וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון הבא במשפט נתניהו יתקיים ב-6 בדצמבר, רה"מ יגיע וישיב לכתב האישום

26.7.2020 / 11:19

הרכב השופטים בראשות רבקה פרידמן-פלדמן הודיע על מועד השלב הבא במשפט, במהלכו יידונו הטענות המקדמיות של הצדדים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. שלב ההוכחות צפוי להתחיל חודש לאחר מכן. במקביל, הפרקליטות דחתה את טענות הזוג אלוביץ' על הסתרת חומרי חקירה בתיקי האלפים

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

הדיון הבא במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נקבע ל-6 בדצמבר - כך הודיע היום (ראשון) הרכב השופטים בראשות השופטת רבקה פרידמן-פלדמן בבית המשפט המחוזי בירושלים. מדובר בדיון בו יידונו הטענות המקדמיות של הצדדים, ותשובותיהם לכתב האישום. הנאשמים יצטרכו להתייצב לדיון.

בשבוע שעבר קבעה פרידמן-פלדמן כי על על הצדדים להיערך לשמיעת ראיות החל מחודש ינואר 2021, שלוש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי. התובעת במשפט, המשנה ליועמ"ש עו"ד ליאת בן ארי, הודיעה אמרה כי סדר הפרשות המתוכנן הוא תיק 4000 ואחריו התיקים 2000 ו-1000.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. רויטרס
ישתתף בדיון. נתניהו בפתיחת משפטו במאי/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר הפרקליטות דחתה את טענת עורכי דינם של שאול ואיריס אלוביץ' על כך שחומרי חקירה בתיקי האלפים הוסתרו מהם. זאת לאחר שפרקליטתם, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, טענה בשבוע שעבר כי תמליל השיחות בין בנם של השניים, אור אלוביץ', לחוקרת נמצא רק לאחר שעות של חיפושים.

"אין כל בסיס לטענות הנאשמים בדבר הסתרת חומרי חקירה מפניהם או פעולה מכוונת שנועדה למנוע מהם עיון בחומרים", נכתב בתשובת הפרקליטות עליה חתומה המשנה לפרקליט המדינה עו"ד ליאת בן ארי. "נהפוך הוא - מטענותיהם עולה דווקא שכל חומרי החקירה נמסרו לעיונם, שהרי רק כך יכלו באי כוחם לאתר פערים בין התיעוד והתמלול".

שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. מוטי מילרוד חדשות "הארץ", אתר רשמי
טענותיהם נדחו. איריס ושאול אלוביץ'/אתר רשמי, מוטי מילרוד חדשות "הארץ"

"יתרה מכך, במהלך השבוע שקדם לדיון, סייעו נציגי הפרקליטות לבאי כוחם של הנאשמים לאתר את התמליל, והם אף אלה שהפנו אותם לתיעוד הקולי הקיים בחומר שבידי באי כוח הנאשמים, על מנת שבאי כוחם של הנאשמים יוכלו לוודא שקובץ התמלול אכן מתייחס לאותה שיחה בין הנחקר לחוקרת. ברור שהתנהלות זאת אינה עולה בקנה אחד עם טענות הנאשם לניסיון הסתה", הוסיפו בפרקליטות.

בפרקליטות דחו גם לגופן את הטענות לפיהן חוקרי המשטרה ניסו לתקוע טריז בין אלוביץ' לעורך דינו, ז'ק חן, כדי לגרום לן להחליף עורך דין ולחתום על הסכם עד מדינה. "מתיעוד השיחה בין אור אלוביץ' לחוקרת עולה כי אור אלוביץ' הוא שיזם והעלה בפני החוקרת את החשש הנוגע לייצוגו של אביו על ידי עו"ד חן וכי בדברי החוקרת לא הייתה כל הנחיה לאור אלוביץ' בנוגע למערכת היחסים שבין הנאשם 2 (שאול אלוביץ') ועורך דינו", נכתב בתשובת הפרקליטות. סנגוריו של אלוביץ' השיבו על כך לבית המשפט כי גם אם מי שהעלה את הנושא היה הבן, החוקרת היא שהציעה לו להיפגש עם אביו כדי לדבר איתו על כך.

משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו , 19.7.2020. ראובן קסטרו
"אין כל בסיס לטענות". בן ארי/ראובן קסטרו

במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בשבוע שעבר, טענה עו"ד רוזן-עוזר כי אור אלוביץ' שוחח עם אביו, שאול, וניסה לשכנע אותו להפוך לעד מדינה ולהתערב בייצוגו על ידי עו"ד ז'ק חן, לאחר ששוחח עם חוקרת המשטרה - בניגוד לטענת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בדבריה, עו"ד רוזן-עוזר ציינה כי המפגש בין שאול אלוביץ' לבנו התקיים במהלך החקירה, בחדר ההתייעצות של עורכי הדין, ובו "המטרה הייתה לרכוש את אמונו של אלוביץ' כאילו המקום אינו מוקלט". היא הדגישה כי הם הגיעו לבית המשפט עם אירוע "שהבנו שרק בימים האחרונים את מלוא החומרה שלו. במהלך הפגישה הזאת, אור אלוביץ' ניסה לשכנע את אביו להפוך לעד מדינה, אירוע מזעזע לכשעצמו".

(עדכון ראשון: 10:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully