וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת המפגינים במחאה נגד נתניהו בתל אביב: שלושה נעצרו בחשד למעשה

29.7.2020 / 14:41

השלושה הועברו לחקירה בחשד למעורבותם בתקיפה של מוחים נגד השר אוחנה והשחיתות השלטונית. לדברי המשטרה, ישנן ראיות הקושרות את השלושה לשימוש באלימות כלפי המפגינים. בתיעוד נראו גברים לבושים שחורים מכים באגרופים ובאלות ואף בועטים במוחים, להם ארבו בעיר

בווידאו: תיעוד תקיפת המפגינים נגד נתניהו בתל אביב/יוצר: אסף שפיר

שלושה בני אדם נעצרו היום (רביעי) בחשד למעורבות בתקיפת מפגינים נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בתל אביב אמש. לדברי המשטרה, מיד עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה במסגרתה זוהו החשודים בתקיפה, ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לתקרית. החקירה נמשכת.

מאות בני אדם השתתפו אמש בהפגנה, שהחלה מול ביתו של השר אוחנה, נגד השחיתות השלטונית ובעקבות התנהלות המשטרה בהפגנות האחרונות. ההפגנה המשיכה בחסימות כבישים מרכזיים בעיר במשך שעות ופוזרה לאחר השעה 01:00.

לקראת פיזור המחאה החלו חשודים לתקוף באלימות כמה מהמפגינים. ממחאת הדגלים השחורים נמסר כי חמישה מהמפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים, וכי שניים מהמפגינים נדקרו בעורף.

מפגינים הותקפו במחאה נגד ראש הממשלה בתל אביב 
29.7.20. עמוד הפייסבוק של אסף שפיר, צילום מסך
חשודים מצוידים באלות/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של אסף שפיר

בתיעוד מהתקיפה האלימה אמש נראים גברים לבושים בבגדים שחורים מכים באגרופים ובאלות, ואף בועטים במוחים ברחוב הארבעה סמוך לרחבת הסינמטק. התוקפים נראים אורבים למפגינים, משליכים אבנים ומרססים לעברם גז פלפל. על פי הכיתוב שצירפו המפגינים לתיעוד, רק בשלב מאוחר יותר הגיעו שוטרים סמויים למקום.

אלק יפרמוב, אחד המפגינים, סיפר הבוקר כיצד הותקפו חבריו באלימות וטען כי המשטרה עמדה מנגד ולא מיהרה להתערב. "ראיתי שמפגינים חוטפים מכות קשות, זה היה מפחיד ונראה נורא", שחזר. "רצתי לקרוא לשוטרים, אבל הם לא מיהרו לבוא ועד שהגיעו התוקפים נמלטו".

"תקפו את חבר שלי שי, שהתמלא בדם", המשיך יפרמוב. "מעבר לזה שהשוטרים לא פעלו במהירות, שי פנה לשוטרים סמויים, אבל הם לא עשו כלום בנידון".

עוד בוואלה!

נתניהו בתגובה מאוחרת: מגנה אלימות משני הצדדים, ברק ולפיד מעודדים אנרכיזם

לכתבה המלאה
מפגינים הותקפו במחאה נגד ראש הממשלה בתל אביב, תיעוד שימוש בגז פלפל
29.7.20. עמוד הפייסבוק של אסף שפיר, צילום מסך
תקיפת המפגינים בתל אביב, אמש/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של אסף שפיר

מנגד, במשטרה טוענים כי לא נעשה שימוש בשוטרים סמויים במהלך ההפגנה. "במהלך המחאות האחרונות כולל זו שהייתה בתל אביב אמש, לא הופעלו יחידות מיוחדות של המשטרה", הבהירו. "בשלב זה אין כל כוונה להפעילן בהקשר של מחאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully