וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת חוץ עומדת מאחורי הפרופיל "דנה רון" שקרא לפגוע בנתניהו

עודכן לאחרונה: 4.8.2020 / 20:41

חקירת המשטרה העלתה כי המשתמש "דנה רון" שקרא לרצוח את ראש הממשלה, שייך לאישה שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן רב. עם זאת, ייתכן ומדובר בפרופיל מזויף. נתניהו: "מקווה שימצו איתה את הדין. הסתה לרצח - מחוץ לתחום"

בווידאו: ראש הממשלה בביקור בחמ"ל פיקוד העורף ברמלה/מערכת וואלה! NEWS

חשבון הפייסבוק "דנה רון", שקרא לפגיעה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שייך לתושבת חוץ שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן רב - כך הודיעה היום (שלישי) המשטרה. הממצאים התקבלו כשבוע אחרי שפייסבוק הודיעה כי המשתמש ממנו פורסמו קריאות לרצח נתניהו, הוא מזויף.

על פי הודעת המשטרה, יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירה לאיתור חשודים עם פרסום ההתבטאויות ברשת החברתית. זאת, באישור המשנה לפרקליט המדינה, נוכח העובדה שמדובר בביטוי המעלה חשד לעבירה של הסתה לאלימות. בתום פעולות חקירה שונות, עלה כי מי שעומדת מאחורי הפרסום היא אישה המתגוררת בחו"ל.

האיום שנכתב מחשבון הפייסבוק המזויף של "דנה רון" ובו איום על חייו של בנימין נתניהו. 30 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
"הסתה לרצח היא מחוץ לתחום". הפרסום נגד נתניהו בחשבון הפייסבוק של "דנה רון"/צילום מסך, ללא

נתניהו הודה למשטרה על איתור האישה שעומדת מאחורי הפרופיל של "דנה רון". "אני מקווה שימצו איתה את הדין. הסתה לרצח - מחוץ לתחום", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "אני אפילו לא מצפה להתנצלות מהתקשורת שטענה שמדובר ב'בוט' שאני הפעלתי, אבל אני כן מצפה ממנהיגי השמאל לפיד ועודה שיגנו את ההסתה הנוראית הזאת".

עוד בוואלה!

סערת הפרופיל המזויף: כך תזהו חשבונות "פייק" ברשתות החברתיות

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר צייץ נתניהו תמונה המציגה תגובה מפרופיל הפייסבוק של "דנה רון", ובה נכתב: "את ביבי צריך להוריד רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". ראש הממשלה טען כי מדובר ב"איום הסתה שקורא לרצוח אותי".

זמן קצר לאחר מכן פרסמה פייסבוק כי הצוותים הגלובליים של החברה ערכו בדיקה ומצאו כי הפרופיל מזויף, ועל כן הוא הוסר לאלתר. עוד נמסר כי התגובה עצמה מפרה את המדיניות של פייסבוק, בשל הקריאה לאלימות, ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה.

לאחר שנתניהו פרסם את "איום ההסתה" בטוויטר, הגולש יוסי דורפמן העלה ציוץ שבו ניתח את הפרופיל ממנו נכתבה התגובה, תוך שהוא מציג את הסיבות המצביעות על כך שמדובר בחשבון פיקטיבי. "האם זהו תרגיל 'דגל כוזב' שבו מסווים פעילות כדי להאשים צד אחר?", כתב דורפמן בשרשור בטוויטר שזכה לתהודה רבה ברשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully