וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: "אם יוחלט לסגור את הישיבות - לא נהיה שותפים לממשלה"

5.7.2020 / 23:42

יו"ר דגל התורה איים להמליץ לפרוש מהממשלה, ברקע דיווחים על כוונת משרד הבריאות לסגור את הישיבות. גם יו"ר ש"ס דרעי מתנגד להמלצה זו. זאת, לאחר התפרצות קורונה בישיבת בית מתתיהו שבבני ברק, בה אותרו יותר מ-200 נדבקים בסוף השבוע האחרון

צילום: ערוץ כנסת

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) איים היום (ראשון) לפרוש הממשלה אם יוחלט לסגור את הישיבות. זאת, ברקע דיווחים על כוונת משרד הבריאות להמליץ על כך בשל התפשטות נגיף הקורונה.

גפני אמר כי "באם תתקבל החלטה לסגור את הישיבות - אעלה למרנן ורבנן גדולי התורה ואמליץ בפניהם שלא להיות שותפים בממשלה כזאת". גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתנגד לסגירת הישיבות שפעלו על פי מתווה הקפסולות של משרד הבריאות, אך עד כה לא נרשם איום בפרישה מצד המפלגות החרדיות, מלבד גפני, העומד בראש סיעת דגל התורה.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני בדרכו לישיבת בלוק הימן בכנסת 3 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
איים בפירוק הממשלה במידה שייסגרו הישיבות. גפני/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום, אישרה ועדת הקורונה את הצו האוסר על התקהלות של יותר מ-50 איש באולמות וגני אירועים, בברים, במועדונים וכן בבתי תפילה ובהלוויות. על פי הסיכום עם הגורמים המשפטיים, הצו ייכנס לתוקף מחר בשעה 8:00 בבוקר. במקביל, מחר סוגיית המסעדות תעלה לשולחן הדיונים.

עוד בוואלה!

מתייצבים לצד נתניהו: החרדים ביקשו מגנץ לוותר על תקציב דו-שנתי

לכתבה המלאה
בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
יותר מ-200 תלמידי ישיבה נמצאו חיוביים לקורונה. הסגר בבני ברק באפריל/ראובן קסטרו

מאז סוף השבוע אובחנו יותר מ-200 תלמידים בישיבת בית מתתיהו שבבני ברק כחיוביים לנגיף הקורונה - כשליש מתוך 650 הלומדים בה. בין המאובחנים, גם ראש הישיבה, הרב ברוך ויסבקר. מתוך כלל החולים, כ-80 פונו למלונית בכפר תבור, בעוד השאר צפויים להתפנות במהלך היומיים הקרובים. "אם ימשיכו ככה ולא ייתנו לנו מענה מיידי, המספרים רק יעלו עוד ועוד", התריע אחד התלמידים.

ביום רביעי, אז התגלתה ההתפרצות, הורים לתלמידים בישיבה אמרו לוואלה! NEWS כי הסיבה לתחלואה הגבוהה נובעת מכך שהרב ויסבקר אסר בשבועות האחרונים על חלק מהתלמידים להיבדק אף על פי שפיתחו תסמינים המעלים חשד להידבקות. מנגד, בסביבתו של הרב טוענים כי הוא התכוון למקרה בודד של תלמיד שבדיקתו "התעכבה במשך יומיים".

שגרת קורונה בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"במקומות שלא נבדקים - אין כזו כמות". שגרת קורונה בבני ברק, באפריל/ראובן קסטרו

הרב יהושע רביץ, בכיר בצוות החינוכי בישיבה, הכחיש כי ראש הישיבה אסר להיבדק בשיחה עם אחד מתלמידיו. בשיחה, שתוכנה הגיע לידי וואלה! NEWS, טען הרב רביץ כי "מי שאמר את זה, אמר דבר לא נכון. אף בחור לא אמר לי, 'הראש ישיבה אמר לא להיבדק'". לדבריו, "מישהו הפיץ את השמועה הזו, שמועה לא נכונה. לכולם בלי יוצא מהכלל, ראש ישיבה הורה להיבדק, וכולם נבדקו". כשנשאל איך הגיע מספר החולים המאומתים בישיבה ליותר מ-30% מכלל התלמידים הלומדים בה, ענה כי "אין לי את המספר אבל צריך לשאול בשמיים. אולי בגלל שכולם נבדקו. במקומות שלא נבדקים - המספרים לא מגיעים לכזו כמות".

ישיבת בית מתתיהו נחשבת לאחת מהיוקרתיות בעולם הליטאי. בעקבות התחלואה, הכריזה בשבוע שעבר עיריית בני ברק על סגר ברחוב סלנט בו ממוקמת הישיבה, והודיעה כי לא תותר גישה אליו שלא לצורך. אולם, בפועל, העירייה לא אכפה את החלטתה. לפי העירייה, "יתאפשר מעבר לדיירי הרחוב" בלבד, "על מנת למנוע סכנה מיותרת". ברחוב הוצבו כוחות משטרה למשך כמה שעות - אך אלה גם התפנו מהמקום שעות לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully