וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות משנה את ההנחיות: החקירות יקוצרו, מספר המבודדים ייפחת

10.7.2020 / 17:57

במכתב שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, נכתב כי הטווח המרבי בו אנשים שבאו במגע עם חולה בנגיף יירד במקרים מסויימים ל-4 ימים בלבד במקום 14. בכך יפחת מספר השוהים בבידוד באופן משמעותי. "להחלטה יש מחיר, אך הוא סביר לעומת התועלת", כתבה

עריכה: ירדנה עובדיה פוקס

(בווידאו: נתניהו במסיבת עיתנואים בעקבות העלייה בתחלואה)

משרד הבריאות הודיע הערב (שישי) על שינוי הנחיות הכניסה לבידוד בעקבות מגע עם חולה קורונה מאומת באופן שיפחית את כמות המבודדים. במסמך שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי, נכתב כי הטווח המרבי בו אנשים שבאו במגע עם חולה בנגיף יירד במקרים מסוימים לארבעה ימים בלבד במקום 14, וכי הדבר יסייע בצמצום זמני החקירות האפידמיולוגיות. בדבריה ציינה פרופ' סדצקי כי "להחלטה זו יש מחיר, בוויתור על הכנסת 'מגעים' שחלקם עלולים להפוך לחולים לאחר מכן, אך הנתונים מראים כי מחיר זה הינו סביר לעומת התועלת".

על פי ההנחיות, אדם שאובחן בקורונה ופיתח תסמינים בתאריך ידוע - יש לאתר את האנשים שנחשפו אליו במהלך ארבעה ימים טרם הופעת תסמיניו ועד למועד החקירה האפדימיולוגית. חולה תסמיני שאין מידע או שקיים ספק לגבי תאריך הופעת התסמינים - יש לאתר את המגעים שנחשפו אליו במהלך עשרת הימים שלפני הקבלה החיובית ועד למועד החקירה האפדימיולוגית. במקרה של חולה מאומת ללא תסמינים, יש לאתר את האנשים שנחשפו אליו במהלך שבעת הימים שלפני קבלת התוצאה החיובית ועד החקירה. עם זאת, במשרד הבריאות מבהירים כי משך הבידוד הוא עדיין 14 יום ממועד החשיפה האחרון לחולה.

בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים לנגיף הקורונה בקופת חולים מכבי, רמת השרון 29 ביוני 2020. ראובן קסטרו
ההנחיות לאיתור מגעים שונו. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

"מתחילת המגיפה, הנחיית משרד הבריאות היתה לאתר מגעים של חולים מאומתים ב-14 הימים לפני קבלת התוצאה החיובית", כתבה סדצקי לגופי מערכת הבריאות. "מדיניות זו ננקטה על בסיס הידוע לגבי תקופת הדגירה, ובהעדר מידע על משך הזמן בו חולה קורונה מדבק לפני הופעת התסמינים. פרק זמן זה מתחשב בכך שעובר זמן בין תחילת הסימפטומים לבין ביצוע הבדיקה וקבלת התשובה החיובית והכנסה לבידוד של החולה".

פרופ' סדצקי ציינה כי הנחיות משרד הבריאות נבחנות מעת לעת, בהתאם ליידע והניסיון המצטברים בארץ ובעולם. "לנוכח המידע שהצטבר עד כה, המצביע על כך שתקופת ההדבקה היא כ-48 שעות שלפני הופעת תסמינים, שהתסמינים אינם ספציפיים, ומועד הופעתם קשה לקביעה ובהתאם להמלצות, הוחלט לקצר את פרק הזמן בו נדרש לאתר מגעים של חולי קורונה מאומתים. קיצור פרק זמן זה, המקובל במדינות אחרות, עשוי לפטור מבידוד אנשים רבים שכיום נדרשים לכך. כמו כן, קיצוץ מספר המגעים הנבדקים יאפשר לצוותי החקירות האפידמיולוגיות להתמקד במגעים בעלי הסיכון הגבוה יותר להימצא חיוביים לקורונה".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, מסר לאחר השינוי בהנחיות כי "מברכים על השינוי בתקופה הרלוונטית לאיתור מגעים, שהמלצנו עליו לפני זמן רב. בכל שלב צריך להתאים את ההנחיות לתמונת המצב האפידמיולוגית". לדבריו, "בפרט במצב של התפשטות קהילתית נרחבת יש להימנע מהכנסת המונים לבידוד ללא צורך ממשי". "כדאי ללוות את שינוי המדיניות בהדרכה מתאימה לצוותי הבריאות ולציבור וכן לפרסם את הרציונל להחלטה לרבות סיכום דיון הצוות לטיפול במגיפות", אמר.

בדיקות קורונה בבאר שבע (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
זמני החקירות יצומצמו. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

1,464 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת בלבד - שיא של נדבקים ביממה מאז פרוץ הגל השני. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-35,533. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,996 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.4%. מספר החולים הפעילים הוא 16,651, כשבבתי החולים מאושפזים 438 חולים. אתמול אובחנו 1,231 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 27,542, מתוכן 4.5% חיוביות לנגיף.

בשש ערים נרשמה השבוע עלייה משמעותית במיוחד במספר החולים. בירושלים אובחנו 1,081 חולים חדשים, בתל אביב 515, בבני ברק 460, באשדוד 300, בביתר עילית 214 ובפתח תקווה 207.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully