וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו טוען שהגולשת "דנה רון" איימה לרצוח אותו. פייסבוק: הפרופיל מזויף

ראש הממשלה פרסם תגובה מחשבון פייסבוק בה נכתב כי "את ביבי צריך להוריד בכוח, עם כדור בראש". הפרופיל העלה שאלות רבות שהטילו ספק באמינותו, והרשת החברתית הודיעה כי מדובר במשתמש פיקטיבי וכי החשבון הוסר. מקורבי נתניהו: "יש עשרות פרסומי איומים נגד רה"מ מדי יום"

בווידאו: השר אמסלם מתייחס במליאת הכנסת לאלימות נגד המפגינים בהפגנה בתל אביב/צילום: ערוץ כנסת

החשבון של "דנה רון" שראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי נכתבו ממנו איומים על חייו והסתה לרצח הוא פיקטיבי - כך הודיעה היום (חמישי) חברת פייסבוק. על פי ההודעה, הצוותים הגלובליים ערכו בדיקה ומצאו כי הפרופיל מזויף, ועל כן הוא הוסר לאלתר. עוד נמסר כי התגובה עצמה מפרה את המדיניות של פייסבוק, בשל הקריאה לאלימות, ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה.

אמש צייץ נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר תמונה המציגה תגובה מפרופיל הפייסבוק של "דנה רון", ובה נכתב: "את ביבי צריך להוריד רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". נתניהו טען כי מדובר ב"איום הסתה שקורא לרצוח אותי".

מקורבי ראש הממשלה טענו כי אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את נתניהו, הדבר חמור לא פחות. "המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות עמו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו", מסרו. "אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי, וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור".

זמן קצר לאחר שנתניהו פרסם את "איום ההסתה" בטוויטר, הגולש יוסי דורפמן העלה ציוץ שבו ניתח את הפרופיל ממנו נכתבה התגובה, תוך שהוא מציג את הסיבות המצביעות על כך שמדובר בחשבון פיקטיבי. "האם זהו תרגיל 'דגל כוזב' שבו מסווים פעילות כדי להאשים צד אחר?", כתב דורפמן בשרשור בטוויטר שזכה לתהודה רבה ברשת החברתית.

לדבריו, "מצאתי דמות פיקטיבית ללא תמונה. משהו מאוד מעניין איתה - היא עדכנה פרטים אישיים פעמיים ב-02:08 וב-02:09. מה קרה באותו הזמן? תקיפות המפגינים בתל אביב כבר כבשו כותרות ועשו נזק לנתניהו. מה עוד? כשעה לפני כן ראיינה אורלי בר לב את עו"ד גונן בן יצחק, ושם הועלתה לכאורה התגובה הקוראת לרצח".

בהמשך תיאר דורפמן את פרסומי הפרופיל שהועלו בתזמון מעט מוזר: פוסטים שעלו ביממה האחרונה הקשורים לבחירות 2019, וקוראים למתלבטים שלא להצביע לנתניהו. "למה שמישהי תעלה דווקא כעת פוסט על הבחירות ההן?", תהה.

עוד בוואלה!

הבנאליות של "שנאת חינם": נתניהו ואוחנה מסכנים את שלום המפגינים

לכתבה המלאה
ניתוח הפרופיל של "דנה רון", שלכאורה פרסם איום על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 30 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
הפרטים האישיים עודכנו פעמיים בתוך דקה, בזמן תקיפת המפגינים/צילום מסך, ללא
ניתוח הפרופיל של "דנה רון", שלכאורה פרסם איום על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 30 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
פוסט הקשור לבחירות 2019 שקרוא לא להצביע לנתניהו שעלה ביממה האחרונה/צילום מסך, ללא

עוד מצא דורפמן כי באותו היום ב-02:02 שיתף הפרופיל קישור למסיבת עיתונאים של התנועה לאיכות השלטון מ-16 ביוני בעניין פרשת הצוללות, וכמובן - נגד נתניהו. הוא המשיך לתאר לא מעט פוסטים שהועלו במהלך אותה יממה, כמו מה שנראה כפעילות מכוונת ליצירת פרופיל פיקטיבי שעוסק בהשמצות נתניהו.

בנוסף, חשף דורפמן פרטים מעניינים במיוחד על הפרופיל. "הלכתי ובדקתי עוד כמה פרטים על Dana Ron, שהשם שלה היה נראה לי גנרי מדי", צייץ בטוויטר. "מתברר שבלינק הפרופיל שלה מופיע בכלל בשם אחר, עוד יותר גנרי - Dana Levi ". הוא הוסיף כי "למי שלא בקיא בתחום הזה בדיגיטל, דמויות פיקטיביות כאלה מכונות 'אווטאר', ומשתמשים בהן כדי לזייף מציאות". דורפמן תהה: "מי מזייף כאן מציאות - ולמה?".

ניתוח הפרופיל של "דנה רון", שלכאורה פרסם איום על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 30 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
קישור למסיבת עיתונאים בנושא פרשת הצוללת מיוני, ששותף בליל ההפגנה/צילום מסך, ללא

הוא הסביר כי ל"אוואטארים" מסוג זה יש לרוב תוחלת חיים קצרה, ומעט חברים. "הפעילות המתועדת של האווטאר החלה ב-6 במרץ, כמה ימים לאחר הבחירות. אז זו בכלל הייתה מתקפה שנראית כאילו מגיעה לביבי מימין. את מי היא שימשה אז?", כתב דורפמן. "מפעילי אווטארים לרוב לא דואגים לכך שיהיו להם הרבה אינטראקציות עם דמויות נוספות או עם פרופילים אמיתיים. זה דורש עבודה. לכן, ניתן למצוא אצלם אוואטארים נוספים שחוזרים באותן אינטראקציות, כמו גברת נוספת עם שם גנרי - Lali Mor".

גם הפרופיל של Lali Mor עונה על הפרמטרים של אווטאר: הוא עלה ללא תמונה, יש לו מעט מאוד חברים שרובם הם תומכי נתניהו. "תראו את הלייקים של Lali Mor שמככבת אצל Dana Ron שקוראת לרצוח את ביבי", הצביע דורפמן על הקשר בין שני הפרופילים. "הוא יתלונן במשטרה?".

ניתוח הפרופיל של "דנה רון", שלכאורה פרסם איום על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 30 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
"זה חייב להיחקר". פוסט ממרץ התוקף את נתניהו, הפעם מימין/צילום מסך, ללא

"אם יש כאן איום ברצח - שב"כ חייב להתערב ולגלות לציבור מי מפעיל את הפרופיל", המשיך דורפמן. "נראה מה יתגלה - איום ברצח או שימוש פוליטי של נתניהו באיום ברצח, באמצעות זיוף נתונים. זה חייב להיחקר".

בחודשים האחרונים נתניהו התלונן פעמים רבות על כך שהוא ומשפחתו מותקפים ברשתות החברתיות ומקבלים אינספור איומים. ראש הממשלה, שמאובטח היטב, טוען כי הוא ומשפחתו נמצאים בסכנה אמיתית.

(עדכון ראשון: 12:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully