וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאים יפגינו למרות ניסיונות הפשרה: "העם רוצה לפרוק את הזעם"

10.7.2020 / 18:30

ראש הממשלה ושר האוצר נפגשו עם מארגני המחאה המתוכננת למחר בניסיון למנוע אותה. בפגישה סוכם כי יוקם פורום לגיבוש פתרונות לסוגיות שהעלו העצמאים, אך בתום הפגישה החליטו המארגנים לחדש את רישיון ההפגנה

.

(בווידאו: למרות ניסיונות הפשרה: העצמאים יפגינו מחר בכיכר רבין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ נפגשו היום (שישי) אחר הצהריים עם נציגי העצמאים, זאת במטרה למנוע את ההפגנה הגדולה שמתוכננת מחר בערב בכיכר רבין בתל אביב. כמה מהמארגנים משכו את ידיהם מארגון ההפגנה ברגע האחרון, ורק תומר מור מארגון מסעדנים חזקים ביחד ורונן מיילי מאיגוד הברים והמועדונים התחייבו בפני המשטרה כי הם האחראים לה. בעקבות זאת, ולמרות ניסיונות הפשרה, המארגנים חידשו את הרישיון הנדרש מהמשטרה והיא תתקיים כמתוכנן.

נתניהו, שהציג אתמול את תכנית "רשת הביטחון לקורונה", שוחח עם נציגי העצמאים, בהם יו"ר לה"ב רועי כהן ומיילי, שקובלים על אופן הטיפול של הממשלה במשבר הכלכלי בעקבות מגיפת הקורונה. זאת, לאחר ששאר מארגני ההפגנה משכו את ידיהם מקיומה. בפגישה, נתניהו הנחה להקים באופן מיידי פורום שולחנות עגולים עם נציגי העצמאים ובעלי עסקים כדי לפתור את הסוגיות שעלו. ראש הממשלה קבע כי הפורום יתכנס שוב בשבוע הבא בכדי לעדכן בהתקדמות בפתרון הסוגיות שעלו בפגישה.

נתניהו הדגיש בפני העצמאים כי בכוונת הממשלה לעמוד בהתחייבויותיה. "מדינת ישראל אף פעם לא עשתה את הצעדים האלה, כי אף פעם לא היינו במצב הזה", אמר. שר האוצר כץ הוסיף: "הכאב שלכם הוא כאב מובן, והדאגות הן מובנות. מתוך כל הפגישות האלה נולדו סעיפים ודברים, ואני חושב שגובשה תוכנית שהיא התוכנית שלכם. כל אחד עם מה שהוא מייצג, לפי רמות הקושי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ בפגישה עם נציגי העצמאים. 10 ביולי 2020. עמוס בן גרשום/לע"מ, אתר רשמי
פנה למנהיגי המחאה כבר אתמול. נתניהו בפגישה עם העצמאים, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/לע"מ

בניגוד לדבריו של נתניהו, היו מי שסירבו לקחת חלק בדיון כמו תומר מארגון מסעדנים חזקים ביחד שהגיע לתחנת המשטרה כדי לחדש את רישיון ההפגנה למרות שאחרים משכו את האחריות שלהם ממנה. מור אמר כי "לא הגעתי לישבה עם ראש הממשלה כדי לשמור על ההפגנה, והיא תתקיים כל עוד זה תלוי בי".

מיילי, מאיגוד הברים והמועדונים, שלקח אף הוא חלק בפגישה, הגיע להכנות בכיכר רבין וקרא לבעלי העסקים להפגין. "אני חוזר מהפגישה וקורא לכם להגיע מחר תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות - ריחוק חברתי ועטיית מסיכות", אמר.

לדבריו, "הבמה מוכנה להפגנה מחר ב-20:30, אנחנו מבקשים להגיע עם מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי. בדיוק סיימנו פגישה עם שר האוצר וישראל כץ ונתניהו. אמנם היו הסכמות, אבל את הכסף לא ראינו בחשבון הבנק שלנו. אנחנו נמשיך להיאבק ולהילחם עד שנראה את מה שהבטיחו לנו, זאת מדינה דמוקרטית, אנחנו הילדים של קיץ 2020 ואנחנו מבקשים שתגיעו ולשמור על הכללים".

נציגים מלשכת ראש הממשלה החלו כבר אתמול לפנות אל מארגני המחאה במטרה לעצור את ההפגנה. "אומרים לנו הרבה דברים אבל בעיקר מנסים להסביר לנו שזה מאוד מסוכן ברמת הקורונה לקיים את ההפגנה", אמרו מארגני ההפגנה בשיחה עם וואלה! NEWS.

עוד בוואלה!

התכנית הכלכלית: דמי אבטלה משופרים ועד 7,500 שקלים לעצמאים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תומר מור מארגון מסעדנים חזקים ביחד ועצמאים בהכנות להפגנה בכיכר רבין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, לדברי יו"ר לה"ב רועי כהן, שהיה אמור לייצג את העצמאים, אמר כי הפגישה בין הנציגים לשניים הייתה באווירה מתוחה. "הסברנו לו שיש אנשים שנפלו בין הכסאות", אמר כהן. "הוא הקשיב לנו וסיכם שאנחנו נהיה הסנסורים שלו מהשטח, ושכל שישי תהיה ישיבת עבודה יחד איתו - כך שנוודא שהכסף עובר לחשבונות הבנק. מחר הולכת להתקיים הפגנה של העם שרוצה לפרוק את הזעם שלו, וזו בסופו של דבר האמירה".

רישיון המשטרה לקיום הפגנת העצמאים בכיכר רבין בתל אביב, 11 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
רישיון המשטרה לקיום הפגנת העצמאים/צילום מסך, ללא

עם זאת, התאחדות האולמות וגני האירועים הודיעה כי סיכמה עם ראש הממשלה ושר האוצר למצות את נתיב המשא ומתן לפני היציאה להפגנה. "ראש הממשלה ושר האוצר הבהירו כי יקיימו עימנו פגישות שבועיות במקביל לתיקונים שיערכו במתווה שהוצג אתמול, וזאת במטרה להבטיח את הישרדותנו", נמסר. "אנו נמשיך לעבוד בימים הקרוב בצמוד לנציגי האוצר ומשרד ראש הממשלה וכולנו תקווה שאכן נצליח בשילוב זרועות להבטיח את פרנסתם של 150 אלף אנשי הענף".

מכתב שהעבירו העצמאיים לראש הממשלה בנימין נתניהו על הכשלון בהעברת המענקים שהובטחו בשל משבר הקורונה. 10 ביולי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
"נמצאים בהליך הידברות". המכתב שהעבירו העצמאים לראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, אתר רשמי

העצמאים מתכוונים להפגין בשבת החל מהשעה 20:30 תחת הקריאה לשחרור כספי הפיצויים שהובטחו לעצמאים בעקבות משבר הקורונה והסדרה ויצירת ודאות קדימה, כדברי המארגנים. לרגל ההפגנה וכאקט מחאתי-סולידרי, החליטו האיגודים שמייצגים את הברים, המועדונים והמסעדות לסגור את דלתות העסקים החל ממחר בשעה 20:00 בערב.

(עדכון ראשון: 13:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully