וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בבלפור נערכים להגן על עצמם: "לא ניתן לפחד להכריע אותנו"

30.7.2020 / 14:53

משתתפי ההפגנות נגד השחיתות השלטונית מבטיחים להתייצב הערב מול מעון ראש הממשלה במספרים גדולים, למרות האפשרות שיותקפו פעם נוספת. הם צופים כי "על כל מפגין שלא יגיע כי הוא חושש - יגיעו עשרה מתוך הזדהות". חלקם ישתתפו באבטחת המוחים: "לא ניגרר לאלימות"

בווידאו: תיעוד תקיפת המפגינים נגד נתניהו בתל אביב/יוצר: אסף שפיר

משתתפי המחאה נגד השחיתות השלטונית מתכוונים להפגין הערב (חמישי) מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, למרות החשש מאלימות. "אנחנו לא מפחדים ואנחנו נגיע במספרים גדולים אל ההפגנות היום ובמוצאי שבת", אמר אחד מהמפגינים, דביר רוזן. לדבריו, חלק מהמפגינים יקחו חלק באבטחת המחאה כדי להגן על המשתתפים. זאת, בשל החשש של מפגינים מתקיפות. "אנחנו מרימים צוותי שמירה למפגינים כדי שנהיה מוכנים אם ינסו לתקוף אותנו באלימות".

רוזן סבור כי דווקא בשל האירועים האלימים בשבוע האחרון, כמות המשתתתפים בהפגנות הבאות תהיה גבוהה יותר. "נוצרה הזדהות אצל הרבה אחרים שיגיעו להפגין. על כל מי שלא יגיע משום שהם חוששים - יבואו עשרה שלא היו מגיעים אלמלא האלימות".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"נגיע במספרים גדולים, אנחנו לא מפחדים". ההפגנה בבלפור, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

גם זוהר קרני תגיע הערב למחות מול מעונו של נתניהו בבירה, והיא טוענת וכי שום אלימות לא תרתיע את המפגינים. "אני לא מפחדת להגיע להפגנה למרות האלימות שהייתי עדה לה. אנחנו לא ניתן לפחד להכריע את הדמוקרטיה, ונמשיך להגיע כל ערב לבלפור", אמרה.

לדבריה, "יש חשש אצל חלק מהמפגינים, אבל הרצון לשינוי הוא כל כך גדול שאין שום צפי לירידה במספר המשתתפים. התקופה הזאת כל כך מייאשת, שהדבר היחידי שנותר לנו הוא לצאת מהבית ולהרים קול זעקה".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"לא ניתן לפחד להכריע את הדמוקרטיה". המחאה מול מעון רה"מ, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מפגינה נוספת בשם נטע אמרה כי למרות הפחד היא תגיע להפגנה. "עד כה היה חשש מהתלהמות דווקא מצד המשטרה, עכשיו אנחנו חוששים מפעילים אלימים שיתקפו אותנו במהל ההפגנה, או לפניה ואחריה", סיפרה.

לדבריה, "זה לא ימנע ממני להגיע. אחרי מקרי אלימות הקשים שהיו השבוע, חלק מהמפגינים נפגשו בקבוצות לשיתוף ועיבוד רגשי כדי לפרוק ולהתחזק עקב מחזות האלימות. יצאתי משם בתחושה של אחדות וחוזקה ואמונה בדרכנו". נטע הוסיפה כי "היום נערוך מיצג אומנותי שישקף את הכאב, כי זו הדרך שלנו - הבעה באמצעות אומנות, יצירה ודרכי שלום. לא ניגרר לקחת חלק באלימות בשום מצב".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"עד כה היה חשש מאלימות דווקא מצד המשטרה". בלפור, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

המשטרה נערכת לקראת ההפגנה בבלפור הערב, גם לאור התקיפות האחרונות נגד מפגינים במחאות בבירה ובתל אביב, וכן בשל הודעת ארגון "לה פמיליה" שלשום, שכללה שיגור מסר מאיים למוחים. "עוכרי ישראל ממשיכים לבזות כל סממן יהודי, לא נישאר אדישים ונשב בשקט כשהמדינה מתפוררת לנו מול העיניים", נכתב בדף הפייסבוק של הארגון. "בצאת תשעה באב כולנו נפגשים במתחם התחנה שבירושלים. שימו לב שמאלנים סמרטוטים - מעתה כללי המשחק משתנים".

מוקדם יותר היום, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, התייחס לאירועים האחרונים במחאות ואמר כי המשטרה לא תאפשר אלימות מכל סוג שהוא. "נמשיך לפעול בהתאם להערכת המצב ולאפשר את ההפגנות בכל רחבי הארץ - ללא קשר לנושא המחאה ולזהות המפגינים", מסר. "לצד זאת, לא נאפשר אלימות מכל סוג, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות במלוא חומרת הדין נגד מפרי הסדר".

מפגינים הותקפו במחאה נגד ראש הממשלה בתל אביב
29.7.20. הפייסבוק של אסף שפיר, צילום מסך
"שימו לב שמאלנים - כללי המשחק משתנים". המפגין שהותקף בת"א, השבוע/צילום מסך, הפייסבוק של אסף שפיר

בתוך כך, שני החשודים שנעצרו השבוע בגין תקיפת המפגינים בתל אביב, שוחררו למעצר בית בתום דיון שנערך היום בבית משפט השלום בעיר. על פי החלטת בית המשפט, השניים ישהו במעצר בית למשך שלושה ימים, תוך הרחקה מאירועי המחאה בתל אביב. שני החשודים קשרו עצמם לאירוע בחקירת המשטרה, וחשוד נוסף שנעצר יחד עמם שוחרר אמש בתנאים מגבילים, לאחר שהכחיש כי נכח בזירת התקרית.

הארכת מעצר לחשודים בתקיפת מפגינים בתל אביב, בית משפט השלום ת״א, 30 ביולי 2020. יותם רונן
החשודים בתקיפת מפגין בת"א ששוחררו למעצר בית, היום/יותם רונן

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשודים, ברך על החלטת בית המשפט. "הובהר למשטרה שאין דין אחד לשמאלנים ודין שני לאנשי ימין", אמר בתום הדיון. "הצגתי לשופטת סרטונים של אנרכיסטים מכים צעירים ופוגעים ברכב, ונציגי המשטרה לא ידעו להשיב מדוע שוחרר אנרכיסט שזרק אבן נגד הצעירים". עו"ד בן גביר הוסיף כי הוא "קורא לכולם להנמיך להבות, אבל לא אתן שיפלו צעירים, מלח הארץ, יוצאי צבא אל מול אנרכיסטים שמתסיסים ומלבים את הרוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully