וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50% תפוסה, עד 22:00 בלילה: כך תיראה הנסיעה באוטובוסים מהבוקר

9.7.2020 / 7:21

לאחר שורה של דיונים ופרסומים מבלבלים, החל מהיום צפויים שינויים באופן שבו יתנהלו הנסיעות בקווי התחבורה הציבורית, בהם הגבלת מספר הנוסעים בקווים העירוניים ל-32. לאחר מחאת הנהגים והנוסעים הוחלט כי המזגנים יפעלו, וכי פקחי משרד התחבורה יאכפו את ההנחיות

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: הנשיא ריבלין על המאבק בקורונה)

הגבלות משרד הבריאות בנוגע לנסיעה באוטובוסים נכנסו הבוקר (חמישי) לתוקף, זאת לאחר שההחלטה שהתקבלה ביום שני שונתה כמה פעמים ושורה של פרסומים גרמו לבלבול בקרב הציבור. עם זאת, לאחר הודעת שרת התחבורה מירי רגב אתמול, צפוי המתווה שסוכם בין משרד התחבורה ומשרד הבריאות לצאת לדרך.

השינוי העיקרי שצפוי החל משעות הבוקר באוטובוסים נוגע בעיקר להיקף הנוסעים. האוטובוסים הורשו לפעול עם מחצית מתפוסתם, כך שבאוטובוס רגיל הנוסע בתוך העיר תתאפשר נסיעה של 32 נוסעים בלבד, בעוד לנסיעה בין-עירונית יורשו לעלות רק 30 נוסעים. באוטובוסים מפרקיים ("אקורדיון") תותר נסיעת 50 נוסעים.

טיהור אוטובוסים של חברת אפיקים בפתח תקווה נגד נגיף הקורונה , מרץ 2020. ראובן קסטרו
נסיעות עם מחצית מהתפוסה. אוטובוסים במשבר הקורונה/ראובן קסטרו

שינוי נוסף נוגע לתדירות הנסיעות ולזמנים. הנסיעה באוטובוסים בימי חול תסתיים מדי יום בשעה 22:00. לעומת זאת, בימי שישי ובמוצאי השבת הנסיעות יסתיימו כרגיל ללא כל שינוי.

כפי שננהג עד כה, הנוסעים באוטובוסים יחויבו לעטות מסיכה. החל מהיום, ובהתאם לסיכומים שהושגו בין המשרדים, פקחי משרד התחבורה יאכפו תקנה זו, כמו גם את תפוסת הנוסעים.

ההחלטה על הטלת מגבלות התקבלה בישיבת הממשלה ביום שני, וכללה איסור על הפעלת מזגנים וחובת פתיחת חלונות. ההחלטה גררה תלונות רבות מצד נוסעים, נהגים וחברות היסעים, שטענו כי לא ניתן לקיים נסיעות בתחבורה ציבורית בתנאים הללו, וכי באוטובוסים רבים לא קיימים חלונות כלל. מחאה זו גררה דחיות ביישום ההחלטה, ולבסוף, בהתאם להסכמות שהתקבלו בין המשרדים, הוחלט לבסוף כי המזגנים יופעלו וכי החלונות יישארו פתוחים ככל הניתן.

השורות הראשונות באוטובוסים של חברת "דן" נחסמו לישיבה לאור ההנחיות החדשות של משרד התחבורה במלחמה בנגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
תתאפשר הפעלת המזגן. אוטובוסים במשבר הקורונה/אתר רשמי, ללא

"הצלחנו בעבודה מאומצת לשפר את מודל הפעלת האוטובוסים שהוצע", הכריזה אתמול השרה רגב. "נתוני התחלואה העולים מחייבים שינויים ואני קוראת לציבור להפגין סבלנות והבנה ולשמור על כללי ההתנהגות והריחוק כדי למנוע הדבקות".

רגב ציינה בדבריה כי הנחתה את הצוותים להוסיף כלים לרשות החברות שיסייעו במניעת שיבושים בשל הגבלות התפוסה. "אני קוראת למשרד האוצר להגיע להבנות מהירות בנושא זה עם מפעילי התחבורה הציבורית. תודה והערכה מיוחדת לנהגי האוטובוסים, לבעלי החברות, לאנשי רכבת ישראל וכלל החברות במשרד התחבורה, שנמצאים בחזית העשייה וההתמודדות מול נגיף הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully