וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מסיבת בריכה: מאות חיילים מחטיבת כפיר נכנסו לבידוד

9.7.2020 / 12:13

חיילת מגדוד נחשון ערכה מסיבה, אליה הוזמנו עשרות לוחמים שנחשפו לחולים מאומתים. במקרה אחר, ביחידת המודיעין 8200, מחלקה שלמה נכנסה לבידוד לאחר שהתגלה מקרה תחלואה בנגיף. צה"ל עורך כ-600 בדיקות ביממה, והדרישה ממשיכה לעלות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: 40 חניכים יסיימו את קורס טיס מספר 180 בטקס מצומצם בצל הקורונה)

מאות חיילים נכנסו לבידוד יחידתי בעקבות כמה מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה. במקרה אחד, מאות לוחמים מגדוד נחשון של חטיבת החי"ר כפיר הושמו בבידוד, לאחר שעשרות מהם נכחו במסיבת בריכה בה שהו שתי מאובחנות כחיוביות לנגיף.

תחילה אובחנה משתתפת אחת באותה מסיבה, ובצה"ל הוחלט לשלוח כמאה לוחמים לבידוד. כעבור כמה ימים אובחנה חיילת נוספת ששהתה במקום כחולה בקורונה, ובעקבות זאת הוחלט כי רוב הגדוד ייכנס לבידוד.

באירוע חריג אחר, חיילת בבה"ד 10 של חיל הרפואה בקריית ההדרכה אובחנה כחולה. לאחר חקירה אפידמיולוגית הוחלט כי 70 חיילים ששהו בקרבתה יכנסו לבידוד. גורמים בקריית ההדרכה סיפרו לוואלה! NEWS כי החציצה בין הבה"דים השונים הוכיחה את עצמה, ובעקבותיה נמנעה הדבקה בבסיסים נוספים.

אלא שההחלטה לבודד חיילים לא הסתכמה רק בכפיר ובעיר הבה"דים. לוואלה! NEWS נודע כי לאחר שהתגלה חולה מאומת אחד ביחידת 8200, מחלקה שלמה הועברה לבידוד.

חיילים עוטים מסכה בשוק מחנה יהודה, ירושלים 16 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
251 לובשי מדים חולים עד כה. חיילי צה"ל עם מסיכות מגן בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

על פי דובר צה"ל, האירוע בגדוד נחשון קרה בזמן שמגבלות הריחוק החדשות טרם נכנסו לתוקפן. "חיילים שבאו במגע ישיר עם החיילת המאומתת הוכנסו לבידוד ביתי, ואלה הסובלים מתסמינים יבדקו בהתאם להנחיות הרפואיות", מסר דובר צה"ל. "הגדוד נמצא בבידוד יחידתי, מתנהל בהתאם להנחיות החדשות ומתאמן במתכונת של קפסולות פלוגתיות בהתאם לדרכי הפעולה הרפואיות המקובלות במקרים דומים".

לפי נתוני צה"ל, העקומה של החולים והמבודדים בשורות הצבא ממשיכה לעלות. נכון לאתמול יש 316 חיילים חולים ו-7,809 חיילים שוהים בבידוד. כלל החולים מבין החיילים במצב קל, ואף אחד מהם לא נזקק לאשפוז בבית החולים.

חיל הרפואה, בפיקודו של תת-אלוף ד"ר טריף בדר, פעל במהירות כדי לנפק לכלל החיילים שאובחנו עם סימפטומים, בהם חום, שיעול, ואיבוד חוש טעם וריח, ערכת מעקב וניטור, הכוללת מד חום, מד סטורציה ותרופות להורדת חום, כדי לזהות במהירות הידרדרות במצב הבריאותי.

עוד בוואלה!

בצל העלייה בתחלואה: צה"ל מבטל תרגיל ענק בהשתתפות אלפי חיילי מילואים

לכתבה המלאה
טקס סיום מסע "בדרכי האריות" של חטיבת כפיר 7 ביוני 2018. דובר צה"ל
גדוד בבידוד. לוחמי חטיבת כפיר/דובר צה"ל

בשונה משפעת, הנמשכת בממוצע בין שלושה לארבעה ימים, הבהירו בחיל לחיילים כי המחלה עלולה ללוות אותם בממוצע כחודש וחצי. במקביל, הוחלט להעלות את קצב בדיקות המעבדה בצה"ל, באמצעות עשרה אתרים נייחים לנטילת דגימות ברחבי המדינה לחיילים בלבד. מדובר באתרי "דרייב אין-קורונה", שיכולים לקלוט כמאה חיילים בו זמנית. בנוסף לכך, הוקצו שלושים ניידות משטרה צבאית עם חובשים שיגיעו לבסיסים מרוחקים, ואף רכבי סוואנה לטיפול נקודתי מהיר.

מספר הבקשות להיבדק בצה"ל נמצא בעלייה מתמדת, וישנה רשימת המתנה שמנוהלת לפי הערכות מצב וחקירות אפידמיולוגיות. בשבוע האחרון ממוצע הבדיקות נע סביב 600 ביום במעבדה הצבאית. בגל הראשון של הקורונה הממוצע נע סביב 350 ביום.

קצין רפואה ראשי הנחה את כלל המפקדים בצה"ל לגלות ערנות כלפי חיילים שמתקשים לאתר מקום להעביר בו את הבידוד בבית ההורים, ולסייע להם בחדר ביחידה או בבתי המלון.

תגובת דובר צה"ל: "לאחר גילוי מספר חולים ביחידה באגף המודיעין לפני מספר ימים בוצעה חקירה אפדימיולוגית מקיפה שבעקבותיה נכנסו לבידוד מעל מאה חיילים מיחידה באגף המודיעין. היחידה פועלת סביב השעון במוקפדות רפואית בכדי לשמר את הכשירות מבצעית. נדגיש כי בשום שלב לא נפגעה היכולת המבצעית. היחידה פועלת בקפסולות המגבות זו את זו בכדי להבטיח רציפות לאורך זמן ותמשיך להתאים את עצמה למציאות המשתנה".

(עדכון ראשון: 07:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully