וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת המפגינים בתל אביב: חמישה חשודים שוחררו למעצר בית

החשודים במעורבות בתקיפה במהלך המחאה נגד השחיתות השלטונית בת"א, שוחררו מלביתם הורחקו מאזור המחאה. בדיון בעניינם של שניים מהם, השופטת קבעה כי לא ברור מי התחיל את העימות: "שתי הקבוצות התגרו זו בזו"

בווידאו: דיון בהארכת מעצר החשודים בתקיפת מפגינים נגד ראש הממשלה בתל אביב/צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

חמישה בני אדם שנעצרו בחשד לתקיפת מפגינים נגד השחיתות השלטונית בתל אביב שוחררו היום (חמישי) למעצר בית. במקביל, הם הורחקו מאזורי המחאה.

מוקדם יותר דן בית משפט השלום בעניינם של שניים מהם, וקבע כי הם ישהו במעצר בית למשך שלושה ימים, ויורחקו מאירועי המחאה בתל אביב. שעות לאחר שחרורם למעצר בית, המשטרה הודיעה כי שלושה חשודים נוספים במעורבות באירועי התקיפה בתל אביב נעצרו. בהמשך, גם הם שוחררו למעצר בית בן חמישה ימים, והורחקו מההפגנות. המשטרה מסרה כי "החקירה נמשכת".

בהחלטת השופטת, ענת יהב, בנוגע לשני החשודים הראשונים, היא ציינה כי חרף העובדה שהשניים שנעצרו נמנים עם הקבוצה התוקפת, בתקרית האלימה השתתפו גם מפגינים, שגם להם צד באירוע. בכך, היא קיבלה את טענת עורך דינם. היא כתבה כי "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר בסיסי לביצוע עבירות על ידי החשודים, אולם עוצמת עילת המעצר לטעמי על אף שהיא קיימת איננה גבוהה".

השופטת הסבירה כי "בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירה לאחר שעיינתי בחומר הראיות, בסרטונים שהוצגו, הרי שאני מסכימה עם ההגנה שמדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה". השופטת הוסיפה כי "אינני יודעת לומר מי התחיל ומי החזיר, ולעניין זה גם אין זה משנה, שכן לא ראיתי שקבוצה אחת הסירה את ידה מן המקום ואת רגליה ועזבה, אלא שתי הקבוצות גם יחד התעמתו אחת עם השנייה".

עו"ד בן גביר המייצג את החשודים, בירך על החלטת בית המשפט. "הובהר למשטרה שאין דין אחד לשמאלנים ודין שני לאנשי ימין", אמר בתום הדיון. "הצגתי לשופטת סרטונים של אנרכיסטים מכים צעירים ופוגעים ברכב, ונציגי המשטרה לא ידעו להשיב מדוע שוחרר אנרכיסט שזרק אבן נגד הצעירים".

עו"ד בן גביר הוסיף כי הוא "קורא לכולם להנמיך להבות, אבל לא אתן שיפלו צעירים, מלח הארץ, יוצאי צבא, אל מול אנרכיסטים שמתסיסים ומלבים את הרוחות".

שני החשודים ששוחררו קשרו עצמם לאירוע בחקירת המשטרה, וחשוד נוסף שנעצר יחד עמם שוחרר אמש בתנאים מגבילים, לאחר שהכחיש כי נכח בזירת התקרית. השלושה נעצרו אתמול בחשד למעורבות בתקיפת מפגינים נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בתל אביב. לדברי המשטרה, מיד עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה, במסגרתה זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לתקרית.

הארכת מעצר לחשודים בתקיפת מפגינים בתל אביב, בית משפט השלום ת״א, 30 ביולי 2020. יותם רונן
החשודים בדיון בהארכת מעצר. ביהמ"ש השלום בת"א, היום/יותם רונן

במשטרת ירושלים נערכים בכוחות גדולים להפגנה שתתקיים הערב מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההיערכות מתבצעת בין היתר לאור התקיפות האחרונות במחאות בבירה ובתל אביב, וכן הודעת ארגון "לה פמיליה" ששיגרה מסר מאיים למפגינים. "עוכרי ישראל ממשיכים לבזות כל סממן יהודי, לא נישאר אדישים ונשב בשקט כשהמדינה מתפוררת לנו מול העיניים", נכתב בדף הפייסבוק של הארגון. "בצאת תשעה באב כולנו נפגשים במתחם התחנה שבירושלים. שימו לב שמאלנים סמרטוטים - מעתה כללי המשחק משתנים".

גורם במשטרה מסר כי "אנחנו מודעים לפרסומים ברשתות החברתיות של פעילים שיש להם כוונה להגיע ואולי להתעמת עם מפגינים, ומודעים למה שקרה בתל אביב. אנו נפעל בהתאם כדי למנוע גילויי אלימות".

הוא הוסיף כי "אזור צומת כיכר פריז יגודר עבור ההפגנה, ושוטרים גלויים וסמויים צפויים להיות פרוסים בשטח כמדי ההפגנות האחרונות, ורחפנים של המשטרה יסייעו לתצפת". בהפגנות האחרונות גם נראה בלון תצפית שאינו שייך למשטרה מעל מעון ראש הממשלה.

במשטרה מבהירים כי המטרה היא לאפשר למחות בעיר כפי שהיה עד כה, אך כי הכוחות לא יאפשרו יציאה לתהלוכות.

עו״ד איתמר בן גביר בהארכת מעצר לחשודים בתקיפת מפגינים בתל אביב, בית משפט השלום ת״א, 30 ביולי 2020. יותם רונן
עו״ד איתמר בן גביר בהארכת מעצר לחשודים, היום/יותם רונן

מאות בני אדם השתתפו בהפגנה שהתקיימה ביום שלישי האחרון נגד השחיתות השלטונית ובעקבות התנהלות המשטרה בהפגנות האחרונות. המחאה החלה מול ביתו של השר אוחנה, והמשיכה בחסימות כבישים מרכזיים בעיר במשך שעות. המפגינים התפזרו לאחר השעה 01:00.

לקראת פיזור המחאה, החלו חשודים לתקוף באלימות כמה מהמפגינים. ממחאת הדגלים השחורים נמסר כי חמישה מהמפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים, וכי שניים מהמפגינים נדקרו בעורף.

בתיעוד מהתקיפה האלימה נראים גברים לבושים בבגדים שחורים מכים באגרופים ובאלות, ואף בועטים במוחים ברחוב הארבעה סמוך לרחבת הסינמטק. התוקפים נראים אורבים למפגינים, משליכים אבנים ומרססים לעברם גז פלפל.

מפגינים הותקפו במחאה נגד ראש הממשלה בתל אביב, תיעוד שימוש בגז פלפל
29.7.20. עמוד הפייסבוק של אסף שפיר, צילום מסך
תקיפת המפגינים בתל אביב, שלשום/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של אסף שפיר

שי סקלר, אחד המפגינים שהותקף ונפצע בראשו, שחזר אתמול את שאירע. "הותקפתי על ידי קבוצה מאורגנת של חמושים בבקבוקי זכוכית, גז פלפל, אלות וסכינים, הם תקפו אותי בראש עם חפץ חד", סיפר. "לאחר מכן המשכתי עם חבורה של מפגינים אמיצים לרדוף אחריהם ולתעד אותם במטרה להגיש תלונה למשטרה, אבל אז התגלה לי שלפחות שלושה מהאנשים שהיו איתם הם שוטרים סמויים".

"ניגשתי אליהם בבקשה שיעצרו את התוקפים, שיקראו לניידת אחרת כדי שאוכל להגיש תלונה, או שיקראו לי לטיפול רפואי בעודי כולי מדמם - ונתקלתי באטימות", העיד המפגין.

מפגינים הותקפו במחאה נגד ראש הממשלה בתל אביב
29.7.20. הפייסבוק של אסף שפיר, צילום מסך
"נתקלתי באטימות". המפגין שי סקלר שהותקף, שלשום/צילום מסך, הפייסבוק של אסף שפיר

סקלר הצטרף לטענות של מפגינים נוספים על אוזלת ידה של המשטרה לאבטח אותם. לדבריו, "המשטרה כבר לא כאן כדי להגן על הסדר הציבורי, אלא כדי להגן על המסית שיושב בבלפור. אני קורא לכל אזרחי ואזרחיות ישראל הדמוקרטית - לא להיכנע לטרור ולהמשיך לצאת ולהפגין, ולהילחם למען המדינה שלנו".

(עדכון ראשון: 08:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully