וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש ביקש צו מניעת הטרדה מאיימת על ליאת בן ארי ומשפחתה

6.8.2020 / 17:11

מנדלבליט פנה לבית המשפט בבקשה לצו נגד הפעילה למען ראש הממשלה בנימין נתניהו, אורלי לב, שיאסור עליה להמשיך להפיץ את הסרטון שבו היא טוענת כי בנה של המשנה לפרקליט המדינה והתובעת בתיקי האלפים, תקף שוטרים. "כשזה מגיע לבניי זה קו אדום", אמרה בן ארי

צילום: יותם רונן

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הגיש היום (חמישי) בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד הפעילה למען ראש הממשלה בנימין נתניהו, אורלי לב. בבקשה נדרש בית משפט השלום ברמלה לאסור על לב להמשיך להפיץ את הסרטון שבו היא טוענת כי בנה של ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה והתובעת בתיקי האלפים, תקף שוטרים. משרד המשפטים פרסם הכחשה רשמית לפיה האדם המצולם כלל אינו בנה של בן ארי, שאף ספג איומים ברשת בעקבות הפרסום.

בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת הוא הליך נדיר ביותר, שהפרקליטות נוקטת בו פעמים ספורות בשנה, על פי רוב כדי להגן על עובדים סוציאליים ומורים. בעבר היו גם מקרים של יועמ"שית במשרד ממשלתי, של קצינת מבחן ושל מנהלת לשכת אוכלוסין שהוטרדו והתבקשו בעניינם צווים דומים.

בדרך כלל כשמדובר בפרסום חד פעמי, יעדיפו בפרקליטות להגיש תביעת דיבה, אולם כאשר מדובר בפרסומים חוזרים, בייחוד כאלה שמובילים לאיומים, יתבקש צו למניעת הטרדה מאיימת. צו כזה מאפשר קבלת סעד מיידי מבית המשפט, לעומת הליך של תביעת דיבה אזרחית, שהוא ארוך הרבה יותר. "הבן שלי לא היה במושב באותו יום, זה לא הוא, הוא היה בטיול בצפון", אמרה בן ארי בדיון שהתקיים היום בבית המשפט.

ליאת בן ארי בטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"ניצבת למול מתקפות חסרות תקדים הכוללות גם איומים על משפחתה". ליאת בן ארי/שלומי גבאי

"המשיבה (אורלי לב) טוענת לא רק שהבן שלי היכה שוטר אלא שהשתמשתי בסמכותי ופניתי למשטרה וביקשתי שלא יעצרו אותו, ולא רק זה אלא שהברחתי אותו לצפון באותו לילה. כבר תקופה ארוכה אני מאובטחת ויש כל הזמן הפגנות וטענות כאלו ואחרות, כשזה מגיע לבניי זה קו אדום שגם בתי המשפט והציבור צריך לדעת שיש קווים אדומים".

השופט הישאם אבו שחאדה קבע דיון במעמד שני הצדדים ליום רביעי בשבוע הבא, ובינתיים אסר על לב להפיץ, לשתף או להתייחס בראיונות לסרטון.

יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין, הסבירה כי "אנו עדים להתקפות הולכות ומתגברות כנגד הפרקליטים שעוסקים בתיקי ראש הממשלה, ובראשם ליאת בן ארי. בשבועות האחרונים ניצבת בן ארי למול מתקפות חסרות תקדים הכוללות גם איומים על בני משפחתה".

עוד בוואלה!

אלו תרחישי הכאוס של נתניהו. אבל גם צבא הצייצנים לא יעזור לו

לכתבה המלאה

קורין הוסיפה כי "לא נאפשר לאיש לנסות להרתיענו מביצוע עבודתנו כשליחי ציבור ללא חת. בן ארי עומדת בחזית אל מול גורמים רמי מעלה באופן מקצועי, ביושרה ובמסירות אין קץ. אני מברכת על צו המניעה שביקש היועמ"ש - זהו באמת צו השעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully