וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מותם של שני דיירים: בדיקות קורונה נערכו לכל דיירי משען בב"ש

1.4.2020 / 12:57

עם מותם של אברהם ארושס בן ה-93 וקשישה נוספת כבת 98, ולאחר מחאה של משפחות הדיירים, הגיעו צוותי מד"א לבית האבות כדי לערוך בדיקות לכל יושבי המקום. הקרובים כועסים: "כולם מפילים על כולם ואף אחד לא יודע שום דבר"

עריכה: ניר חן

צוותי מד"א הגיעו הבוקר (רביעי) אל בית האבות משען בבאר שבע והחלו לבצע בדיקות לאבחון נגיף הקורונה לכל דיירי המקום וכן לאנשי הצוות. זאת, לאחר ששני דיירים במוסד, קשיש בן 93, אברהם ארושס שסבל ממחלות רקע, וקשישה נוספת כבת 98 שסבלה אף היא ממחלות רקע קשות ומורכבות - מתו מהנגיף בבית החולים סורוקה.

"המצב לא טוב, כל עוד לא יעשו בדיקות לדיירים, לראות את כל הקטסטרופה, זה לא ייעצר", אמרה מלי אביעוז, שאביה נמצא עדיין בבית האבות, "הם רוצים קודם כל תסמינים, אבל אם יש תסמינים בגיל הזה - זה גזר דין מוות. אני כועסת על כל העולם, אני זועקת, כולם מפילים על כולם ואף אחד לא יודע שום דבר. אני בפחד אלוהים. עשו לאבא שלי בדיקה רק בגלל שנלחמתי בשבילו, יש כאלה דיירים שאף אחד לא נלחם עבורם". אמר מלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקות קורונה במשען, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טליה טולדנו כבר הוציאה לפני יומיים את סבא שלה מבית האבות, ובני המשפחה דאגו לו לבדיקה רק לאחר שיצא מהמקום. "אנחנו מאוד מודאגים. הנגיף ממשיך להתפשט ולצערנו נפטרה דיירת נוספת. המצב מחמיר ולמרות ההבטחות עדיין לא בוצעו בדיקות לכלל הדיירים. לצערי נאלצתי להוציא את סבא ממשען לפני שנערכה לו בדיקה, ודאגתי לבדיקה באופן עצמאי. אני מקווה שמשרד הבריאות יתחיל לדאוג לקבוצות החלשות בחברה", אמרה.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מניין הקורבנות בישראל עלה ל-21, מספר הנדבקים - 5,591

לכתבה המלאה

זהו לא המוסד היחיד שבו נגיף הקורונה גבה קורבנות. על המתים הישראליים נמנים גם דיירים מבית האבות "נופים" בירושלים, כמשה אורנשטיין ואריה אבן. בעקבות הידבקות של דיירים ועובדים נוספים בבית האבות, מתחו בני המשפחות ביקורת קשה על משרד הבריאות. אורית חן, אחת מבנותיו של אורנשטיין, טענה כי הם "לא קיבלו מיגון, ולא קיבלו בדיקות. אף אחד לא נכנס כדי לטפל מערכתית. חלק מהצוות נכנס לבידוד, וכל המערך הדיור ממשיך להתנהל כצוות חלקי. וחשבו שבזה פתרו את הטיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully