וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏ח"כ רול: "הציבור לא צריך לציית לסגר"; יו"ר הקואליציה: "קריאה למרד"

חבר יש עתיד עורר סערה כשתקף את התנהלות הממשלה במשבר הקורונה וטען כי "אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא". מיקי זוהר האשים אותו בניסיון לפגוע בכהונת הימין וכתב כי "יצא המרצע מן השק". ריבלין: קריאה לאי ציות פוגעת ביסודות הדמוקרטיה"

בווידאו: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת הבריכות ומכוני הכושר/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידאו: ועדת הקורונה אישרה לפתוח את הבריכות ומכוני הכושר, אתמול)

ח"כ עידן רול (יש עתיד-תל"ם) תקף היום (שלישי) את הממשלה, בעקבות התנהלותה במהלך משבר הקורונה, ועורר סערה. "לממשלה הזו אין לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית", צייץ בטוויטר ח"כ רול. "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור, זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר. בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), האשים את רול בקריאה למרי וניסיון הפלת שלטון הימין. "הנה לכם קריאה למרד מטעם ח"כ מרשימתו של יאיר לפיד", הגיב בטוויטר. "עכשיו זה ברור: יצא המרצע מן השק. אנשי 'יש עתיד' ויאיר לפיד יעשו הכל, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה, רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא נגד דבריו של רול, והזהיר מפני קריאות מסוג זה. "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו", צייץ ריבלין. "עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם". על כך אמר רול: "מקבל את ההערה שלך ומתנצל על הניסוח שלא הובן כראוי. כוונתי הייתה ועודנה שאובדן אמון הציבור בממשלה הוא סכנה אמיתית לדמוקרטיה ולטיפול במשבר הקורונה. כמובן שאני קורא לכלל הציבור להישמע להנחיות"

חברת הכנסת עידן רול מיש עתיד בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת. 15 ביולי 2019. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
"הממשלה הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור". ח"כ רול/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

גם יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט מהאופוזיציה, יצא נגד הדברים של ח"כ רול. הוא קרא ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להתנער מהאמירות. בציוץ בטוויטר כתב בנט כי התבטאותו של רול היא "קריאה לאנרכיה", ואמר כי "ככה מפרקים את המדינה ואת מוסדותיה. הדרך למהומות וביזה קצרה מאוד".

בנט הוסיף כי "יש לי ביקורת חריפה מאד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה"ל אחר. ביקורת - כן. אנרכיה - לא".

"הגיע הזמן שהממשלה תפעל בצורה מסודרת, ולא על בסיס אגו"

מאוחר יותר, ח"כ רול הסביר כי לממשלה יש חובה להסביר לציבור צעדים קשים כמו סגר. "הממשלה לא יכולה למנוע מהציבור זכויות יסוד בסיסיות, לפגוע בפרנסה, לסגור ענפים שלמים ולשלוח אלפי משפחות לעוני, מבלי לפרט למה היא עושה את זה ואיך זה אמור לעזור, בטח כשאנחנו במשבר מתמשך כבר חמישה חודשים", מסר. "במקום להסביר, הממשלה מאשימה את הציבור, ומפרה את החלק שלה בהסכם הלא כתוב בין מדינה לאזרחיה".

חבר הכנסת מיש עתיד הבהיר כי "רק רוצה לוודא שאירוע חמור כמו סגר לא יקרה בלי הסברים ופיקוח ובאופן שרירותי, על ידי חבורת מנותקים". לדבריו, "הגיע הזמן שראש הממשלה ימנה פרויקטור ושהממשלה תפעל בצורה מסודרת, מגובה בנתונים ועם תכנית של ממש - ולא רק על בסיס אגו, לפני שהם חושבים להמשיך להפיל את האחריות והנטל על הציבור".

מיקי זוהר במהלך כינוס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן 13 בינואר 2019. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אנשי יש עתיד יעשו הכל כדי לפגוע בכהונת הימין". יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר/אתר רשמי, דוברות הכנסת

דבריו של ח"כ רול מגיעים בעקבות העלייה התלולה בתחלואה בקורונה. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו התייעצות בנושא התפרצות הקורונה בהשתתפות שרים ומומחים. בהתייעצות משתתף גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, הוזמנו אליו גם מומחים מקצועיים, בהם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב.

נפתלי בנט במליאת הכנסת, 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הדרך למהומות וביזה קצרה מאוד". ח"כ נפתלי בנט/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הבוקר עדכן משרד הבריאות, כי 1,681 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה החולפת - שיא יומי מאז פרוץ הנגיף בישראל. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-41,235. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,514 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 21,393. בבתי החולים מאושפזים 524 חולים, מתוכם 55 מונשמים ו-177 חולים קשה. בכך, מספר החולים באורח קשה כמעט והוכפל לעומת השבוע שעבר. נכון להיום מתו 368 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 1,221 בני אדם בקורונה ומספר הבדיקות היה 19,072, מהן 6.4% נמצאו חיוביות לנגיף.

הסערה מגיעה לאחר שאתמול אירע עימות חריף בין יו"ר הקואליציה זוהר לח"כ יפעת שאשא-ביטון ממפלגתו (הליכוד), סביב החלטת ועדת הקורונה בכנסת לפתוח את חדרי הכושר ובריכות השחייה. זאת, משום שההחלטה שהתקבלה מנוגדת להחלטת הממשלה לסגור את בתי העסק הללו בשל התגברות התחלואה.

בסוף הדיון, ח"כ זוהר צעק לעבר שאשא-ביטון: "חיים נעימים ולהתראות", ולאחר מכן פעל להדחתה מראשות הוועדה. בהמשך, נסוגו בליכוד מיוזמה זו.

(עדכון ראשון: 16:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully