וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפות שוטרים ומפגינים: 16 עצורים במחאה מול מעון רה"מ בירושלים

כאלפיים איש הפגינו נגד השחיתות השלטונית מול מעונו של נתניהו בבלפור, והרחובות באזור נחסמו לתנועה. 8 לפחות מהעצורים בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפה הם חברי ארגון "לה פמיליה", שהתעמתו עם צלמים ועיתונאים ויידו אבנים. הדגלים השחורים: "האלימות בחסות הנאשם נמשכת"

בווידאו: הפגנה מול מעון רה"מ בירושלים/צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

16 בני אדם נעצרו הלילה (שישי) במהלך ההפגנה נגד השחיתות השלטונית מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטר ותקיפת מפגינים. שמונה לפחות מהעצורים הם חברי ארגון "לה פמיליה", שתקפו צלמים ועיתונאים סמוך למתחם התחנה בעיר.

14 מהחשודים שנעצרו בהפגנה בחשד כי תקפו מפגינים, יובאו היום לבית משפט השלום בעיר. 13 מהם יובאו לדיון בבקשה לשחררם בתנאים מגבילים. כמחיצתם קטינים ששוחררו בתום חקירתם וזומנו לבית המשפט. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של חשוד אחד מהם, לאחר שנעצר בחשד שיידה אבן.

חברי ארגון "לה פמיליה" בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בירושלים 30 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
מעצר חבר בארגון "לה פמיליה", הלילה/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

במהלך המחאה, כאלפיים מפגינים התכנסו מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת ההיערכות להפרות הסדר, חסמה המשטרה שורת רחובות, ונערכה בכוחות גדולים בסביבת המקום. בין היתר, נחסמו הרחובות בן מימון ועזה עד כיכר פריז, וכן את הצומת עצמה לבאים מהרחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג' ואגרון. בג"ץ דחה עתירת של מפגינים לאפשר להם למחות במקום גם אחרי השעה 23:00 בלילה.

לקראת חצות התרחק מרכז ההפגנה התרחק ממעון ראש הממשלה לצומת הסמוך של כיכר פריז. במקום נותרות עוד מאות אנשים עד שהמשטרה קראה להם להתפזר ולעלות על המדרכות, ולאחר מכן נפתחו כל הצירים לתנועה.

חברי ארגון "לה פמיליה" בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בירושלים 30 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
"האלימות בחסות הנאשם נמשכת"/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

כמה עשרות פעילי ימין התכנסו במקביל במתחם התחנה בירושלים. בהם היו כאלה שקראו לחבריהם לא לדבר עם עיתונאים. לאחר שסירבו להצטלם, כמה מהם תקפו צלמים ועיתונאים של חדשות 13 ו-i24NEWS. בנוסף, רדפו אחרי נהג ערבי, ואף השליכו אבנים. כתוצאה מכך, לפחות שמונה מהם נעצרו. לקראת 23:30 הם החלו להתפזר.

התפרעות הפעילים אירעה ברקע פרסום פוסט מאיים בעמוד הפייסבוק של הארגון קודם לכן. "עוכרי ישראל ממשיכים לבזות כל סממן יהודי, לא נישאר אדישים ונשב בשקט כשהמדינה מתפוררת לנו מול העיניים", כתבו, "בצאת תשעה באב כולנו נפגשים במתחם התחנה שבירושלים. שימו לב שמאלנים סמרטוטים - מעתה כללי המשחק משתנים".

הפגנת הדגלים השחורים כנגד השחיתות השלטונית. מול מעון רה"מ, ירושלים 30 ביולי 2020. ראובן קסטרו
כאלפיים מפגינים. המחאה הלילה/ראובן קסטרו

במחאת הדגלים השחורים גינו את התקרית. "האלימות בחסות הנאשם נמשכת. מספר שעות לאחר שנתניהו מעלה פוסט מסית נגד התקשורת הישראלית עיתונאים מותקפים בהפגנת שלוחיו. האלימות בהפגנה בתל אביב כמו האלימות עכשיו - מקור אחד לה, הנאשם בנימין נתניהו. כל עוד הוא מאכלס את בית ראש הממשלה האלימות כלפי אזרחים ועיתונאים תימשך. קוראים ל-119 חברי וחברות הכנסת להתכנס ולבחור ראש ממשלה חדש. כולם עדיפים על המסית", נמסר.

במקביל, נערכה הפגנה נוספת נגד השחיתות השלטונית מול ביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בתל אביב, אליה הגיעו עשרות בני אדם. במהלכה, נחסמו לתנועת כלי רכב מהתחם בין הרחובות הסוללים, תובל, ודרך השלום, שבקרבת ביתו של השר אוחנה.

(עדכון ראשון: 01:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully