וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכה נגד הקורונה: צה"ל מתגבר את המעבדות, אך מתעכב בגיוס המילואים

7.7.2020 / 17:30

גנץ אישר גיוס 750 חיילי מילואים לצורך מערך הסיוע האזרחי, אך למרות הדחיפות - רק כמחצית גויסו עד כה. במערכת הביטחון מעריכים שעל רקע העלייה בתחלואה, יועברו לפיקוד העורף סמכויות נוספות במסגרת המאבק בקורונה. מג"ד ו-75 חיילים שהשתתפו באימון בצאלים נכנסו לבידוד

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אף שראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אישר לצה"ל ביום חמישי לגייס 750 חיילי מילואים כדי לתמוך במאמץ האזרחי נגד הקורונה - עד היום (שלישי) גויסו רק כמחצית מהם. זאת, מסיבות לא ברורות ולמרות הדחיפות והעלייה במספר הנדבקים ברחבי המדינה.

במקביל, במסגרת המאבק בהתפשטות המגיפה, בצה"ל הוחלט לתגבר משמעותית את המעבדות של צה"ל לבדיקות קורונה מבחינת כוח אדם, להעלות את מספר בתי המלון לחולי קורונה שפיקוד העורף מפעיל ל-14 ולהגביר את הסיוע של פעילות העורף לקשישים, נכים ומעוטי יכולת בשכונות שבהן יש עלייה בתחלואה. ממידע שהגיע לוואלה! NEWS עולה כי כיום יש כ-50 ערים, מועצות ויישובים שמקבלים ייעוץ מקציני הקישור של פיקוד העורף.

חלוקת מזון ע"י פיקוד העורף לתושבי רהט וערערה, 19 ביוני 2020. דובר צה"ל
הסיוע לאוכלוסיות נזקקות יגדל. חלוקת מזון על ידי חיילי פיקוד העורף/דובר צה"ל

גורמי צבא הדגישו אמש את הדחיפות שבקידום הצעדים. "המצב בחברה הישראלית מחייב גיוס מסיבי יותר של קציני מילואים לתמוך בראשי הערים, ראשי המועצות ומרכזי השליטה. לא לחכות שהמספרים יעלו", אמרו.

גורמים בצה"ל העריכו הבוקר שעל רקע העלייה בתחלואה, תיבחן במערכת הבריאות האפשרות להעביר יותר סמכויות לפיקוד העורף כדי במסגרת המאבק במגיפה. בהקשר זה, מספרים הגורמים כי במשרד הבריאות שוקלים לגייס אלוף במיל' שירכז במשרד את המערכה נגד הקורונה, ויהיה כפוף ישירות למנכ"ל משרד הבריאות הנכנס חזי לוי, קצין רפואה ראשי לשעבר.

עוד בוואלה!

בעקבות העלייה בתחלואה: צה"ל חוזר למתכונת קפסולות בבסיסים

לכתבה המלאה

ביקורת על כניסה מאוחרת של קצינים לבידוד: "למה לקחו סיכון?"

במקביל, התגלתה נוכחות של חולה מאומת בקורונה במהלך אימון גדודי בצאלים של אוגדה 252, בפיקודו של תא"ל דדו בר כליפא. בעקבות זאת, החליטו הצוותים הרפואיים לשלוח 75 חיילים וקצינים לבידוד.

גורמים בחטיבה אמרו כי למרות המצב הוחלט להמשיך באימון, אך לדבריהם חלק מהקצינים נשלחו לבידוד באיחור רק אחרי שהאימון הסתיים. "לא ברור מדוע לא הפסיקו את האימון ודחו אותו, למה לקחו סיכונים?", אמרו, וכן הוסיפו כי בחטיבה "עדיין לא יודעים האם התפתחה כאן שרשרת הדבקה".

חיילים עוטים מסכה בשוק מחנה יהודה, ירושלים 16 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
חיילים עוטים מסיכה בשוק מחנה יהודה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך אימון מילואים גדודי שהתרחש בשבוע שעבר בדרום הארץ, פיתח אחד מהחיילים תסמינים. הוא בודד ונשלח לבדיקות. עם הגעת תוצאות הבדיקה שאבחנה אותו כחולה קורונה מאומת, נכנסו לבידוד כ-80 חיילים בסדיר ובמילואים שבאו עימו במגע", עוד נמסר כי "נדגיש כי תוצאות הבדיקה של החולה התקבלו בסוף השבוע, לאחר סיום האימון, שעל כן לא נפגע".

כמו כן, נמסר כי "אימוני המילואים מתקיימים על פי מסגרות פלוגתיות על כן הבידוד הוא של מינימום משרתים ומאפשר המשך שגרת אימונים סדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully