וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאות בירושלים: החשודים בתקיפת שוטרים ומפגינים שוחררו

בתום ההפגנה נגד השחיתות בבירה, נעצרו 16 חשודים בהתקהלות אסורה, תקיפת מפגינים וכן שוטרים. שניים מהם שוחררו במהלך הלילה, וביהמ"ש דחה את הבקשה להאריך את מעצרו של החשוד בהשלכת חפצים על שוטרים. מחצית מהעצורים, שהנם קטינים, שוחררו גם הם בתום חקירתם

בווידאו: הפגנה מול מעון רה"מ בירושלים/צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

14 החשודים בתקיפת שוטרים, מפגינים והתקהלות אסורה במהלך ההפגנה נגד בנימין נתניהו בירושלים, מובאים היום (שישי) לבית משפט השלום בעיר. מחצית מהעצורים, שהנם קטינים, שוחררו בתום חקירתם וזומנו לבית המשפט לקביעת תנאי הרחקה. שניים אחרים שנעצרו גם כן, שוחררו כבר במהלך הלילה.

בתחילה, ביקשה המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצרו של אחד מהם, החשוד בהשלכת חפצים על שוטרים. אולם, בית המשפט דחה הבקשה ושחרר אותו, תוך שהוא מציין כי ישנו פער בין מסמכים שונים שהגישה המשטרה בנוגע למעשי החשוד. בפער יש "בכדי לפגוע במידה רבה בעוצמה של התשתית הראייתית". אולם, בית המשפט הבהיר כי ישנה מסוכנות בעבירות המיוחסות, ולכן נאסר על החשוד להגיע לירושלים עד 23 באוגוסט, וליצור קשר במשך שבוע עם חשודים אחרים.

חברי ארגון "לה פמיליה" בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בירושלים 30 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
חברי "לה פמיליה" בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בירושלים, אתמול/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

עו"ד ארז בר צבי, שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית שניים מהחשודים בהשתתפות בהתקהלות אסורה, שכבר הספיקו להשתחרר, אמר כי "לא ברור מדוע המשטרה השאירה צעירים, ללא עבר פלילי, לילה שלם אזוקים בידיהם ורגליהם בתחנת המשטרה, מבלי שיש נגדם שום חשד סביר. אנו מברכים שבית המשפט הבין שמדובר במעצר שווא והורה על שחרורם". לדבריו, הם שוחררו ללא תנאים מגבילים.

עוד בוואלה!

תקיפות שוטרים ומפגינים: 16 עצורים במחאה מול מעון רה"מ בירושלים

לכתבה המלאה
חברי ארגון "לה פמיליה" בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בירושלים 30 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
"המשטרה השאירה צעירים ללא עבר פלילי לילה שלם אזוקים בידיהם". חבר "לה פמיליה" בהפגנה, אמש/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

אמש נעצרו 16 בני אדם נעצרו במהלך ההפגנה. שמונה לפחות מהעצורים הם חברי ארגון "לה פמיליה", שתקפו צלמים ועיתונאים סמוך למתחם התחנה בעיר. כמה עשרות מפעילי הימין קראו לחבריהם שלא לדבר עם עיתונאים, ולאחר שסירבו להצטלם, כמה מהם תקפו צלמים ועיתונאים של חדשות 13 ו-i24NEWS. בנוסף, רדפו אחרי נהג ערבי, ואף השליכו אבנים.

התפרעות הפעילים אירעה ברקע פרסום פוסט מאיים בעמוד הפייסבוק של הארגון קודם לכן. "עוכרי ישראל ממשיכים לבזות כל סממן יהודי, לא נישאר אדישים ונשב בשקט כשהמדינה מתפוררת לנו מול העיניים", כתבו, "בצאת תשעה באב כולנו נפגשים במתחם התחנה שבירושלים. שימו לב שמאלנים סמרטוטים - מעתה כללי המשחק משתנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully