וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים למאות חרדים בהפגנה נגד הטלת הסגר על שכונות בירושלים

המוחים ניסו לפרוץ את גדר הסגר בשכונת רוממה, קראו "נאצים" וזרקו ביצים לעבר שוטרים. במקום התפתחו מהומות, ולאחר שעות של איפוק פינתה המשטרה מפגינים בכוח. ההפגנה נערכה זה הערב השני בטענה שהסגר בעיר נובע משיקולים לא מקצועיים, וברקע הביקורת על אכיפה בררנית

-

(בווידאו: מאות חרדים מוחים נגד הטלת סגר בשכונות בירושלים, הערב)

כ-250 חרדים הפגינו הערב (ראשון) בצומת שמגר-ירמיהו בירושלים, נגד הסגר שהוטל על השכונות רוממה וקריית בעלזא בעיר. במקום התפתחו עימותים, כשהמוחים ניסו לפרוץ את גדר הסגר בשכונה, התפרעו, שרפו רכוש, זרקו מחסומים וחסמו את הצומת לתנועת כלי רכב. הפרות הסדר נרגעו לאחר כשעתיים, אך הצומת נשאר סגור במשך שעות ארוכות לאחר מכן.

בנוסף לכך, המפגינים קראו קריאות גנאי נגד השוטרים, בהן "נאצים", וחלקם זרקו לעברם ביצים והתגרו בשוטרים. בעקבות הביקורת שספגה לאחרונה מצד הציבור החרדי הבליגה המשטרה, אך לאחר שעות של איפוק פינתה את המפגינים בכוח כדי לשחרר את הצירים לתנועה.

ההפגנה מתקיימת במקום זה הערב השני ברציפות, כאשר אמש נעצרו עשרה מוחים. המפגינים טוענים כי ההחלטה להטיל עליהם סגר נובעת משיקולים שאינם מקצועיים.

הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
"אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי". הפרות הסדר בי-ם, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים
הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
ערב שני ברציפות. הפרות הסדר בי-ם, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

עם זאת, על חלק מהתושבים בקריית בעלזא בירושלים שבה יש ריכוז גבוה של חסידי בעלזא, מהחסידויות הגדולות בארץ, עלו טענות כי הם לא נבדקים כלל מתוך החלטה מכוונת שלבסוף אף הובילה לסגר על האזור.

ברקע ההפגנות, נשמעה היום גם ביקורת חריפה על המשטרה בטענה כי היא מפעילה אכיפה בררנית נגד חרדים באירועים ובהפגנות דומות, בהן זו שהתקיימה אמש בתל אביב. יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע בישיבת הממשלה זעם על מה שכינה "אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי".

עוד בוואלה!

החרדים בממשלה זועמים על התנהלות המשטרה: "לא נשלים עם האלימות"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. אבי ס,  מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
ירושלים, הערב/אתר רשמי, אבי ס, מחאות החרדים הקיצוניים
הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
מחאת החרדים בירושלים, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

לדבריו, "ראינו אתמול בערב שתי הפגנות, אחת בכיכר רבין בתל אביב בהשתתפות עשרת אלפים איש, והפגנה בשכונת רוממה בירושלים בהשתתפות עשרות חרדים".

הוא הבהיר כי "בהפגנה בתל אביב לא תמיד נשמר ריחוק, לא הייתה הקפדה על ההנחיות ולא ראינו אלימות כלפי המפגינים. בשכונת רוממה, ראינו סרטון שבו חרדי שואל שוטר מדוע הוא אינו עוטה מסיכה. בתגובה היכה השוטר באגרוף בפניו של החרדי ומנע אפשרות להעניק לו עזרה".

הפגנת חרדים כנגד המשטרה במחאה על הסגרים וההגבלות בשכנות החרדיות 12 ביולי 2020. דוד פרלמוטר- קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
המשך ההפגנות זה הערב השני. הפגנת החרדים בירושלים, הערב/אתר רשמי, דוד פרלמוטר- קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים
הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
כוחות משטרה בהפגנה, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

בהמשך להפגנה אמש, המחלקה לחקירות שוטרים חקרה היום שוטר יס"מ המשרת בירושלים בחשד לתקיפה במהלך הפגנה אתמול בשכונת רוממה בעיר. על פי החשד, בשני מקרים תקף השוטר מפגינים ללא סיבה הנראית לעין. בתום חקירתו הורחק השוטר מכל מתקן משטרתי והחקירה נמשכת.

(עדכון ראשון: 21:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully