וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לבג"ץ על תלונות התושבים בבלפור: "לתת חשיבות לחופש הביטוי"

במענה לעתירה שהגישו התושבים לבג"ץ נגד קיום ההפגנות, טענה המשטרה כי לא נפל פגם בהתנהלותה, וכי אין מקום להתערבות בית המשפט. בתגובה, שהוגשה על ידי הפרקליטות, צוין כי "דווקא בתקופה של התמודדות עם מצב חירום, יש מקום למתן חשיבות להגנה על זכויות האדם בדמוקרטיה"

בווידאו: 12 עצורים בהפגנות נגד ראש הממשלה בירושלים/צילום: שי מכלוף, רויטרס ודוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

המשטרה דחתה היום (חמישי) את טענות התושבים סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, זאת בתגובה לעתירה שהגישו נגד קיומן של ההפגנות במקום. בתגובת המשטרה לעתירה נכתב כי היא סבורה שיש לדחותה, מאחר שלא נפל כל פגם בהתנהלותה. עוד ציינה המשטרה כי בתנאים אלה אין מקום להתערבות בית המשפט בנושא.

המשטרה אף הסבירה בדברי התגובה, שהוגשו היום באמצעות הפרקליטות, כי "בתקופה המורכבת של התמודדות עם מצב החירום, יש מקום למתן חשיבות מוגברת לצורך בהגנה על חופש ביטוי כחלק מההגנה על זכויות האדם במשטר דמוקרטי". המשטרה ציינה כי עמדתה מתבססת על פסיקת בית המשפט בנושא, וכי גישה זו באה לידי ביטוי גם בחקיקה בכנסת בנושא הקורונה.

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה״מ,בלפור ירושלים, 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"אין מקום להתערבות בית המשפט". ההפגנות בבלפור, מוצ"ש/ראובן קסטרו

כמו כן, המשטרה ציינה כי היא מבינה שהתדירות הגבוהה של ההפגנות פוגעת בתושבי השכונה - אולם "נכון לעת הזו, האיזון שנערך על ידי המשטרה והתנאים שנקבעו על ידה בהיבטים של תחימת זמן ההפגנות ושל הקמת רעש על ידי אמצעי הגברה, מהווה איזון סביר וראוי ואינו מקים עילה להתערבות בית המשפט הנכבד. מובן שמעצם טיבו של שיקול זה, יש לבוחנו מעת לעת, וכך ייעשה גם בעניין זה על ידי המשיבה".

המשטרה מודה בתגובה כי מדובר בקבוצות שונות שארגנו את ההפגנה ואף מציינת כי היו כ-15 אלף מפגינים בהפגנה בשבת האחרונה. "ניכר שלהפגנות מושא העתירה דנן אין מארגן או מספר מארגנים מוסדרים, משתתפים בהן ארגונים רבים וקבוצות שונות ומשתתף בהן גם ציבור שאינו מיוצג על ידי הגורמים אשר פנו למשטרה", נכתב בתגובה. "בשבועות האחרונים ההפגנות מתקיימות בתדירות של כארבע פעמים בשבוע, בימים שלישי, חמישי, שישי ומוצאי שבת, ומשתתפים בהן, לפי הערכות המשטרה, אלפי בני אדם - החל מאלף אנשים בהפגנות בימי שישי ועד כ-15 אלף איש בהפגנה במוצאי שבת האחרונה".

עוד בוואלה!

תושבים סמוך למעון רה"מ נגד המשטרה: "מפלה בין מחאות נגד בכירים"

לכתבה המלאה
מחאה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין  הפגנה   עצורים נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ההפגנו תמול מעון נתניהו/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

עורך הדין חור אוריאל ניזרי, טענו בשם העותרים לתשובה המקדמית לעתירה, כי "יש להצטער על כך כי המשטרה בחרה לנקוט בעמדה שסותרת את הדין והחוק, ולאפשר את המשך ההפגנות במתכונת הנוכחית. האמור על ידי המשטרה עצמה, מוביל למסקנה, כי מתעלמים במשטרה מהנחיות משרד הבריאות, וכן מהחוק והדין הקיים. בקשת המשטרה להתיר את המשך קיום ההפגנות ללא עמידה בתנאי החוק, מעלה שאלה קשה ביותר בדבר היכולת לדרוש מהאזרח לעמוד בחוק, שעה שהמשטרה בעצמה, או לייתר דיוק, חלקים מצמרת המשטרה, בוחרים לפעול בניגוד לפסיקת בג"צ בפועל ומצוות המחוקק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully