וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לוחמים ייצאו אחת ל-21 יום, 300 חיילים יסייעו לחקירות האפידמיולוגיות

5.7.2020 / 21:36

הרמטכ"ל הכריז על שורת צעדים חדשים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, בהם מגבלות שיוטלו על חיילים - גם אחרי שיצאו הביתה. למרות החשש מהידבקות, יימשך השימוש בתחבורה הציבורית. בהמשך השבוע צפויים להתבטל האימונים הגדולים, וגם גיוס חיילי המילואים עשוי להיעצר

צילום: יואב איתיאל, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: בחברה הערבית מתרגלים לנוכחות צה"ל במאבק בקורונה: "כולנו באותה סירה")

צה"ל הכריז היום (ראשון) על שורת צעדים חדשים לבלימת התפשטות הקורונה, בעקבות העלייה התלולה בתחלואה. בדיון מקצועי שקיים הערב הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, הוחלט כי יוסבו 300 חיילים לסיוע בביצוע החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות. החיילים יהיו מתשאלים שיעשו הכשרה, ובכך יאפשרו למשרד הבריאות לשכלל את החקירות.

עוד החליט כוכבי לא יוטל עוצר יציאות על כלל המשרתים בצה"ל. עם זאת, על מנת לצמצם חשיפה לנשאי הנגיף, החיילים הקרביים יוכלו לצאת לבתיהם רק אחת ל-21 ימים. כמו כן, יוטלו מגבלות על החיילים שיוצאים לבתים. הם יקבלו הנחיות לגבי מה מותר ואסור להם לעשות גם כשהם בחופשה, כשההחלטה תהיה בידי המפקדים.

בנוסף לכך, הרמטכ"ל צפוי להחליט על עצירת מסגרות המילואים הגדולות, ולבטל את האימונים הגדולים. ההחלטה הסופית בנושא תתקבל בהמשך השבוע. במקביל, הגיוסים יחזרו למתכונת שהוחלה בגל הראשון, ללא אזרחים כלל.

חיילי פקוד העורף בחלוקת מזון בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
300 חיילים יסייעו בחקירות האפידמיולוגיות. חלוקת מזון בבני ברק/ראובן קסטרו

החלטה נוספת שהתקבלה היא המשך השימוש בתחבורה הציבורית, תחת המגבלות שהטיל משרד הבריאות. החיילים יוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית בימים פחות עמוסים - שני, שלישי ורביעי - כפי שהונחו לעשות בתקופה האחרונה. זאת, למרות שבמהלך הדיון נשקלה האפשרות להורות על הפסקת כל שימוש בתחבורה הציבורית בקרב משרתי צה"ל, ולהחזיר את מערך ההיסעים, אותו הפעיל עד לפני כמה שבועות אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

עוד הוחלט בצה"ל על יישור קו עם הנחיות המדינה. הרמטכ"ל קבע כי הטקסים יצומצמו ל-50 משתתפים בלבד, ותבוטל לחלוטין נוכחות אזרחים בטקסי קבלת כומתה כבר ממחר. כמו כן, נקבע כי תהיה הקפדה על שמירת מרחק של שני מטרים בצה"ל, מגבלה של עד עשרה אנשים בדיונים ועד 50 איש בשטח פתוח. בחדרי אוכל יהיו רק מאה איש בו זמנית, וכן ייבנו מחיצות לפי תרגולות שנקבעו בתחילת התפרצות הקורונה.

בדיון שקיים הרמטכ"ל הוחלט גם כי תצומצם באופן דרסטי כניסת אזרחים לבסיסי צה"ל. נקבע כי כניסת אזרחים תותנה במגבלה של עד שישה אנשים, כשעליהם לעטות מסיכה כל משך הביקור.

עוד בוואלה!

קצין הרפואה הראשי נערך לגל השני של הקורונה: "ההתפרצות תהיה חזקה יותר"

לכתבה המלאה
טקס סיום קורס קצינים קרביים  במעמד נשיא המדינה,  ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק,  מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי,מצפה רמון בה"ד 1, 1 ביולי 2020. דובר צה"ל
עד 50 משתתפים בטקסים, ללא אזרחים. סיום קורס קצינים, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

נכון להיות יש 208 חולים פעילים בצה"ל. כולם במצב קל ושוהים במלוניות הקורונה. מספר המחלימים עומד על 240 מהנדבקים בצה"ל, בעוד שמספר המבודדים נמצא במגמת עלייה. בנוסף לכך, על פי דובר צה"ל, מעבדת הקורונה הצבאית ממשיכה לעבוד. "אנו מבצעים 550 בדיקות בממוצע ליום. יש לנו ימים שאנחנו עורכים גם 700 בדיקות", נמסר. "אנחנו עושים את המקסימום כדי למנוע שרשרת הדבקה".

כמו כן, לאור הנחיית שר הביטחון בני גנץ, נפתחו היום שתי מלוניות קורונה נוספות: מלונית המיועדת ברובה לעובדים זרים בתל אביב, ומלונית המיועדת ברובה לציבור החרדי בניר עציון. כעת מופעלות 11 מלוניות קורונה על ידי צה"ל, ושתיים נוספות ייפתחו בימים הקרובים. נכון להיום, שוהים במלוניות הקורונה 1,463 נשאי קורונה, ובהמשך השבוע ניתן יהיה לקלוט 2,000 נוספים במלוניות שייפתחו ובאלו הקיימות.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המוסד יוסי כהן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בטקס לציון סיום פעילות צה"ל במרכז השליטה למאבק בנגיף הקורונה. 26 במאי 2020. דובר צה"ל
כוכבי בטקס לציון סיום פעילות צה"ל במרכז השליטה למאבק בקורונה, מאי/דובר צה"ל

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך הדיון הציג חיל הרפואה את נתוני התחלואה וההערכות להתפשטות הנגיף בתוך צה"ל. זאת, בנוסף להצגת רמות המלאים של ציוד המגן וערכות המעבדות הצבאיות לבדיקות לגילוי קורונה. בנוסף לכך, אגף המבצעים הציג את הערכותיו בגזרות השונות, רמת הכשירות של היחידות והיקף האימונים.

לדברי גורמים בזרוע היבשה, קיים חשש שהעלייה במספר המאובחנים בחברה, תשפיע באופן ישיר על התחלואה בתוך צה"ל. לכן, קצינים בתוך הצבא קראו להחמיר את ההגבלות ולצמצם את החיכוך עם אזרחים.

(עדכון ראשון: 18:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully