וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בני נוער הפגינו נגד הפסקת פעילות תנועות הנוער: "לעצור את האסון"

14.7.2020 / 21:30

במסגרת מחאה שיוזמה תנועת הצופים, הפגינו מאות בכיכר רבין, וב-170 מוקדים נוספים ברחבי הארץ, נגד הפסקת הפעילויות החינוכיות, בשל העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. "דורשים לאפשר לחניכי התנועות לפעול כפי שהם יודעים", אמר יו"ר הצופים רז פרל

מחאת תנועת הצופים בכיכר רבין/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

מאות בני נוער הפגינו הערב (שלישי) בכיכר רבין בתל אביב ובעוד 170 מוקדים ברחבי הארץ, במסגרת מחאה של תנועת הצופים נגד הפסקת הפעילות בתנועות הנוער, במסגרת ההגבלות לעצירת התפשטות נגיף הקורונה.

ההפגנות, שנערכו תחת הכותרת: "עוצרים את האסון", מגיעות לאחר שבשבוע שעבר פורסמו שורת ההגבלות החדשות שאישרה הממשלה כחלק מהמאבק בהתפרצות הגל השני של מגיפת הקורונה, ביניהן גם המגבלה על קייטנות ופעילויות נוער שיתאפשרו רק לגילאי הגן עד כיתה ד'. בנוסף, התנועות התריעו מפני קריסה כלכלית, בשל אי העברת כספים והקפאת פעילותן.

יו"ר תנועת הצופים רז פרל, אמר בנאומו בעצרת המחאה המרכזית שנערכה בכיכר רבין כי "אצלי הצופים זה דרך חיים. כך גדלתי וחונכתי, על ערכי תנועת הצופים וכך גם ילדי. אני מאוכזב כמוכם בדיוק ונדהם ממקבלי ההחלטות. לא דמיינתי שכיו"ר התנועה, אני אצטרך להיאבק על המשך פעילותה החינוכי והכלכלי, זה בלתי נתפס".

הפגנת תנועת הצופים בדרישה להמשך קיום פעילותה, כיכר רבין, ת"א, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"לא דמיינתי שאצטרך להיאבק על פעילות התנועה". הפגנת הצופים בכיכר רבין בת"א, הערב/ראובן קסטרו

הוא קרא לממשלה להפסיק את האדישות וגרירת הרגליים. "ראש הממשלה, שר האוצר, שר החינוך, השר להשכלה גבוהה - אל תתנו לנו לרוץ בינכם, שבו ביחד ותמצאו אתם את הפתרון. אתם מחויבים. מחויבים לנוער הזה", אמר. "אנו לא מוכנים לעמוד מהצד יותר. אנו דורשים מממשלת ישראל לאפשר לחניכי התנועות לפעול, כפי שהם יודעים ועשו בחודשים האחרונים תחת המגבלות".

עוד בוואלה!

בסגירת תנועות הנוער, המדינה גוזרת על עצמה משבר חינוכי, חברתי ונפשי

לכתבה המלאה
מחאת תנועת הצופים בדרישה להמשך קיום פעילותה, חדרה, 14 ביולי 2020. שלומי גבאי
"לא מוכנים לעמוד מהצד יותר". מחאת תנועת הצופים בחדרה, היום/שלומי גבאי

פרל הסביר כי במסגרת הפעילות בתנועה, נילחמים בשתיית בני נוער, ובתופעות קשות שמתרחשות בגינות ובחורשות. "נחבק ונטפח ילדים בסיכון ובעלי צרכים מיוחדים. השבט הוא מקום מוגן, שמור, שמורת טבע. תנו לנו להגן על היקר מכל, על ילדי ישראל שמרותקים למסכים", הוסיף.

מחאת תנועת הצופים בדרישה להמשך קיום פעילותה, חיפה, 14 ביולי 2020. תנועת הצופים, אתר רשמי
"נחבק ונטפח את הילדים". הפגנת הצופים בחיפה, הערב/אתר רשמי, תנועת הצופים

בעמוד הפייסבוק של תנועת הצופים נכתב לקראת ההצבעה, כי "אנחנו דורשים לתת אישור מידי לחזרה לפעילות, בקבוצות קטנות, עם מסיכה ובמסגרת הנחיות משרד הבריאות לתקופת הקורונה". עוד נכתב כי "אנו מאמינים שהסתובבות הנוער ברחוב, בקניונים, בפארקים ובמסיבות רק תגרום להתפשטות מוגברת של הנגיף, כך שעדיף שהנוער יקיים פעילות מסודרת, מאורגנת ומבוקרת".

הפגנת תנועת הצופים בדרישה להמשך קיום פעילותה, כיכר רבין, ת"א, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"אל תפגעו בתנועות הנוער". הפגנת תנועת הצופים בכיכר רבין בת"א, הערב/ראובן קסטרו

ביום ראשון התקיימה הפגנה בירושלים, שבה השתתפו למעלה מאלף בני נוער מתנועות נוער שונות. גם הערב, אל תנועת הצופים ובני הנוער מצטרפת תמיכה רחבה של ראשי ערים ברחבי הארץ, שהעלו פוסטים לעמוד הפייסבוק שלהם בקריאה לממשלה לחזור בה מההגבלות לקיץ.

"ממשלת ישראל, אל תעשי את הטעות הזו. אל תפגעי בתנועות הנוער, זה הזמן לחזק אותן", כתב כרמל שאמה ראש עיריית רמת גן בעמוד הפייסבוק שלו. "תנועות הנוער הן חוליות מרכזיות בעמוד השדרה של החברה הישראלית, הן מקדשות קהילתיות, ערכים ושוויון ומדלגות מעל מעמדות והון. בימים בהם הילדים והנוער שלנו פוגשים אתגרים וקשיים בבית ובמסגרות החינוך תנועות הנוער אמורות להמשיך לפעול ולחבק אותם בחום וביציבות".

הפגנת תנועת הצופים בדרישה להמשך קיום פעילותה, כיכר רבין, ת"א, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הפגנת תנועת הצופים בכיכר רבין בת"א, הערב/ראובן קסטרו

גם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "אני קורא לממשלת ישראל לשנות את ההחלטה, לאפשר לתנועות הנוער לפעול בחודשי הקיץ ולהעביר את התקציבים שכבר אושרו". הוא הבהיר כי "חשיבותן של תנועות הנוער רבה, וודאי בימים אלה, כשערכי ההתנדבות והנתינה יסייעו לחברה הישראלית לעבור את משבר הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully