וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעשרת אלפים הפגינו נגד נתניהו והשחיתות השלטונית בירושלים ובקיסריה

אלפים הפגינו בכיכר פריז בבירה ומול מעון רה"מ בבלפור. המשטרה נפרסה בכוחות גדולים באזור הכיכר ופעלה בפיזורם. במקביל, הפגינו אלפי בני אדם מול בית משפחת נתניהו בקיסריה ובעשרות צמתים ברחבי הארץ. 5 עוכבו בחשד לתקיפת מפגינים

בווידאו: אלפים מוחים נגד השחיתות השלטונית מול ביתו של נתניהו בירושלים ובקיסריה/צילום: SATVIEW, שלומי גבאי, יותם רונן. עריכה: ליר שפיגלר

כעשרת אלפים בני אדם הפגינו הערב (שבת) בכיכר פריז בירושלים, נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו. מההפגנה יצאו המוחים בתהלוכה לכיוון מעון ראש הממשלה בעיר. מפגינים רבים נשארו באזור כיכר פריז לאחר חצות, ובסביבות השעה 01:15 כוחות משטרה גדולים נפרסו במקום והחלו בפיזורם. לפחות עשרה מפגינים נעצרו ועוכבו על ידי המשטרה במהלך הפינוי, וכמה מגאפונים הוחרמו בניסיון להפסיק את הרעש ברחובות.

במקביל להפגנה הזו, כאלף בני אדם נוספים הפגינו מול בית משפחת נתניהו בקיסריה. בנוסף לכך, נערכו מפגני מחאה בכ-260 צמתים ברחבי הארץ, והתקיימה גם הפגנה בגן צ'ארלס קלור בתל אביב.

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן הגיע למתחם המחאה בבירה, אליה הגיעו כעשרת אלפים מפגינים. הוא עמד מקרוב אחר היערכות המשטרה במקום, ואמר כי "גם בשעה זו אלפי שוטרים פרוסים בכל רחבי הארץ כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של האזרחים שיצאו להביע את מחאתם". כהן הוסיף כי "השוטרים יעשו כל שנדרש על מנת להבטיח את מימוש זכויותיהם של המוחים, אך לצד זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד".

מצ"ח פתחה בבדיקה הערב בעקבות חשד כי חייל צה"ל קרא לפתוח באש על מפגינים נגד נתניהו. החייל כתב בפוסט שפרסם בפייסבוק: "להתחיל לירות בנשק חי. צריך להתייחס אליהם כמו אל מחבלים ואפילו גרוע יותר. שלוש דקות של ירי בנשק חי כולם מתפזרים ואפשר להיפטר מכמה חלאות". מדובר בחייל מפקדה שאינו נושא נשק. מוקדם יותר עוכבו ארבעה צעירים לחקירה בחשד שהפעילו אלימות נגד מפגינים.

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ,בלפור ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
אלפים מפגינים מול מעון רה"מ בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

באירוע אחר, עוכבו שלושה צעירים לחקירה, בחשד שהתיזו מים על מפגינים שעמדו בצומת בכביש 34. שוטרים שהיו בקרבת מקום זיהו את רכבם, ועצרו את החשודים, תושבי באר שבע בשנות ה-20 לחייהם, בצומת שער הנגב. באירוע אחר, נעצר צעיר בשנות ה-20 לחייו בצומת אשקלון שבכביש 4, לאחר שנעמד עם המפגינים ובשלב מסוים החל לירוק עליהם, צעק וקילל. שוטרים שהיו במקום עיכבו אותו, ולאחר שהמשיך לקלל ולהתפרע הוא נעצר.

בחיפה המשטרה עיכבה לחקירה דר רחוב בשנות ה-40 לחייו, לאחר שלפי החשד השליך אבן על מפגינים בצומת מקסים בעיר, וגרם לפציעתה של אשה.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, שהשתתף הערב בהפגנה בירושלים אמר כי "לקחתי הפסקה של שעה מחגיגות חג הקורבן כדי להפגין בבלפור". הוא הוסיף כי "להעיף את נתניהו ואת הדרך הגזענית ומושחתת שהוא מייצג זה הצעד הראשון בתיקון העמוק שנדרש פה".

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ,בלפור ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה מול מעון רה"מ בי-ם, הערב/ראובן קסטרו
שוטרים עוצרים מפגין במחאה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוטרי יס"מ עוצרים מפגין בירושלים, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בהפגנת העצמאיים בצ'ארלס קלור השתתפו מאות בני אדם שמחו נגד המצב הכלכלי בעקבות משבר הקורונה. בקיסריה, מול מעונו הפרטי של נתניהו, כאלף בני אדם מחו נגד השחיתות השלטונית. בירושלים התכנסו אלפי מפגינים, שדיווחו כי המשטרה חסמה כמה כניסות לכיכר פריז, בה התכנסו המפגינים, וכי ניסתה לפנות מאהל באזור.

במקביל, עשרות בני אדם הפגינו מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשכונת צהלה בתל אביב. המפגינים, חלקם פעילי "אם תרצו", קראו קריאות בגנות חיות ונגד האקטיביזם השיפוטי.

את ההפגנה בגן צ'ארלס קלור פתח בדבריו ניר הירשמן, מראשי "קבינט התקווה", שאמר כי "בזמן שבממשלה היו צריכים לתכנן מאבק במשבר הכלכלי, הם היו עסוקים בלסדר לנתניהו כמעט מיליון שקלים בהחזרי מס. בלפור, קיסריה, תל אביב, זו אותה המחאה". הוא הוסיף כי "אנחנו כאן, אבל הלב בבלפור. נתניהו, אתה אחראי לסבל הזה. השליפות והאילתורים שלך מובילים מאות אלפים לחורבן כלכלי. זו בושה".

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ,בלפור ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה בכיכר פריז ותחילת התהלוכה בבירה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ, קיסריה, 1 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
ההפגנה בקיסריה, הערב/שלומי גבאי

אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם, אמרה בהפגנה כי "שינסו להשתיק אותנו, לא ניתן להם. המחאה שלנו צודקת. אנחנו לא אנשי מלחמות, אנחנו אנשי תרבות ואירועים ואנחנו דורשים פיצוי על החלטת הממשלה לסגור אותנו". היא הוסיפה כי "שילמנו מיסים כל חיינו, והיום אנחנו דורשים דמי קיום כדי לשרוד את התקופה. סגרתם אותנו לפני חמישה חודשים, תשלמו".

עם תום ההפגנה, צעדו עשרות מהמפגינים שיצאו ממתחם הפארק שהוקצה לטובת המחאה, ברחובות תל אביב. על אף שהתהלוכה לא תואמה מראש כנדרש לפי החוק, המשטרה לוותה ואבטחה אותה.

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ,בלפור ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה מול מעון רה"מ בי-ם, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ,בלפור ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה מול מעון רה"מ בי-ם, הערב/ראובן קסטרו

רמי לדור, חבר הועד המנהל של התנועה לאיכות השלטון, אמר בנאומו בהפגנה כי "מאסנו בך גם ללא קשר לרמתם הכול כך נמוכה, משסעת והמתלהמת של גרורותיך מירי רגב, יובל שטייניץ, אבי דיכטר, מיקי זוהר, דודי אמסלם, צחי 'חארטה' הנגבי", אמר לדור. "מאסנו בך כי זו שאלה של אמון העם ביכולתך להמשיך להוביל את המדינה בעת הכול כך קריטית  - כדבריך - למדינת ישראל בזמן שאתה מואשם בשלושה תיקים פליליים חמורים ביותר הכוללים שוחד, מרמה והפרת אמונים".

הפגנה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ההפגנה בירשלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

תנועת "הדגלים השחורים" פנתה למ"מ המפכ"ל מוטי כהן בדרישה לאבטח את המוחים, בעקבות שורת התקיפות בשבוע שעבר. מהתנועה שמובילה את המחאה נמסר כי "השבוע נחשפנו עד כמה הנאשם מוכן ללכת רחוק נגד עם ישראל בשביל האינטרסים שלו. ההסתה והשנאה שיוצאת מבלפור כלפי האזרחיות והאזרחים הם הוכחה נוספת לכך שהוא אינו כשיר לתפקיד". הם הוסיפו כי "האלימות שיוצאת מבלפור לא תפחיד אותנו, ככל שיסיתו כך נגדל, ככל שיתקפו אותנו כך נפרוץ".

(עדכון ראשון 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully