וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בחו"ל מצטרפים למחאה: "כואב לראות את הדמוקרטיה נרמסת"

31.7.2020 / 13:22

אזרחי המדינה החיים מעבר לים לא נותרו אדישים למחאה נגד השחיתות השלטונית, ויזמו עצרות הזדהות מול נציגויות ישראל באירופה ובארה"ב. "אי אפשר להצטרף להפגנות בבלפור או לעמוד בגשרים בתל אביב, ולכן אנחנו מנסים להביע את התמיכה שלנו כאן מרחוק"

בווידאו: אלפים הפגינו מול בית נתניהו בקיסריה ובירושלים/צילום: שלומי גבאי,MX1, רויטרס

האלימות שהופנתה כלפי המפגינים נגד השחיתות השלטונית והעימותים מול המשטרה עוררו ישראלים רבים באירופה ובארצות הברית. בשבוע שעבר התקיימה הפגנה מול שגרירות ברלין, כאקט של הבעת סולידריות עם המחאה בארץ, וביום ראשון הקרוב צפויה להיערך עצרת הזדהות מול שגרירות ישראל בלונדון. ברשתות החברתיות מתארגנות הפגנות גם בפריז, סן פרנסיסקו ובבוסטון.

"רבים מאיתנו, ישראליות וישראלים שחיים באנגליה, צופים בדאגה גדולה במה שמתרחש בארץ בשבועות האחרונים", כתבו מארגני עצרת מול השגרירות בלונדון בהזמנה לאירוע. "אנחנו עדים מרחוק לחוקים חדשים שמערערים את יסודות הדמוקרטיה בישראל, לשחיתות, לשרים שתוקפים את מערכת החוק ולמשטרה שמפעילה כוח בלתי סביר כלפי אזרחים".

עוד נכתב כי "ישראל נמצאת במשבר בריאותי וכלכלי חמור, והאיש שעומד בראשה עסוק בענייניו האישיים והמשפטיים במקום בניהול. אין לנו אפשרות להצטרף להפגנות בבלפור וברחבי המדינה אבל אנחנו רוצים להפגין הזדהות עם הרבים שנלחמים כרגע באומץ רב על עתיד המדינה".

מחאת תמיכה-  ההפגנה מול שגרירות ישראל בברלין בשבוע שעבר, יולי 2020. אופק חיים, אתר רשמי
"רוצים להביע סולידריות כלפי המפגינים בארץ". המחאה בברלין, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אופק חיים

ג'ני קננוב שאיו, ממארגנות העצרת, מתגוררת מזה חמש שנים בלונדון לאחר שעברה לבריטניה בעקבות העבודה של בן זוגה. בשיחה עם וואלה! NEWS היא הסבירה כי ההפגנות מתקיימות לשם תמיכה במחאה בישראל. "בשבועות האחרונים התקיימו כמה אירועי מחאה שמארגנים ישראלים בחו"ל, שרוצים להביע סולידריות כלפי ההפגנות בארץ", סיפרה.

"בשבוע שעבר התארגנה מחאה בברלין. הם הפגינו מול השגרירות והגיעו לשם בערך 60 אנשים, וזה נתן לנו השראה לארגן הפגנה דומה בלונדון", אמרה קננוב שאיו. "נעמוד שם עם שלטים שכל אחד יביא מהבית, כדי להביע תמיכה בישראלים וישראליות שיוצאים למחות באומץ".

לדבריה, המחאה נערכת גם בקהילות נוספות של ישראלים ברחבי העולם. "נודע לנו שקמות קבוצות נוספות של מחאות גם בארצות הברית, אני יודעת שמתוכנן אירוע ביום שישי בסן פרנסיסקו, בשישי הבא בבוסטון, והבנתי שיש אירועים נוספים בסידני ובניו יורק". היא אומרת כי "צצות יותר ויותר קבוצות כאלה. אני לא יודעת כמה אנשים יגיעו להפגנה בלונדון ביום ראשון, אך יותר ממאה איש כבר הביעו עניין באירוע שהקמנו בפייסבוק".

עוד בוואלה!

המחאה בירושלים: אלפיים הפגינו מול מעון רה"מ, פעילי ימין תקפו צלמים ונעצרו

לכתבה המלאה
גני, ישראלית המתגוררת בלונדון תומכת במחאות בישראל, בעד הדמוקרטיה ונגד השלטון. באדיבות המצולמים
"הנושא נוגע בבטן הרכה להרבה אנשים". ג'ני קננוב-שאיו, ממארגנות העצרת בלונדון/באדיבות המצולמים

ג'ני וחבריה שעוקבים מרחוק אחר המחאות בישראל חשו זעזוע מהאלימות שהופנתה כלפי המפגינים. "אנחנו עוקבים אחרי המחאות בישראל בדאגה. קשה לנו לראות את מקרי האלימות נגד המפגינים, כמו האירוע בתל אביב לפני יומיים. אני יודעת שהרבה אנשים הזדעזעו מזה", הוסיפה. "אנחנו רוצים לתמוך ולהראות שגם לנו אכפת. נתניהו צריך לפתוח את העיניים ולהקשיב למה שאומרים לו מבחוץ. העובדה שיש כל כך הרבה הפגנות גם באירופה - זה גדול. הנושא הזה נוגע להרבה אנשים בבטן הרכה".

"אנו חשים תסכול מסוים כי אי אפשר להצטרף להפגנות בבלפור, ואי אפשר לעמוד בגשרים בתל אביב, ולכן אנחנו מנסים להביע את התמיכה שלנו כאן מרחוק", הבהירה.

מחאת תמיכה-  ההפגנה מול שגרירות ישראל בברלין בשבוע שעבר, יולי 2020. אופק חיים, אתר רשמי
"תומכים בישראלים שיוצאים למחות באומץ". ההפגנה מול השגרירות בברלין/אתר רשמי, אופק חיים

מריאן מטיאש, ישראלית שמתגוררת בברלין בשלוש השנים האחרונות, ארגנה כבר שתי הפגנות בבירת גרמניה לאות הזדהות עם המחאות בבלפור נגד השחיתות ולמען הדמוקרטיה, וביום ראשון היא מתכננת לקיים הפגנה נוספת מול שגרירות ישראל בברלין. "ההפגנה הראשונה הייתה לפני שבועיים, אני יזמתי אותה כי רציתי שהיא תתקיים בתאריך המקורי של צעדת המיליון", סיפרה לוואלה! NEWS. "זו הייתה יריית פתיחה של הצטרפותנו למאבק על הדמוקרטיה בישראל. אחרי המחאה הראשונה התחילה להתארגן קבוצת פעילה שמונה 230 אנשים, רובם מגרמניה, אך מגיעים אנשים מעוד מקומות".

מריאן הוסיפה כי "הדגל שאנחנו נושאים הוא הדמוקרטיה והסולידריות. ביום ראשון הקרוב אנחנו מקיימים הפגנה מול השגרירות עם יותר ממאה משתתפים, ונביא גם מוזיקאים".

מריאן - מארגנת ההפגנה מול שגרירות ישראל בברלין בשבוע שעבר, יולי 2020. באדיבות המצולמים
"אנחנו עושים את זה מתוך אהבה לארץ". מריאן בהפגנה בברלין/באדיבות המצולמים

חשוב למריאן להבהיר למפגינים בישראל שבכל העולם רוצים להביע עמם הזדהות ולהעניק להם רוח גבית. "המסר שלנו הוא סולידריות - כולנו ישראל", אמרה. "יש לנו משפחות וחברים בארץ, כואב לנו לראות את השחיתות, האלימות המשטרתית. כואב לנו לראות שהדמוקרטיה והערכים שאנחנו מאמינים בהם כישראלים פשוט נרמסים".

"אנחנו עושים את זה כישראלים בתפוצות, זאת הפגנה ישראלית למען ישראל, וזה מתפשט", היא אומרת. "אני רוצה שאנשים בארץ ידעו שישראלים מכל העולם מצטרפים אליהם. אנחנו עושים את זה מתוך אהבה לארץ, כי כולנו רוצים את אותו הדבר. זה ממש מדהים".

מחאת תמיכה-  ההפגנה מול שגרירות ישראל בברלין בשבוע שעבר, יולי 2020. אופק חיים, אתר רשמי
"כשראש ממשלה נאשם בפלילים, המדינה לא יכולה לתפקד". המחאה בברלין/אתר רשמי, אופק חיים

טליה דה פריז, ישראלית שעברה לצרפת במסגרת לימודיה, מארגנת יחד ישראלים נוספים הפגנה ביום ראשון, ועדיין ממתינה לאישורים מהרשויות בפריז. "ישנה התארגנות שלנו ותיאום מול הישראלים בברלין ולונדון שמקיימים יחד את המחאה, וישנה היענות ברשתות החברתיות", סיפרה לוואלה! NEWS. "אנחנו רוצים להביע סולידריות ותמיכה במחאה בארץ למען דמוקרטיה, נגד השחיתות ונגד נתניהו והממשלה המנופחת הזאת".

לדבריה, למרות שקיימת הפרדה בין המחאות השונות בשיח, כולן קשורות אחת לשנייה. "המחאה הכלכלית, הפוליטית, ימין ושמאל - הכל קשור בהכל. כשיש ראש ממשלה שנאשם בפלילים, המדינה לא יכולה לתפקד. והנה אנחנו עם 20% מובטלים שהם מיליון איש. אנחנו מקווים שתהיה היענות נוספת של ישראלים ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully