וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הנחה על גיבוש צעדים, גנץ התנגד להגבלות נוספות כעת

14.7.2020 / 20:49

הדיון שערך הפורום המייעץ בנושא הקורונה הסתיים ללא החלטות. המל"ל הציג המלצותיו להגבלות נוספות אך הן נדחו. גורמים בדיון: נתניהו ביקש להתמקד בצעדים המבחינים בין התכנסויות במבנים להתקהלויות חיצוניות; גנץ הציע לשקול "סגר גמיש" - רק בלילות או בסופי שבוע

בווידאו: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת מכוני הכושר בניגוד לעמדת נתניהו/צילום: ערוץ הכנסת

(בוודיאו: ועדת הקורונה אישרה לפתוח בריכות וחדרי כושר, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) דיון בנושא הצעדים הנדרשים לבלימת העלייה בתחלואה בקורונה. במהלך הדיון, המל"ל הציג את המלצותיו להגבלות נוספות, בהן סגירת בתי הכנסת והישיבות, קייטנות, חופי ים וכן צמצום התקהלויות עד עשרה אנשים - אך אלו נדחו. הפורום מייעץ לנתניהו בנושא הקורונה ואין לו סמכות קבלת החלטות, אך הוא יתכנס שוב בימים הקרובים.

בדיון, הנחה נתניהו לחזק את מערכת הבריאות בתוספת תקנים, תקציב ועיבוי כוח האדם, ואמר כי יש לגבש סיוע כספי נוסף למשפחות. לדברי גורמים שהשתתפו בדיון, ראש הממשלה ביקש מגורמי המקצוע להתמקד בצעדים שמבחינים בין התקהלויות בתוך מבנים לבין התקהלויות חיצוניות, והנחה אותם "להתרגל לשגרת חיים בחוץ".

בדיון השתתף גם שר הביטחון בני גנץ, שיחד עם שר המדע יזהר שי הציע לשקול אפשרות של סגרים שלא פוגעים בפרנסה, כולל אפשרות של "סגר גמיש" - רק בלילות או בסופי שבוע. לעומת נתניהו, גנץ התנגד להטלת הגבלות נוספות בעת הזו וביקש לתת פרק זמן לבחינת השפעת ההגבלות הקודמות.

דיון בנושא הצעדים הנדרשים לבלימת העלייה בתחלואה וצעדים לחיזוק החוסן הכלכלי והבריאותי. 14 ביולי 2020. ללא, אתר רשמי
המלצות המל"ל להגבלות נוספות נדחו. הדיון בנושא צעדים לבלימת העלייה בתחלואה, היום/אתר רשמי, ללא

לדבריו, משרד הבריאות אמר שיש לחכות שבועיים על מנת לראות את השפעת ההגבלות והסגר, ולכן יש לחכות לסוף התקופה לפני הטלת מגבלות חדשות. נתניהו אמר לגנץ כי "בינתיים עדיף להוסיף צעדי ביניים, שמקשים על התקהלויות בפנים".

כמו כן, במהלך הדיון גנץ עדכן כי הנחה את מערכת הביטחון להיערך להמשך הפעילויות במלונות עד סוף 2021. נתניהו הגיב ואמר כי "זה יימשך מעבר".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות לא מצליח להשתלט על החקירות, ושרשרת ההדבקה לא נעצרת

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הממשלה , 14 ביוני 2020. רויטרס
נתניהו הנחה לגבש צעדים, גנץ התנגד להטלת מגבלות כעת. ישיבת הממשלה ביוני/רויטרס

שר הבריאות יולי אדלשטיין תמך בדיון בהמלצות המל"ל להטלת מגבלות נוספות. אדלשטיין הביע תסכול על כך שההמלצות המחמירות של משרד הבריאות בנושא לא התקבלו בשבוע שעבר. "אפשר לחשוב שנקטנו בצעדים רדיקליים", אמר. "בסוף מכל ההמלצות תישאר שורה אחת וגם היא לא תהיה רצינית".

לדבריו, אם היו מעבירים את המלצות משרד הבריאות בשבוע שעבר, היה אפשר להימנע מסגר מלא. הוא הוסיף כי כעת "עדיף לא לשחק בכאילו - אם לא סוגרים את כל המקומות אז תוך כמה ימים לא יהיה מנוס מסגר כללי".

הצהרת שר הבריאות, יולי אדלשטיין בעקבות העלייה בתחלואה 6 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
הביע תסכול מכך שהמלצות משרד הבריאות לא התקבלו. אדלשטיין/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

בדיון השתתפו גם שר האוצר ישראל כץ, ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

כמו כן, בהתייעצות נכחו מומחים, בהם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, פרופ' אורי חפץ, פרופ' נעמי פלדמן, קובי הבר, פרופ' רן בליצר, וכן מומחית למדיניות ציבורית בנושאים של מצבי חירום ופובליציסטית בישראל היום וערוץ 20, ד"ר לימור סמימיאן-דרש.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
שיא יומי במספר המאובחנים. בדיקות קורונה בקופ"ח לאומית באור יהודה/ראובן קסטרו

ביממה האחרונה נרשם שיא יומי במספר המאובחנים מאז התפרצות הנגיף בישראל - 1,681 נמצאו חיוביים לקורונה. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-41,235. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,514 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 21,393. בבתי החולים מאושפזים 524 חולים, מתוכם 55 מונשמים ו-177 חולים קשה. בכך, מספר החולים באורח קשה כמעט והוכפל לעומת השבוע שעבר. נכון להיום מתו 368 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 1,221 בני אדם בקורונה ומספר הבדיקות היה 19,072, מהן 6.4% נמצאו חיוביות לנגיף.

דיון ועדת הקורונה, 13 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הצביעה בניגוד לעמדת נתניהו. שאשא-ביטון בדיון וועדת הקורונה, אתמול/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אתמול הצביעה ועדת הקורונה בכנסת בעד פתיחת חדרי הכושר ובריכות השחייה. זאת, בניגוד להחלטת הממשלה ועמדתו של נתניהו. בעקבות כך, בליכוד החלו בתהליך הדחתה של יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת מהמפלגה יפעת שאשא-ביטון.

למרות זאת, בסופו של דבר החליטה המפלגה שלא להדיח את שאשא-ביטון מתפקידה. עם זאת, הוחלט כי יינקטו נגדה צעדים משמעתיים ולבינתיים לא יועברו לוועדה בראשותה הצעות חוק.

(עדכון ראשון: 19:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully