וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מפגינים נעצרו בתום המחאה נגד נתניהו בי-ם; מאות פונו על ידי המשטרה

9.8.2020 / 1:43

בסיומה של ההפגנה נגד השחיתות השלטונית מול מעון ראש הממשלה בבירה, פינתה המשטרה מפגינים שעוד נכחו במקום חרף אזהרותיה, ועצרה כמה מהם. צלם "הארץ" עוכב על ידי הכוחות, אך שוחרר כעבור זמן קצר

בווידאו: אלפים הפגינו נגד נתניהו בבלפור ובביתו בקיסריה/צילום: ניב אהרונסון,רוני כנפו, רויוטרס ו- SATVIEW

בתום ההפגנה הלילה (ראשון) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בירושלים, פונו אלפי מפגינים מאזור רחוב בלפור וכיכר פריז. בנוסף, עצרה המשטרה שלושה מפגינים ועיכבה את צלם "הארץ", אוהד צויגנברג, אך שחררה אותו כעבור דקות אחדות.

"משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז", נמסר בהודעת המשטרה. "לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר והמשיך לחסום את צירי התנועה, תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי".

בשל כך, "כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה". לדברי המשטרה, נעצרו שלושה חשודים "בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר".

פינוי מפגינים מהמחאה מול בית ראש הממשלה נתניהו בירושלים - 9 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינים בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בהפגנה שהחלה אתמול בערב מול מעון נתניהו, הגיעו לבירה עשרת אלפים בני אדם. המוחים צעקו "ביבי לכלא" והרימו שלטים עליהם נכתב "עבר זמנך" ו"מושחתים נמאסתם". מוקדם יותר התקיימה הפגנה מול ביתו של נתניהו בקיסריה, כמו גם בגשרים וצמתים ברחבי הארץ.

בעת ההפגנה בירושלים, כוחות המשטרה התפרסו באזור כיכר פריז וחסמו לתנועה את הרחובות בן מימון ועזה עד כיכר פריז, צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג' ואגרון. "המשטרה שבה ומדגישה כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי", מסרו.

עוד בוואלה!

עשרת אלפים הפגינו נגד נתניהו בבלפור: "ראש הממשלה רואה בנו אויבים"

לכתבה המלאה
מעצר צלם "הארץ" אוהד צויגנברג בהפגנה בבלפור - 9 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עיכוב צלם "הארץ" אוהד צויגנברג במחאה בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינים מהמחאה מול בית ראש הממשלה נתניהו בירושלים - 9 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
4 מפגינים נעצרו. פינוי בהפגנה נגד ראש הממשלה בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינים מהמחאה מול בית ראש הממשלה נתניהו בירושלים - 9 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינה בכיכר פריז בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בעת ההפגנה בקיסריה, אלף מפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "השחיתות הורגת", "דיבוק צא", "מושחתים נמאסתם" ו"ישראל מתעוררת". בתום ההפגנה, שרו המפגינים את "התקווה" והתפזרו לביתם. "נהיה פה שבוע אחר שבוע עד שנתניהו יתפטר", הבטיחו מהבמה לקראת סיום.

במחאת הדגלים השחורים באילת מוקדם יותר בשבת, דווח כי מפגינים הותקפו באמצעות גז מדמיע בכיכר מול הים. "על פי הדיווחים גם שוטרים נפגעו באירוע. אירוע זה הוא תוצאה ישירה של ההסתה של הנאשם נתניהו, הוא האחראי", מסרו. המשטרה פתחה בבדיקת האירוע.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הביע את תמיכתו במחאות. "המחאה הולכת ומתעצמת כי היא צודקת ובאה מהבטן והלב. משפחות עם ילדים על הגשרים אומרות זו המדינה שלנו. אף אחד לא יקח אותה מאיתנו. אף אחד לא יתעלם מהקול שלנו", אמר.

פינוי מפגינים מהמחאה מול בית ראש הממשלה נתניהו בירושלים - 9 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגין בתום המחאה נגד נתניהו בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינים מהמחאה מול בית ראש הממשלה נתניהו בירושלים - 9 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עימות עם מפגין בעת המחאה בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בירושלים, אמש/ראובן קסטרו

"בבלפור יושב ראש ממשלה מנותק עם שלושה כתבי אישום. הוא נכשל כשלון מוחלט בתפקיד הכי בסיסי שלו: שמירה על הבריאות ועל הבטחון הכלכלי של אזרחי ישראל. ממשלת המנותקים צריכה ללכת הביתה!", הוסיף לפיד. ח"כים ופעילים של יש עתיד-תל"ם הצטרפו להפגנות בכ-50 גשרים וצמתים ברחבי הארץ.

במקביל להפגנה נגד נתניהו, כ-50 מפגינים הגיעו הערב לביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשכונת צהלה בתל אביב. במהלך המחאה על ה"אקטיביזם השיפוטי", קראו המפגינים "העם הוא הריבון" ו"אסתר חיות להתפטר". המוחים ביצעו תהלוכה, וצעקו "לא יהיה שוויון, לא תלכו לישון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully