וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד הוחלט: שאשא-ביטון לא תודח מתפקידה, יינקטו נגדה צעדים משמעתיים

ראש הממשלה, יו"ר הכנסת וח"כ זוהר סיכמו כי הדחתה של יו"ר ועדת הקורונה לא תצא לפועל. עם זאת, בשלב זה לא יועברו לוועדה הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה. מבקר הליכוד פנה לנתניהו: "מהלך ההדחה של שאשא-ביטון - רמיסה של היסודות הדמוקרטיים הפנימיים במפלגה"

בווידאו: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת מכוני הכושר בניגוד לעמדת נתניהו/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידאו: יו"ר הקואליציה: נדיח את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון)

בליכוד החליטו הערב (שני) כי ח"כ יפעת שאשא-ביטון לא תודח מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה של הכנסת. עם זאת, יינקטו נגדה צעדים משמעתיים ולבינתיים לא יועברו לוועדה בראשותה הצעות חוק. הליך הדחתה של שאשא-ביטון החל לאחר שאישרה את פתיחת חדרי הכושר והבריכות הציבוריות, בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, שהוביל את המהלך להדחתה של שאשא-ביטון, מסר כי "לפני זמן קצר התקיימה שיחה בין ראש הממשלה ויו"ר הכנסת יריב לוין יחד עמי. בתום השיחה החלטתי שיינקטו כנגד ח"כ שאשא-ביטון צעדים משמעתיים. כמו כן, בשלב בזה לא יועברו לוועדת הקורונה בראשה עומדת ח"כ שאשא-ביטון הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה".

דיון ועדת הקורונה, 13 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לא תודח מתפקידה. ח"כ שאשא-ביטון, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתום ההצבעה בוועדת הקורונה החלו בליכוד בהליך הדחתה של שאשא-ביטון. במכתב שנשלח ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גיזנבורג (כחול לבן), כתב יו"ר הקואליציה ח"כ זוהר: "ברצוני להודיעך כי סיעת הליכוד מעוניינת להחליף באופן מיידי את יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא-ביטון. המועמד/ת מטעם הליכוד יימסרו במועד הדיון הקרוב בוועדת הכנסת".

גורם בכיר בליכוד אמר היום כי "לצערנו יפעת שאשא-ביטון נכנעה ללחץ מלוביסטים שייצגו את חדרי הכושר. לכן היא לא הסכימה אפילו לסגור ל-24 שעות. כל המומחים של משרד הבריאות הזהירו שחדרי הכושר הם סכנה ממשית להדבקה בגלל שהנגיף עובר גם בהזעה ולכן המסיכות לא נותנות מענה. במצב כזה לא ניתן לעבור לסדר היום ולכן תושעה מתפקידה לזמן מה".

מבקר הליכוד: ההחלטה על ההדחה - בניגוד לחוקת המפלגה

מוקדם יותר הערב, מבקר הליכוד שי גלילי פנה ליו"ר המפלגה נתניהו בטענה כי ההחלטה על הדחת שאשא-ביטון התקבלה בחוסר סמכות, בניגוד לחוקת המפלגה, "ותוך רמיסה של כללי המינהל התקין והיסודות הדמוקרטיים הפנימיים במפלגה".

במכתב ששיגר לנתניהו כתב גלילי כי ההחלטה על החלפתה של שאשא-ביטון יכולה להתקבל רק בהצבעה של סיעת הליכוד, ולא על ידי יו"ר הקואליציה ללא התייעצות סיעתית. לגופו של עניין כתב כי "הואיל ומפלגת הליכוד, לרבות סיעתה בכנסת, מושתת על יסודות דמוקרטיים, קשה לקבל השתה של סנקציה על חבר הסיעה בגין הפעלת שיקול דעתו ומימוש תפקידו כחבר בוועדה שתפקידה האפריורי הוא לפקח על החלטות הממשלה (אפילו אם המפלגה היא זו המרכיבה את אותה ממשלה). כך, ולמעט במקרים אידיאולוגים מובהקים (הנוגעים למטרות המפלגה והמצא המפלגתי המשותף), אין לקבל אפשרות להשתת סנקציות כנגד חבר הסיעה שהפעיל את שיקול דעתו והצביע כנגד עמדות חברי סיעה אחרים".

עוד כתב המבקר כי "קל וחומר, שעה שמלכתחילה חבר הסיעה נשלח לבצע תפקיד ביקורתי הקשור למנגנון הפיקוח הסטטוטורי על החלטות הממשלה (וההנחה היא שחבר זה לא מונה לתפקיד האמור לשם 'מראית עין' או לתפקד כ'חותמת גומי' אלא להתנהל כגורם עצמאי ללא כל תלות או מורא)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully