וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי הספר העל יסודיים לשר החינוך: לבטל את הבגרויות בגלל התחלואה

10.7.2020 / 15:21

במכתב ששלח ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים" לשר החינוך, דרשו המנהלים לבטל את בחינות הבגרות בשל העלייה החדה במספר המאובחנים. לדבריהם, הורים מפחדים לשלוח את ילדיהם להיבחן, ומורים ומשגיחים מסרבים להשגיח על כיתות של מבודדים

עריכה: ירדנה עובדיה פוקס

ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים" הפיץ היום (שישי) בקרב מנהלי בית הספר העל יסודיים מכתב לשר החינוך, יואב גלנט, בדרישה לבטל את בחינות הבגרות בשל העלייה בתחלואה. במכתב לשר התריעו המנהלים כי "המציאות בשטח נעשתה כמעט בלתי אפשרית".

לדברי המנהלים, באזורים בהם קיים שיעור גבוה של מורים ותלמידים שנמצאים בבידוד או שאובחנו בקורונה, הורים חוששים לשלוח ילדיהם לבחינה שמא ידבקו. עוד קושי לקיום הבגרויות לטענתם הוא סירובם של מורים ומשגיחים להגיע לכיתות של מבודדים, "מה שלא תואם את צרכי השטח".

כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
הורים מסרבים לשלוח ילדים לבחינה/פלאש 90, נתי שוחט

"מפאת התחלואה הגבוהה בבתי הספר קיים חשש בקרב המורים וההורים לקיים את הבחינות", כתב הארגון לשר החינוך. "שהרי למרות ההגבלות מדובר בבחינות חובה ובמאות תלמידים שמגיעים למבנה בית הספר ולמעשה חושפים וחשופים לנגיף".

במכתב קראו המנהלים להחיל את ההנחיה על ביטול הבחינות החיצוניות שטרם התקיימו ולקבוע כי הציונים השנתיים יהוו חלופה להיבחנות חיצונית, כפי שנקבע לגבי חלק גדול מהמקצועות על פי מתווי הבחינות שפורסמו.

עוד בוואלה!

המל"ג אישר מתווה לקיום 10% מהבחינות באוניברסיטאות באופן פרונטלי

לכתבה המלאה

יו"ר איגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים, מנשה לוי, הצטרף בשם איגוד המנהלים העל יסודיים לדרישת הארגון. "יותר ויותר תלמידים שנכנסים לבידוד אינם יכולים להיבחן", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "אנחנו מתקשים מאוד לגייס משגיחים שיסכימו להשגיח על בחינות הבגרות, יש לנו בעיה גם עם הצוות של בית ספר, של המזכירות ורכזי בחינות בגרות שחוששים להגיע לבתי הספר בתקופה הזאת של התפשטות נגיף הקורונה".

לדבריו, במציאות הזו בלתי אפשרי לקיים בחינות בגרות בצורה מסודרת ותקינה. "אני בעד לבטל את כל בחינות הבגרות הקרובות שנותרו ולאפשר לבתי הספר לתת ציונים סופיים, ישירות לתעודת הבגרות עם בקרה של משרד החינוך, כדי שהציונים האלה יהיו אכן תקפים ומהימנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully