וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הליכוד נגד ארגוני נשים: לא מגנים פגיעה מינית בשרה נתניהו כי הם מהשמאל

שרות וח"כיות מהליכוד פנו לוועדה לקידום מעמד האישה ודרשו לקיים דיון בכנסת בשל בלון איבר מין עם הכיתוב "בואי שרה'לה הולכים" בהפגנה בבלפור. במכתב הן טענו שמדובר באלימות מינית בוטה, ותקפו את ארגוני הנשים: "נמצאים בשמאל ולכן אין גב שיעמוד מאחורי אישה מהימין"

בוווידאו: אלפים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור/צילום: אתר באזזנט

עשר שרות וחברות כנסת מהליכוד תקפו היום (שני) את ארגוני הנשים, בטענה כי הן שמאלניות, ולכן לא התבטאו בנוגע לבלון בצורת איבר המין שהונף באחת ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור שבירושלים בתחילת החודש, עם הכיתוב "בואי שרה'לה הולכים". במכתב שנשלח ליו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), הן דרשו לקיים דיון בנושא "שימוש בסמלים מיניים בהקשר פוגעני כלפי אשת ראש הממשלה בהפגנה פוליטית".

על המכתב חתומות השרות מירי רגב וגילה גמליאל, וכן חברות הכנסת קטי שטרית, אתי עטיה, קרן ברק, מיכל שיר, שרן השכל, טלי פלוסקוב, מאי גולן ואסנת מארק. הן טענו כי "התחושה בימין היא שרוב ארגוני הנשים נמצאים בשמאל הפוליטי של המפה ולכן במקרה זה אין שום גב שיעמוד מאחורי אישה מהימין שנפגעה קשות משיח ציבורי עוין ומזלזל".

לקריאת המכתב המלא

אברי מין ועליהם קריאה לאשת ראש הממשלה במהלך הפגנה בבלפור, ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"מהווה אלימות מינית בוטה נגד רעיית רה"מ". ההפגנה בבלפור/ראובן קסטרו

עוד ציינו במכתב כי "על הוועדה לקידום מעמד האישה ועל ארגוני הנשים לעמוד על הרגליים האחוריות ולהגן על נשים מפני שיח פוגעני שכזה. סגנון הדיבור בכל זירה ציבורית ובשדה הפוליטי ביתר שאת, לא צריך לשאת אופי מיני, וכל שכן פוגעני".

עוד בוואלה!

תלונה הוגשה נגד יונה אברושמי: "קרא לצעירים לרצוח את המפגינים בבלפור"

לכתבה המלאה
אברי מין ועליהם קריאה לאשת ראש הממשלה במהלך הפגנה בבלפור, ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"בואי שרהל'ה, הולכים". הבלון בהפגנה בבלפור בתחילת החודש/ראובן קסטרו

כמו כן, הן הסבירו כי יש לקיים את הדיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, "על מנת שכל אשת ציבור בעתיד תדע שזכויותיה בתור אישה מוגנות - לא משנה לאיזה צד פוליטי היא משתייכת".

עוד כתבו חברות הליכוד כי "זיהום השיח הציבורי ואלימות מינית אינם נכללים בגבולות הגזרה הלגיטימיים של חופש המחאה. לא ייתכן שדבר כזה יעבור בשתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully