וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ מפכ"ל המשטרה לקראת ההפגנות: "לא נאפשר פגיעה במוחים, איננו גוף פוליטי"

ניצב מוטי כהן התייחס לאירועים במחאות האחרונות, בהם הותקפו מפגינים בתל אביב ובירושלים, ואמר כי "לא נאפשר פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד". מ"מ המפכ"ל הוסיף כי המשטרה חפה משיקולים זרים ותאפשר לקיים כל מחאה "ללא קשר לנושא שלה או לזהות המפגינים"

בווידאו: ממלא מקום המפכ"ל מתייחס להפגנות/צילום: דוברות משטרת ישראל

במשטרת ירושלים נערכים בכוחות גדולים להפגנה הערב (חמישי) מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בעיר. מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לאירועים האחרונים במחאות ואמר כי המשטרה לא תאפשר אלימות מכל סוג שהוא. "נמשיך לפעול בהתאם להערכת המצב ולאפשר את ההפגנות בכל רחבי הארץ - ללא קשר לנושא המחאה ולזהות המפגינים", מסר. "לצד זאת, לא נאפשר אלימות מכל סוג, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות במלוא חומרת הדין נגד מפרי הסדר".

ניצב כהן הוסיף כי "גם בתקופה מורכבת זו נאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. מרבית הציבור מוחה כחוק ועלינו השוטרים להבטיח את מימוש זכויותיו". לדבריו, "אני נחוש לאפשר לכל אזרח את זכויותיו הדמוקרטיות בגבולות החוק ומדגיש כי המשטרה אינה גוף פוליטי, היא נקייה משיקולים זרים ופועלת למען הציבור ולטובת הציבור כולו".

בפנייה אישית לאזרחי ישראל, מסר מ"מ המפכ"ל: "בימים סוערים אלו, כבדו את החוק, גלו סובלנות לאחר וביחד נשמור על מדינת ישראל וערכיה".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
שוטרים עוצרים מפגין בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, לפני כשבוע/ראובן קסטרו

היערכות המשטרה מתבצעת בין היתר לאור התקיפות האחרונות נגד מפגינים במחאות בבירה ובתל אביב, וכן הודעת ארגון "לה פמיליה" שלשום, שכללה שיגור מסר מאיים למוחים הערב. "עוכרי ישראל ממשיכים לבזות כל סממן יהודי, לא נישאר אדישים ונשב בשקט כשהמדינה מתפוררת לנו מול העיניים", נכתב בדף הפייסבוק של הארגון. "בצאת תשעה באב כולנו נפגשים במתחם התחנה שבירושלים. שימו לב שמאלנים סמרטוטים - מעתה כללי המשחק משתנים".

גורם במשטרה מסר כי "אנחנו מודעים לפרסומים ברשתות החברתיות של פעילים שיש להם כוונה להגיע ואולי להתעמת עם מפגינים, ומודעים למה שקרה בתל אביב. אנו נפעל בהתאם כדי למנוע גילויי אלימות".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"שוטרים גלויים וסמויים יהיו בשטח". ההפגנה בבלפור, השבוע/ראובן קסטרו

"אזור צומת כיכר פריז יגודר עבור ההפגנה, ושוטרים גלויים וסמויים צפויים להיות פרוסים בשטח כמדי ההפגנות האחרונות, ורחפנים של המשטרה יסייעו לתצפת", הוסיף הגורם. בהפגנות האחרונות גם נראה בלון תצפית שאינו שייך למשטרה מעל מעון ראש הממשלה.

במשטרה מבהירים כי המטרה היא לאפשר למחות בעיר כפי שהיה עד כה, אך כי הכוחות לא יאפשרו יציאה לתהלוכות.

מאות בני אדם השתתפו בהפגנה שהתקיימה ביום שלישי האחרון נגד השחיתות השלטונית ובעקבות התנהלות המשטרה מול ביתו של השר אוחנה. לאחר מכן המחאה המשיכה בחסימות כבישים מרכזיים בעיר במשך שעות. לקראת פיזור המחאה, בסביבות השעה 01:00, החלו חשודים לתקוף באלימות כמה מהמפגינים.

ממחאת הדגלים השחורים נמסר כי חמישה מהמפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים, וכי שניים מהמפגינים נדקרו בעורף. בתיעוד מהתקיפה האלימה נראים גברים לבושים בבגדים שחורים מכים באגרופים ובאלות, ואף בועטים במוחים ברחוב הארבעה סמוך לרחבת הסינמטק.

שי סקלר, אחד המפגינים שהותקף ונפצע בראשו, שחזר אתמול את שאירע. "הותקפתי על ידי קבוצה מאורגנת של חמושים בבקבוקי זכוכית, גז פלפל, אלות וסכינים, הם תקפו אותי בראש עם חפץ חד", סיפר. "לאחר מכן המשכתי לרדוף אחריהם ולתעד אותם במטרה להגיש תלונה למשטרה, אבל אז התגלה לי שלפחות שלושה מהאנשים שהיו איתם הם שוטרים סמויים".

מפגינים הותקפו במחאה נגד ראש הממשלה בתל אביב
29.7.20. הפייסבוק של אסף שפיר, צילום מסך
"תקפו אותי בראש עם חפץ חד". שי סקלר, המפגין שהותקף בת"א/צילום מסך, הפייסבוק של אסף שפיר

גם ביום ראשון הותקפו מפגינים בכמה מוקדים ברחבי הארץ בהם נערכו מחאות נגד נתניהו. שישה חשודים נעצרו על ידי כוחות המשטרה בגין תקיפת מפגינים שמחו ברחוב בלפור בירושלים. במקרה אחד הכו מפגין באמצעות קסדה ושברו על גופו בקבוק זכוכית. מדיווח נוסף עולה כי שני מפגינים הותקפו על ידי חבורת נערים בחולצות שחורות, שבעטו בהם ואיימו לדקור אותם בסכין.

במקביל דווח על תקיפות מפגינים נוספות בעוטף עזה וברמת גן. במהלך מחאה בצומת ניר עם, נדקר בצווארו אחד מהצעירים שהפגינו, ניר סער, ונפצע באורח קל במהלך עימות עם כמה אנשים שהגיעו למקום. כמו כן, מפגינים ברמת גן התלוננו במשטרה שרוססו בגז פלפל, והאירוע הסתיים ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully