וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגין שנפצע בראשו בת"א: ביקשתי שיעצרו את התוקפים - ונתקלתי באטימות

29.7.2020 / 18:11

שי סקלר שחזר כיצד קבוצה של חמושים בבקבוקי זכוכית, אלות וסכינים תקפו אותו באמצעות חפץ חד. הוא סיפר כי החל לרדוף אחריהם כדי להגיש תלונה, אך אז התברר לו "שלפחות 3 מהאנשים שהיו איתם הם שוטרים סמויים". לדבריו, "המשטרה כבר לא כאן כדי להגן על הסדר הציבורי"

בווידאו: עדות המפגין שהותקף בהפגנה נגד השר אוחנה והשחיתות השלטונית/עריכה: טל רזניק

שי סקלר, המפגין שהותקף ונפצע בראשו במהלך ההפגנה בתל אביב נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה והשחיתות השלטונית, שחזר היום (רביעי) את שאירע. "אתמול בערב הותקפתי על ידי קבוצה מאורגנת של חמושים בבקבוקי זכוכית, גז פלפל, אלות וסכינים, הם תקפו אותי בראש עם חפץ חד", סיפר. "לאחר מכן המשכתי עם חבורה של מפגינים אמיצים לרדוף אחריהם ולתעד אותם במטרה להגיש תלונה למשטרה, אבל אז התגלה לי שלפחות שלושה מהאנשים שהיו איתם הם שוטרים סמויים".

"ניגשתי אליהם בבקשה שיעצרו את התוקפים, שיקראו לניידת אחרת כדי שאוכל להגיש תלונה, או שיקראו לי לטיפול רפואי בעודי כולי מדמם - ונתקלתי באטימות", העיד המפגין.

מפגין שנפצע מתקיפת פעילי ימין במהלך הפגנה נגד השחיתות השלטונית בת"א. 29 ביולי 2020. הרשתות החברתיות, צילום מסך
"הותקפתי על ידי קבוצה מאורגנת". סקלר, אמש/צילום מסך, הרשתות החברתיות

סקלר הצטרף לטענות של מפגינים נוספים על אוזלת ידה של המשטרה לאבטח אותם. לדבריו, "המשטרה כבר לא כאן כדי להגן על הסדר הציבורי, אלא היא כאן כדי להגן על המסית שיושב בבלפור. אני קורא לכל אזרחי ואזרחיות ישראל הדמוקרטית - לא להיכנע לטרור ולהמשיך לצאת ולהפגין, ולהילחם למען המדינה שלנו".

עוד בוואלה!

אלות לגב, מארבים בסמטאות: כך הותקפו המפגינים בת"א לעיני השוטרים. תיעוד

לכתבה המלאה
מפגינים הותקפו במחאה נגד ראש הממשלה בתל אביב, תיעוד שימוש בגז פלפל
29.7.20. עמוד הפייסבוק של אסף שפיר, צילום מסך
תקיפת המפגינים בתל אביב, אמש/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של אסף שפיר

שלושה בני אדם נעצרו היום בחשד לתקיפה האלימה של המפגינים אמש. במהלך המחאה, שהחלה בהתאספות סמוך לביתו של השר אוחנה, צעדו מאות ברחבי העיר ואף חסמו צירים מרכזיים. בשלב מסוים, כמה מהם נדקרו והותקפו בשברי בקבוקים, וחמישה אף פונו לבית החולים.

בתיעוד תקיפת המפגינים נראים גברים לבושים בבגדים שחורים מכים באגרופים ובאלות, ואף בועטים במוחים ברחוב הארבעה, סמוך לרחבת הסינמטק. התוקפים נראים אורבים למפגינים, משליכים אבנים ומרססים לעברם גז פלפל. על פי הכיתוב שצירפו המפגינים לתיעוד, רק בשלב מאוחר יותר הגיעו שוטרים סמויים למקום.

המשטרה: "לא הופעלו יחידות מיוחדות"

מנגד, במשטרה טוענים כי לא נעשה שימוש בשוטרים סמויים במהלך ההפגנה. "במהלך המחאות האחרונות, כולל זו שהייתה בתל אביב אמש, לא הופעלו יחידות מיוחדות של המשטרה", הבהירו. "בשלב זה אין כל כוונה להפעילן בהקשר של מחאות".

בתגובה לטענות על תקיפת מפגינים, נמסר ממשטרת ישראל כי "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, בין שהיא מופנית כלפי אזרחים ובין שהיא מופנית כלפי שוטרים. אמש התקיימו ברחבי העיר תל אביב תהלוכות רבות שלא תואמו עם המשטרה מראש". עוד נמסר כי "המשטרה פתחה בבדיקת האירועים השונים, כשחוקרי המשטרה אוספים את כלל החומרים הקשורים לאירועי אלימות שהיו אמש ובכוונת המשטרה לפעול בהתאם נגד המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully