וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מחו נגד נתניהו בבלפור ובקיסריה: "הזעם מתגבר"

במסגרת קבלת השבת סמוך למעון ראש הממשלה, המפגינים קראו לנתניהו להתפטר מתפקידו. במקביל התאספו מפגינים סמוך לביתו הפרטי בקיסריה. "נתניהו לא יעצור אותנו במכת"זיות", מסרו המארגנים. "ההמונים ימשיכו למחות עד שנבחרי הציבור יבינו שהם עובדים בשבילנו, ולא להיפך"

בווידאו: שימוש בסוסים ופרשים לאכיפת הסדר בהפגנות/צילום: רויטרס, לירן לוי

מאות מפגינים התאספו היום (שישי) מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, ומול ביתו הפרטי בקיסריה, במחאה על השחיתות השלטונית. המפגינים קראו לראש הממשלה להתפטר מתפקידו, נוכח כתבי האישום נגדו וניהול משבר הקורונה.

בהפגנה ברחוב בלפור התקיימה קבלת השבת השבועית, בה השתתפו גם אנשי צבא שערכו מסע מחאה ברחבי הארץ שהסתיים בירושלים. "במת קבלת השבת של המוחים בבלפור נותנת ביטוי לכאבים השונים העולים בחברה הישראלית", אמר תת-אלוף (מיל') אמיר השכל, ממובילי המחאה. "הכאבים הללו נובעים מעובדה אחת - שראש הממשלה עסוק בשלושה כתבי האישום שלו ולא בנו, בעם, ובצרכים שלנו".

כחלק מההפגנה, נשא דברים פרופ' ירון זליכה, בנוגע למחדלי המצב הכלכלי בישראל. לצדו הופיעו דורית ווסטון לאור, אפרת קל והאמנית דנה ברגר.

מחאה מול מעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור, ירושלים, 31 ביולי 2020. יהונתן ולצר, TPS
קבלת שבת מול מעונו של נתניהו בירושלים, בשבוע שעבר/TPS, יהונתן ולצר

במקביל למחאה בבלפור, התנועה לאיכות השלטון קיימה הפגנה מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה. "אם ראש הממשלה חושב שבאיומים, במעצרים ובמכת"זיות הוא יעצור את גל הזעם המתגבר - אז טעות חמורה בידיו", יו"ר התנועה, אליעד שרגא. "המחאה רק התחילה, הזעם רק מתעורר, ההמונים ימשיכו להשמיע את קולם ואנחנו נמשיך להגיע לכאן עד שנבחרי הציבור שלנו יבינו שהם עובדים בשבילנו, ולא ההפך. מושחתים נמאסתם".

עוד בוואלה!

"זה כואב להם": המחאה נגד נתניהו מפלגת בין השכנים בדרום

לכתבה המלאה

ההפגנה מול מעון נתניהו בירושלים מתקיימת לאחר שהמשטרה דחתה אתמול את טענות תושבי השכונות ליד מעונו של נתניהו בירושלים. זאת, בתגובה לעתירה שהגישו לבג"ץ בנוגע לאפליה בכל הקשור לתנאים שמציבה המשטרה לקיום הפגנות ליד בתי בכירים. הטענות באו לאחר שהמשטרה קבעה ביום רביעי האחרון תנאים לקיום מחאה סמוך לביתה הפרטי של עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, העומדת בראש צוות התביעה במשפט נתניהו.

במסגרת הנחיית המשטרה, נקבע בין השאר, כי ההפגנות נגד בן ארי לא יתקיימו ליד ביתה במושב חירות, אלא בשטח חנייה ברחוב סמוך, תוך הגבלת מספר ההפגנות בשבוע ועד לשעה 22:00. כמו כן, המשטרה התירה קיומן של הפגנות שקטות - עד חמישה בני אדם. זאת, לצד הגבלות על שימוש באמצעי כריזה וחסימת צירים. תנאים אלו דומים לאלו שהציבה המשטרה בהפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מחאה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין  הפגנה   עצורים נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
המשטרה דחתה את הטענות בנוגע לאפליה בתנאים לקיום הפגנות. המחאה בבלפור, החודש/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

במענה לעתירה שהגישו התושבים, מסרה המשטרה כי היא סבורה שיש לדחותה, מאחר שלא נפל כל פגם בהתנהלותה. עוד ציינה המשטרה כי בתנאים אלה אין מקום להתערבות בית המשפט בנושא. המשטרה הסבירה כי "בתקופה המורכבת של התמודדות עם מצב החירום, יש מקום למתן חשיבות מוגברת לצורך בהגנה על חופש ביטוי כחלק מההגנה על זכויות האדם במשטר דמוקרטי".

כמו כן, ציינה המשטרה כי עמדתה מתבססת על פסיקת בית המשפט בנושא, וכי גישה זו באה לידי ביטוי גם בחקיקה בכנסת בנושא הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully