וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל העלייה בתחלואה: צה"ל מבטל תרגיל ענק בהשתתפות אלפי חיילי מילואים

8.7.2020 / 19:20

דובר צה"ל הודיע על ביטולו של התרגיל המטכ"לי למעבר משגרה לחירום שתוכנן לחודש ספטמבר. בצה"ל טוענים כי סיבת הביטול היא נוכח פערי תקציב, אך מגבלות הקורונה החדשות, כמו גם התפשטות הנגיף, מערימות קשיים בגיוס אלפי חיילים לפעילות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

צה"ל הודיע היום (רביעי) על ביטולו של תרגיל מטכ"לי במעבר משגרה לחירום (מעמ"ל), במסגרתו תוכנן לגייס כעשרת אלפים אנשי מילואים, ואלפי חיילים סדירים היו אמורים להיקרא למשימות. זאת, ברקע התפשטות הקורונה ומגבלות התנועה והריחוק החברתי.

בהודעת דובר צה"ל נטען כי סיבת הביטול, עליו החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי, הנה נוכח פערי תקציב. על פי הערכות בצה"ל, ביטול התרגיל יחסוך עשרות מיליונים. הדברים מגיעים כשבמטכ"ל נמצאים ערב החלטות גורליות על תקציב שנתי, ולשם כך מנהל משרד הביטחון מגעים מול האוצר על גובהו, והאם יהיה דו שנתי או שנתי.

התרגיל המטכ"לי תוכנן להתקיים בספטמבר כחלק מגרף האימונים השנתי, לאור לקחים מנוהלי קרב של תוכניות אופרטיביות ולקחי תוכנית העבודה בצבא לשנת 2019. התרגיל נועד לבחון את יכולת צה"ל לעבור ממצב שגרה למצב מלחמה, בתרחיש רב זירתי עצים.

חיילי צה"ל באימון. ShutterStock
התרגיל בוטל ברקע התפשטות הנגיף. לומי צה"ל באימון/ShutterStock

אמש נודע כי למרות אישורו של שר הביטחון בני גנץ ביום חמישי לגייס 750 חיילי מילואים כדי לתמוך במאמץ האזרחי נגד הקורונה - גויסו רק כמחצית מהם. זאת, מסיבות לא ברורות ולמרות הדחיפות והעלייה במספר הנדבקים ברחבי המדינה.

במקביל, במסגרת המאבק בהתפשטות המגיפה, בצה"ל הוחלט לתגבר משמעותית את המעבדות של צה"ל לבדיקות קורונה מבחינת כוח אדם, להעלות את מספר בתי המלון לחולי קורונה שפיקוד העורף מפעיל ל-14 ולהגביר את הסיוע של פעילות העורף לקשישים, נכים ומעוטי יכולת בשכונות שבהן יש עלייה בתחלואה. ממידע שהגיע לוואלה! NEWS עולה כי כיום יש כ-50 ערים, מועצות ויישובים שמקבלים ייעוץ מקציני הקישור של פיקוד העורף.

גורמי צבא הדגישו אמש את הדחיפות שבקידום הצעדים. "המצב בחברה הישראלית מחייב גיוס מסיבי יותר של קציני מילואים כדי לתמוך בראשי הערים, ראשי המועצות ומרכזי השליטה. לא לחכות שהמספרים יעלו", אמרו.

עוד בוואלה!

המערכה נגד הקורונה: צה"ל מתגבר את המעבדות, אך מתעכב בגיוס המילואים

לכתבה המלאה

גורמים בצה"ל העריכו שעל רקע העלייה בתחלואה, תיבחן במערכת הבריאות האפשרות להעביר יותר סמכויות לפיקוד העורף במסגרת המאבק במגיפה. בהקשר זה, מספרים הגורמים כי במשרד הבריאות שוקלים לגייס אלוף במיל' שירכז במשרד את המערכה נגד הקורונה, ויהיה כפוף ישירות למנכ"ל משרד הבריאות הנכנס חזי לוי, קצין רפואה ראשי לשעבר.

(עדכון ראשון 18:47)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully