וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת אלפים הפגינו נגד נתניהו בבלפור: "ראש הממשלה רואה בנו אויבים"

יניר יגנה, יואב איתיאל, טל שלו, מאיה הורודניצ'אנו ולירן לוי

עודכן לאחרונה: 9.8.2020 / 12:04

אלפים הגיעו לירושלים במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה והשחיתות השלטונית. מוקדם יותר הפגינו כאלף איש מול ביתו בקיסריה. בתוך כך, פעילי "הדגלים השחורים" מחו בצמתים ברחבי הארץ, ודיווחו על תקיפת מפגין באילת באמצעות גז מדמיע. "הרוב הדומם יוצא סוף סוף לרחובות"

בווידאו: אלפים הפגינו נגד נתניהו בבלפור ובביתו בקיסריה/צילום: ניב אהרונסון,רוני כנפו, רויוטרס ו- SATVIEW

עשרת אלפים איש הפגינו אמש (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. המוחים צעקו "ביבי לכלא" והרימו שלטים עליהם נכתב "עבר זמנך" ו"מושחתים נמאסתם". מוקדם יותר התקיימה הפגנה מול ביתו של נתניהו בקיסריה, כמו גם בגשרים וצמתים ברחבי הארץ. בתום המחאה, פונו המפגינים הרבים על ידי המשטרה, תוך עימותים ומעצרים, בהם של צלם "הארץ", אוהד צויגנברג.

בתוך כך, מחאת הדגלים השחורים דיווחה כי מפגינים הותקפו באמצעות גז מדמיע בכיכר מול הים באילת. "על פי הדיווחים גם שוטרים נפגעו באירוע. אירוע זה הוא תוצאה ישירה של ההסתה של הנאשם נתניהו, הוא האחראי", מסרו. המשטרה פתחה בבדיקת האירוע.

בעת ההפגנה מול מעון ראש הממשלה, כוחות המשטרה התפרסו באזור כיכר פריז בירושלים, וחסמו לתנועה את הרחובות בן מימון ועזה עד כיכר פריז, צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג' ואגרון. "המשטרה שבה ומדגישה כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי", מסרו.

הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
כיכר פריז, אמש/ראובן קסטרו
מפגין מנקה בבלפור אחרי ההפגנה, 8 באוגוסט 2020. רוני כנפו
מפגין מנקה אחרי ההפגנה בבלפור, אתמול/רוני כנפו
שוטרים במהלך הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
שוטרים נערכים בירושלים, שבת/ראובן קסטרו

כעשרת אלפים מפגינים הגיעו אמש לירושלים. ממחאת הדגלים השחורים נמסר כי "לאחר שיחות עם משטרת ישראל, אנו מעריכים כי הכמות כמעט מכופלת מזו של השבת שעברה".

אדם, שהגיע למחות במקום, סיפר על תחושת הניתוק מהממשלה. "באתי להפגין כי אני לא סומך על המנהיג שלי. אני מרגיש שנתניהו רואה בנו איובים. אנחנו, העם, זה הטייקון הכי חזק במשק. ההפגנות בכל שבת הם ישיבת הדירקטוריון הכי גדולה שהייתה בישראל, והמסקנה שלנו שהמנכ"ל צריך לפנות את מקומו לטובת החברה כולה", הסביר.

רוית, מפגינה נוספת בבלפור, אמרה כי "אנחנו לא חוששים מאלימות. אנחנו רק חוששים שמואשם בפלילים ינהל את המדינה". לדבריה, "אנחנו סומכים על המשטרה, למרות שנראה שאנחנו יותר מעסיקים אותם". היא העידה כי ההפגנות הן שקטות ולא אלימות, לטענתה, "עד היום האלימות הגיעה רק מצד אחד".

עוד בוואלה!

תלונה הוגשה נגד יונה אברושמי: "קרא לצעירים לרצוח את המפגינים בבלפור"

לכתבה המלאה
אדם במהלך הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ, ירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
באתי להפגין כי אני לא סומך על המנהיג שלי", המפגין אדם בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו
רוית נאור ליגנה במהלך הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"לא חוששים מאלימות. חוששים שמואשם בפלילים ינהל את המדינה", רוית בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו

במקביל, כאלף מפגינים התייצבו בקיסריה. הם נשאו שלטים עליהם נכתב "השחיתות הורגת", "דיבוק צא", "מושחתים נמאסתם" ו"ישראל מתעוררת". בתום ההפגנה, שרו המפגינים את "התקווה" והתפזרו לביתם. "נהיה פה שבוע אחר שבוע עד שנתניהו יתפטר", הבטיחו מהבמה לקראת סיום.

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון וממארגני המחאה, אמר כי "הגענו לפה המונים, בזעם שאפילו ראש הממשלה לא יכול להתעלם ממנו. לציבור נמאס. נמאס שמרמים אותו, שמזניחים אותו, שמתעלמים ממנו. הרוב הדומם סוף סוף יוצא לרחובות בקריאה שלא נשמעה כמותה הרבה זמן ומתוך כאב אמיתי. זה הזמן שלנו! השינוי קרוב!".

הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בקיסריה 8 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
מפגינים בקיסריה, שבת/יואב איתיאל
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בקיסריה 8 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
"לא מאמינים לאף מילה". קיסריה, אתמול/יואב איתיאל

אחד המפגינים בקיסריה, סימון מרדכי בן ה-17 מפרדס חנה, אמר כי הוא בכלל "איש ליכוד שמאמין באידאולוגיה של הימין". מרדכי הסביר כי הגיע להפגנה מחשש לפגיעה בדמוקרטיה. "אני מרגיש סכנה אמיתית לדמוקרטיה הישראלית. אני מרגיש שעוד אלפים מכל הצדדים של הפוליטיקה לוקחים חלק בהפגנות באופן לא פוליטי להצלת הדמוקרטיה במדינה", אמר. "ברור שלא כל אנשי ליכוד שותפים לדעות האלה, וחלק מאנשי הימין הולכים עם נתניהו באופן מוחלט. לדעתי זו טעות".

"להפגנה הזו יש חשיבות של ממש", אמר חגי מזורסקי, תושב זכרון יעקב בן 61, המגיע למחאות בקיסריה מדי שבוע. "אני עושה את זה גם כדי שבני ביתי ואנשים בקרבה שלי יראו שזה גם חשוב לי. מה שקורה פה זה הרס הבית הישראלי".

על נתניהו אמר כי "האיש הזה פשוט גורם להרס המקום. הוא הורס את הבית על אנשיו. אני חושב שאנחנו, אנשים מבוגרים שעברנו פה כמה דברים במהלך חיינו, ואם אנחנו לא ניתן את הדוגמא ואת סימון הקו, אז מי ייתן אותם. זו הסיבה שאני בא לפה ואני חושב שכל אחד מאיתנו חשוב שיעשה כך"

מפגינים נגד השחיתות השלטונית סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, 08 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
״להפגנה הזו יש חשיבות של ממש״. מפגינים בקיסריה, אתמול/יואב איתיאל
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
אלפים מפגינים בירושלים, שבת/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בקיסריה 8 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
"לציבור נמאס". המחאה בירושלים, אמש/יואב איתיאל

מחאת הדגלים השחורים מסרה כי "עשרות האלפים ברחבי הארץ, מול בתי הנאשם בבלפור ובקיסריה, הוכיחו הערב שעם ישראל לא צריך בחירות - אנחנו רוצים שהנאשם יילך לביתו וישאיר אותנו לבנות מחדש על ההריסות שהוא משאיר אחריו".

לטענתם, "מגיעה לעם ישראל מנהיגות שתפתור את ההרס הכלכלי-בריאותי שנתניהו משאיר אחריו. הגיע הזמן לעידן חדש של מנהיגות שעסוקה בעם ולא בהסתה וכתבי אישום".

הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בקיסריה 8 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
"מגיעה לעם ישראל מנהיגות שתפתור את ההרס". מפגינה בקיסריה, אתמול/יואב איתיאל
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"אנחנו עם אחד, לא תפלג אותנו". בירושלים, שבת/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
אלפי מפגינים. המחאה בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו
מפגינה בקיסריה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - 8 לאוגוסט 2020. יואב איתיאל, אתר רשמי
מפגינה בקיסריה/אתר רשמי, יואב איתיאל

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הביע את תמיכתו במחאות. "המחאה הולכת ומתעצמת כי היא צודקת ובאה מהבטן והלב. משפחות עם ילדים על הגשרים אומרות זו המדינה שלנו. אף אחד לא יקח אותה מאיתנו. אף אחד לא יתעלם מהקול שלנו", אמר.

"בבלפור יושב ראש ממשלה מנותק עם שלושה כתבי אישום. הוא נכשל כשלון מוחלט בתפקיד הכי בסיסי שלו: שמירה על הבריאות ועל הבטחון הכלכלי של אזרחי ישראל. ממשלת המנותקים צריכה ללכת הביתה!", הוסיף. ח"כים ופעילים של יש עתיד-תל"ם הצטרפו להפגנות בכ-50 גשרים וצמתים ברחבי הארץ. בהמשך, צפויים חלק מהפעילים וחברי הכנסת להמשיך להפגנה במעון ראש הממשלה.

הפגנה מול ביתה של אסתר חיות בתל אביב, 8 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
ההפגנה מול ביתה של הנשיאה חיות, שבת/אתר רשמי, -
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית בלטרון 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"מנותקים נמאסתם". הפגנת הדגלים השחורים בצומת לטרון, שבת/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית באחד מהגשרים בכביש 6 8 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בכביש 6, שבת/ראובן קסטרו

במקביל, כ-50 מפגינים הגיעו בשבת בערב לביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשכונת צהלה בתל אביב. במהלך המחאה על ה"אקטיביזם השיפוטי", קראו המפגינים "העם הוא הריבון" ו"אסתר חיות להתפטר". המפגינים החלו בתהלוכה ובשלב זה המשטרה מאפשרת אותה. המוחים במקום צועקים "לא יהיה שוויון, לא תלכו לישון".

מוקדם יותר בשבת, תנועת "קריים מיניסטר", שפעיליה מובילים את ההפגנות, הגישה תלונה במשטרה נגד יונה אברושמי, רוצח פעיל "שלום עכשיו" אמיל גרינצוויג, בגין הסתה חמורה לרצח. בתנועה דרשו מהמשטרה לעצור את אברושמי באופן מיידי, לאחר שלטענת התנועה קרא לצעירים לרצוח את המפגינים בבלפור במהלך ריאיון ששודר אמש ב"אולפן שישי" בחדשות 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully