וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לאוחנה: שקול את מועמדות ליאת בן ארי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה

לאחר ויתורה של בן-ארי גינזבורג, מנדלבליט שיגר מכתב לשר המשפטים בו הציע גם את מועמדותיהן של התובעת בתיקי נתניהו והמשנה לפרקליט נורית ליטמן. עם זאת הדגיש היועמ"ש כי המועמד המתאים ביותר בעיניו נותר שלמה למברגר

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הערב (ראשון) לשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן וליאת בן ארי, התובעת בתיקי נתניהו, לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה. יחד עם זאת, במכתב ששיגר היועמ"ש לשר כתב כי המועמד המתאים ביותר בעיניו לתפקיד הוא המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר.

בהודעה מטעם מנדלבליט נמסר כי "לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל פה לשקול גם את מועמדותם של אורי קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי".

ליאת בן ארי בטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
היועמ"ש המליץ לתפקיד על התובעת בתיקי נתניהו. בן ארי/שלומי גבאי

"כל חמשת המועמדים המוזכרים לעיל יכולים לעמדתי לשמש בתפקיד מ"מ פרקליט המדינה ולתרום לשמירת שלטון החוק וביצורו, להגנה על האינטרס הציבורי, על זכויות האדם ועל המינהל התקין", כתב מנדלבליט. "מינוי אחד ממועמדים אלה, אשר ייעשה בהסכמה בין שר המשפטים לבין היועמ"ש, יחזק את אמון הציבור בעצמאות פרקליטות המדינה והעומד בראשה, ובאי-תלותם בגורמים הפוליטיים".

עוד בוואלה!

היועמ"ש לארדן: אפשר למנות מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים בתקופת הבחירות

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
ממשיכים בתהליך מינוי מ"מ פרקליט המדינה. אוחנה ומנדלבליט/ראובן קסטרו

המלצתו של היועמ"ש על שתי המועמדות הנוספות מגיעה לאחר החלטתה של עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג לוותר על התפקיד, אליו מונתה על ידי השר אוחנה. מוקדם יותר היום שוחח מנדלבליט עם הפרקליטה ובירך אותה על הודעתה. "ההחלטה אותה קיבלה ביום שישי, על ויתורה מלכהן בתפקיד היא צעד מוערך ואמיץ", אמר. לדבריו, הוא מעריך את תרומתה הרבה לאכיפת החוק ואת מקצועיותה וכי ברור שאינו מטיל ספק ביושרה האישית שלה ובכוונותיה הכנות לקבל על עצמה את התפקיד.

בן-ארי גינזברג הודתה ליועמ"ש, והבהירה כי ההחלטה לוותר על הכהונה נובעת מטעמים מערכתיים בלבד, ולא מטעמים אחרים, ובשל דאגה לטובתה של פרקליטות המדינה. מנדלבליט הביע תקווה להמשך עבודה משותפת ופורה בין השניים.

בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" אמש, אמר אוחנה כי על מועמדותו לתפקיד הופעלו לחצים שהביאו להחלטתה לוותר על המינוי. "ברור שהיו לחצים כבדים והם הבשילו בסופו של דבר להחלטתה של אורלי, סוג של אקדח על השולחן. אני לא יודע מהו האקדח ומי הניח אותו בדיוק, אבל זה מצער אותי מאוד לראות שכך מתנהלת המערכת. מצער אותי מאוד וגם דורש בעיני בירור ובדיקה של האופן שבו מתנהלת המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully