וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה בתחלואה: צה"ל חוזר למתכונת קפסולות בבסיסים

22.6.2020 / 17:30

החיילים ישובו לשרת בשיטת ההפרדה על מנת לצמצם את הסיכון להידבקות בנגיף בתוך היחידות השונות. בשלב זה אין שינוי ביציאות הביתה, ובמקביל בצה"ל יחזירו את מערך ההיסעים, כשעל החיילים נאסר לנסוע ברכבת. גם הטקסים יצומצמו, וההחלטה לגבי סיום קורס טיס תתקבל בהמשך

דובר צה"ל

(בווידאו: מפקד פיקוד העורף בסיור במוקדי תחלואה בנגב)

דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן אמר הערב (שני) כי "צה"ל עולה מדרגה ומחמיר את ההנחיות נגד הקורונה", בעקבות העלייה במספר החיילים החולים והמבודדים. במסגרת ההחמרה, צה"ל חוזר לשיטת הקפסולות על מנת לצמצם מגע בין המשרתים ביחידות השונות. ביחידות פתוחות כל מפקד ייקבע את השיטה בהתאם לאופי היחידה, ואילו ביחידות סגורות חיילים יחזרו מחופשה לקפסולה פלוגתית למשך חמישה ימים לפני שישובו למסגרת גדודית.

בשלב זה אין שינוי ביציאת חיילים לביתם, אך מהחזרה הבאה לבסיסים יידרשו המשרתים להיערך לשהייה של חודש בבסיסים. כמו כן, מערך ההיסעים של צה"ל ישוב לפעילות בימים ראשון וחמישי, ולא יותר לחיילים לעשות שימוש ברכבת.

בשעה זו ישנם 69 חיילים החולים בקורונה, כולם במצב קל. במקביל, 3,170 משרתים נמצאים בבידוד. שלושה אלופים שנכנסו לבידוד - ‏ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר אלוף ליאור כרמלי, מפקד פיקוד המרכז הנכנס אלוף תמיר ידעי ומפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי - יחזרו הערב לשגרתם. בצה"ל הדגישו כי כרגע אין פגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
מערך ההיסעים ישוב לפעול, על חיילים נאסר לנסוע ברכבות. תחנת סבידור מרכז, היום/ראובן קסטרו

במסגרת ההנחיות נדרשת שמירה על מרחק של שני מטרים, וכן יצומצם מספר המשתתפים בדיונים לעשרה, כשבמתכונת פלוגתית ישתתפו עד 50 חיילים בשטח סגור ומאה בשטח פתוח. הכניסה לחדרי אוכל תוגבל למאה בני אדם בו זמנית, ובצה"ל ימעיטו ככל הניתן בכניסת אזרחים לבסיסים.

החל מהשבוע הבא תצומצם כמות הטקסים, והם יוגבלו ל-150 משתתפים בשטח פתוח. בטקסים שיתקיימו תהיה הפרדה בין אנשי צבא למשפחות גרעיניות. בנוגע לסיום קורס טיס, שייערך ביום חמישי, תתקבל החלטה בקרוב.

בנוגע לבדיקות הקורונה מסר דובר צה"ל כי "אנחנו כרגע עומדים על סדר גודל של כ-300 בדיקות. אנחנו נערכים להגיע למספר של 500".

עוד בוואלה!

בצה"ל נערכים לגל קורונה שני: "המטרה - לקטוע את שרשרת ההדבקות"

לכתבה המלאה
עיר הבה"דים. -, אתר רשמי
בין ההנחיות: שמירה על מרחק של שני מטרים. חיילים בעיר הבה"דים/אתר רשמי, -

במהלך שיחה עם כתבים צבאיים פירט תא"ל זילברמן על אודות הסיוע הצה"לי במרחב האזרחי. נכון להיום צה"ל מפעיל חמש מלוניות, שתיים מהן למטרת בידוד ושלוש לחולי קורונה, כשבקרוב צפויה להיפתח מלונית נוספת לאוכלוסייה חרדית בגליל. פיקוד העורף ערך יותר מ-1,200 הדרכות ביותר מ-110 בתי ספר, כשבחיל פועלים כעת 130 אנשי מילואים. משרתי הגדוד הבדואי במחוז דרום ממשיך בסיוע למגזר הבדואי, ביישובים בהם נרשמה התפרצות של הנגיף.

הדוח שעורר סערה "חשוב מאוד"

דובר צה"ל הגיב לביקורת על מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, השייך לאגף המודיעין. "סיכמנו עם משרד הבריאות שנקצה 90 תקנים למרכז", ציין.

על הדוח שהזהיר כי ישראל נכנסת לגל השני ועורר סערה, אמר זילברמן כי "הדוח מופץ מחודש מרץ כמעט ברמה יומית. הדוחות חשובים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully