וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייכלר: קורא לשרים החרדים לפרוש עד להסרת הסגר בשכונות החרדיות

10.7.2020 / 19:30

חבר הכנסת מיהדות התורה קרא לשרים מהמפלגות החרדיות לפרוש זמנית בשל ההסגר שהוטל על כמה שכונות חרדיות בשל העלייה בתחלואת הקורונה. "רק כך נתניהו יבין שזכויות האדם החרדי אינן הפקר", אמר. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה נשמעו טענות קשות על המגבלות שהוטלו

צילום: דובורות משטרת ישראל

(בווידאו: פעולות אכיפה של משטרת ישראל בראשון לציון)

ח"כ ישראל אייכלר קרא היום (שישי) לשרים מהמפלגות החרדיות לפרוש זמנית מן הממשלה עד יוסרו הסגרים "הסלקטיביים" כלשונו, על שכונות חרדיות. "רק כך נתניהו יבין שזכויות האדם החרדי אינן הפקר", אמר. ח"כ אייכלר הוא נציג של חסידות בעלז בכנסת, מהחסידויות הגדולות והמובילות בישראל. בתקופה האחרונה, עלו טענות על כך שרבים מהחסידות, בהנהגת האדמו"ר, לא שומרים על ההנחיות ואינם מקפידים בכללים שנדרשים על פי החוק.

במגזר החרדי נשמעו בתקופה האחרונה טענות קשות על הסגרים שהוטלו על אזורים חרדים. רבים מהמצביעים של ש"ס ויהדות התורה אמרו כי הנציגים בכנסת ובממשלה לא באמת פועלים כדי לבלום החלטות כאלה. לכך מתווסף גם הטענות לאכיפה בררנית מצד המשטרה נגד החרדים בחלוקת דוחות על אי עטיית מסיכות. אייכלר הוא אומנם הראשון שהתבטא פומבית אך גם בעיתון המבשר, המייצג פלג נוסף של יהדות התורה, ובראשו סגן השר מאיר פרוש פרסמו היום כותרת ראשית שבו האשימו כי "נהפכנו למרמס על ידי הממשלה".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"זכויות האדם החרדי אינו הפקר". ח"כ אייכלר בכנסת/ראובן קסטרו

הסגר, שהוטל אמש על שכונות שונות בערים ירושלים, בית שמש, קריית מלאכי, לוד ורמלה, נכנס לתוקפו היום בצהריים ויימשך כשבוע. בעיריית ירושלים, שבה הוחלט להטיל סגר על שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף, התנגדו להחלטה, וסבורים כי היא רק תחריף את המצב. אתמול כתב ראש עיריית ירושלים משה ליאון למשרד הבריאות והסביר כי מדובר בשכונות צפופות שעלולות להפוך למדגרות קורונה בעקבות הסגר.

בתוך כך, מנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי, פרסמו הבוקר הוראה לפיה אין "לסגור את היכלי התורה אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה". הרבנים בהוראתם מתכוונים למוסדות חינוך שפועלים לפי מתווה הקפסולות שאושר על ידי המל"ל ומשרדי הממשלה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully