וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג אישר מתווה לקיום 10% מהבחינות באוניברסיטאות באופן פרונטלי

9.7.2020 / 14:45

מליאת המועצה להשכלה גבוהה קבעה כי המוסדות יקבעו אילו בחינות יוחרגו ויעדכנו את הסטודנטים על קיום המבחנים בנוכחותם הפיזית. המתווה גובש לאחר עימות בעקבות ביטול הבחינות הפרונטליות בשל הקורונה. שר ההשכלה הגבוהה אלקין אישר את המתווה: "יביא יציבות לסטודנטים"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: סטודנטים מפגינים במחאה על הרעה בתנאיהם במהלך הגבלות הקורונה)

מליאת המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (חמישי) מתווה לקיום מבחנים בנוכחות פיזית בקמפוסים. זאת, לאחר עימות בין סטודנטים למוסדות הלימוד לאחר ביטול המבחנים הפרונטליים במסגרת תקנות הקורונה. המתווה מאפשר לקיים בחינות עד לשיעור של 10% מכלל המבחנים בנוכחות פיזית.

לפי המתווה, שאושר על ידי השר להשכלה הגבוהה זאב אלקין, המוסדות ייקבעו במסגרת החופש האקדמי המוענק להם אילו בחינות יוחרגו, ויעדכנו את הסטודנטים על קיומם בנוכחות פיזית. באופן חריג, בחינות גמר לתואר ברפואה (רישוי) יוכלו להתקיים גם מעבר להיקף של 10%.

בהודעת המועצה נכתב כי "בהתבסס על השונות בין המוסדות להשכלה גבוהה והתחומים השונים, לרבות הצורך במתן מענה לאוכלוסיות מיוחדות, ולאחר שהשתכנעה כי על מנת להבטיח רמה אקדמית נאותה יש לאפשר למוסדות במקרים הבאים לקיים מבחנים בנוכחות פיזית במוסד שלא יעלו על 10%".

היום הראשון ללימודים באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
10% מהבחינות יתקיימו באופן פרונטלי. סטודנטים בבן גוריון/ראובן קסטרו

עוד נקבע כי המוסדות להשכלה גבוהה יחליטו על הקורסים שיוחרגו, וכי המוסדות יאפשרו לסטודנטים שאין ביכולתם להיבחן באופן מקוון מחוץ לקמפוס להשתמש בתשתיות.

כמו כן, באחריות המוסדות לאפשר היבחנות חלופית עד סוף תקופת הבחינות של הסמסטר לסטודנטים עם קשיים בריאותיים, בהם גם אלו המצויים בידוד, חולים מאומתים, או קבוצות סיכון, וכן סטודנטים שמתגוררים עם אנשים בקבוצת סיכון ואחרים. המועצה מסרה כי הבחינות יתקיימו בהתאם להנחיות התו הסגול ותחת ההנחיות של משרד הבריאות לעניין בחינות.

השר זאב אלקין בירך על ההחלטה ואמר כי היא מצד אחד שומרת על בריאותם של הסטודנטים ובני משפחותיהם לפי דרישות משרד הבריאות, ומצד שני מאפשרת למוסדות להשכלה גבוהה לבנות מחדש את לוח הבחינות של הסמסטר הזה בתנאים החדשים. "המתווה יביא יציבות לסטודנטים, יאפשר להם להיערך כמו שצריך למבחנים ולעבור אותם בהצלחה בתקופה לא פשוטה שכולנו עוברים במשבר הקורנה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully