וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש גיבש הסדר שמגביל את נתניהו בעיסוק במערכת החוק והמשפט

10.7.2020 / 9:09

מנדלבליט העביר לפרקליטי ראש הממשלה את טיוטת הסדר ניגוד העניינים שיקבע את הנושאים שבהם הוא מוגבל מלעסוק בהם בשל היותו נאשם בפלילים, בהם מינויים באגף החקירות במשטרה, בפרקליטות ובוועדה לבחירת שופטים. הטיוטה מחייבת, ועורכי הדין יידרשו להגיב לה בתוך עשרה ימים

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

(בווידאו: דברי נתניהו בפתח משפטו, בסוף חודש מאי)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שישי) כי העביר לפרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את טיוטת הסדר ניגוד העניינים שיקבע את הנושאים שבהם הוא מוגבל מלעסוק בהם בשל היותו נאשם בפלילים. מדובר על מינויים במערכת החוק והמשפט, מעמד ותקציב היועמ"ש, הפרקליטות ואגף החקירות במשטרה, גורמים הנוגעים למניעת שחיתות במשרד המשפטים, הוועדה לבחירת שופטים, חקיקה הנוגעת לטוהר המידות או למשפט ובהחלטות שיש להן זיקה למשפט.

טיוטת ההסדר הועברה לפרקליטי ראש הממשלה, והם יוכלו להעביר ליועמ"ש הסתייגויות או הערות לגביה בתוך עשרה ימים. עם זאת, על פי הנחיית היועמ"ש בעניין הסדרי ניגוד עניינים, יש לראות בטיוטה הנחייה מחייבת לתקופה שעד גיבוש ההסדר הסופי.

ראש  הממשלה בנימין נתניהו, יולי 2020. AP
"כהונתו תהיה כפופה למגבלות בקשר למילוי תפקידו". נתניהו/AP

הנושא עלה עוד בדיון בעתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו. נציג היועמ"ש בדיון שנערך באפריל אמר: "הגם שכהונת המשיב 2 (נתניהו) אינה פסולה כשלעצמה, היא תהיה כפופה למגבלות בקשר למילוי תפקידו בעניינים הנוגעים למערכת אכיפת החוק. עמידתו לדין היא עניין אישי מובהק, שעלול להשפיע, למצער למראית עין, על שיקול דעתו ככל שיידרש לטפל בעניינים הנוגעים למערכת אכיפת החוק, ובכלל זה בהחלטות בנוגע למינויים של בעלי תפקידים במערכת אכיפת החוק, ובהחלטות כלליות אחרות בנוגע למערכת אכיפת החוק".

עוד בוואלה!

נימוקי בג"ץ המלאים בעתירות נגד נתניהו: "ממשלה בראשות נאשם - כשל מוסרי"

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
הטיוטה מחייבת עד לגיבוש הסגר סופי. מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

לאחר אותו דיון, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לגבש בפועל את הסדר ניגוד העניינים עליו דובר, והיום הודיע היועמ"ש לבית המשפט, באמצעות עורכי הדין נחי בן אור וליאורה וייס-בנסקי, כי הושלם גיבוש הטיוטה והיא הועברה אתמול לפרקליטי רה"מ. כאשר ההסדר יושלם בכוונת היועץ להעבירו גם לשרים אחרים הנוגעים בדבר, וכן לפרסמו.

הסדר ניגוד העניינים שהוכן לנתניהו בשל היותו נאשם מתווסף להסדר ניגוד עניינים כללי שנערך לכל אחד מחברי הממשלה. היועמ"ש עדכן את בג"ץ כי בהתאם לנוהל לעריכת הסדרים כאלו, הועבר לנתניהו בחודש מאי שאלון בעניין, ופרקליטיו של ראש הממשלה נפגשו באמצע החודש שעבר עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר. נכון לאתמול, עדכן היועמ"ש, טרם התקבלו מנתניהו תשובות לשאלון ניגוד העניינים הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully