וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק שתיתי ברד": שוטרים עיכבו בת 13 וחצי לאחר שלטענתם לא חבשה מסיכה

6.7.2020 / 20:46

בסרטון נראים שני שוטרים עומדים מול ילדה בירושלים כשהם רושמים לה דוח, תוך שהיא ממררת בבכי. לדבריה, היא הסירה את המסיכה רק כדי לשתות. עם זאת, עזבו השוטרים את המקום מבלי לתת לילדה כל מסמך. המשטרה: "פרסום שקרי ומעוות". צפו בתיעוד

-

שוטרים עיכבו היום (שני) ילדה בת 13 וחצי ברחוב תורה מציון בירושלים לאחר שלטענתם הסתובבה ללא מסיכה. בתיעוד שהפיץ עובר אורח נראים שני השוטרים עומדים לצד הילדה, תוך שהיא ממררת בבכי, כשהם רושמים לה דוח. זמן קצר לאחר מכן נשמע השוטר אומר בטלפון, כנראה להוריה של בת ה-13.5, "הילדה שלך מקבלת דוח". אולם, מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מדובר בשקרים ולא ניתן דוח לילדה".

התקרית התרחשה אחר הצהריים, כשלדברי הילדה, היא הסירה את המסיכה משום ששתתה ברד. "שתיתי ברד, אחר כך שמתי את המסיכה, הוא אומר (השוטר) שראה אותי בלי מסיכה". האירוע החריג עורר את תשומת ליבם של עוברי אורח שונים שהתגודדו סביב השלושה וקראו לשוטרים להניח לילדה. לבסוף, על פי התיעוד, עזבו השוטרים את המקום מבלי לתת לילדה כל מסמך.

ברוך גודלבסקי, עד ראיה שנכח במקום, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הילדה אמרה שהיא שתתה ברד ובין לגימה ללגימה הגיע שוטר וטען שאין לה מסיכה. הוא התחיל לרשום לה דוח, היא הביאה לו מספר טלפון של ההורים שלה והיא מיררה בבכי. הוא רשם לה דוח, רציתי לשלם את זה מיד אבל הם לא הדפיסו את זה. אולי ישלחו את זה בדואר. זה עצבן אותי מאוד".

דוח על אי עטיית מסיכה לילדה בת 10 בירושלים 6 ביולי 2020. -, אתר רשמי
מתוך תיעוד המקרה בירושלים, היום/אתר רשמי, -

על פי המשטרה, "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פניה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דוח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

עוד בוואלה!

נתניהו התעקש, והקנס על אי עטיית מסכות צפוי לעלות השבוע ל-500 שקלים

לכתבה המלאה

"המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה"

סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) התייחס לסרטון ואמר כי זה "מחזה קורע לב לראות שוטרים מבקשים לתת דוח לילדה בוכיה על אי עטיית מסיכה. אני מבקש מהציבור להביא תמונה כזו של שוטר נותן דוח לילדה חילונית. זאת מלבד העובדה שהכנסת אישרה הטלת קנס של 500 שקלים, שהוא אינו מידתי ושערוריתי לכל הדעות".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) טען כי "המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה. הציבור החרדי אינו יכול להתגונן נגד הקמים עלינו כגרועים שבאויבים. שוטר שמרגיש גיבור על ילדה קטנה, אינו עושה זאת לבד. הוא מוסת על ידי ממסד אנטישמי של פוליטיקאים, שופטים ואנשי תקשורת אויבי היהודים החרדיים. אני קורא לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים לפטר מיד את השוטרים האכזריים הללו, כדי להעביר מסר שהם לא מייצגים את המדינה".

המועצה לשלום הילד הגיבה גם היא לסרטון, וטענה שאופן הטיפול בילדים כפי שמשתקף בסרטון פוגע קשות באמון הציבור במשטרה. "הסרטון, שמצטרף לסרטונים דומים אחרים מהעת האחרונה, מצביע על כך שהמשטרה כנראה לא מצליחה להבחין בין מבוגרים ובין ילדים צעירים, באופן שלא רק מבהיל ופוגע בילדים, אלא גם ממש לא משיג את המטרה ופוגע קשות באמון הציבור במשטרה".

עוד מסרה כי בכוונתה "לפנות כבר מחר בבוקר למשטרת ישראל בדרישה להוציא הנחיות שיבטיחו הגנה על הבריאות לצד אכיפה מושכלת, שקולה והגיונית שלוקחת בחשבון את העובדה שמדובר לעיתים בילדים ובילדות, בנערות ונערים, ומפגש שכזה צריך להיות כזה שיכווין להתנהגות ראויה ונכונה ולא כזה שעלול לגרום לבהלה או לטראומה".

(עדכון ראשון: 18:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully