וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לארדן: אפשר למנות מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים בתקופת הבחירות

מנדלבליט נעתר לבקשתו של השר לביטחון פנים לאשר באופן קבוע מינויים לראשות שני הארגונים בתקופת ממשלת מעבר. לדברי היועמ"ש, "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה מעורר קושי של ממש"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (ראשון) לשר לביטחון פנים גלעד ארדן כי ניתן למנות מפכ"ל משטרה ונציב שב"ס קבועים בתקופת הבחירות הנוכחית. זאת בעקבות פנייתו של ארדן למנדלבליט בבקשה לבחון אפשרות למנות מפכ"ל משטרה ונציב שב"ס בממשלת מעבר.

במכתב ששיגר היועמ"ש לשר כתב כי "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת".

עוד ציין היועמ"ש במכתבו כי "חוסר הוודאות הנגזר מכהונת ממלאי מקום עלול להקשות על קידום תהליכים ארוכי טווח בארגון, על קידום מדיניות של ממלא המקום, על מינויי וסבבי שיבוצים. ככל שתקופת מילוי המקום נמשכת זמן רב יותר, כך גוברים הקשיים התפקודיים ומתגברת הפגיעה בתפקוד התקין של שני הגופים".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מגיע לטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"חוסר הוודאות עלול להקשות על קידום תהליכים ארוכי טווח בארגון". מנדלבליט/שלומי גבאי

לדברי מנדלבליט, הודעת ארדן על כוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס מצמצמת את הקשיים המשפטיים. היועמ"ש הבהיר כי אישור מינויי הקבע דורשים את חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, והוסיף כי כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס תהיה תקופת כהונה קשיחה, שאינה ניתנת להארכה אלא בהתקיים נסיבות חירום. זאת, כדי להבטיח את אי-התלות ועצמאות שיקול דעתם של המכהנים בהם.

עוד בוואלה!

התקופה, הממשלה והשר: המלכוד שבמינוי המפכ"ל הבא

לכתבה המלאה
השר לבטחון הפנים ארדן ביקר בחפ"ק המשטרה  במצעד הגאווה ועמד  על היערכות הכוחות וסידורי האבטחה בירושלים, 6 ביוני 2019. אתר רשמי
"השיקול של יציבות גובר על השיקולים האחרים". ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן/אתר רשמי

בשבוע שעבר אמר ארדן כי "לפני כשנה, כאשר פוזרה הכנסת, חשבתי שראוי להמתין ולאפשר לממשלה הבאה למנות את המפכ"ל ואת נציב בתי הסוהר הקבועים. המצב הזה השתנה משמעותית לצערי. כיום ברור, שהשיקול של יציבות ותכנון ארוך טווח גובר על השיקולים האחרים. לכן, פניתי ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיאשר להביא בפני הממשלה מועמדים לתפקידים החשובים האלו, במינוי של קבע".

על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למינויים על ידי שרים או על ידי הממשלה בתקופת בחירות, יש להימנע ככל האפשר ממינויים כאלה. הדבר מודגש אף יותר בכל הנוגע למינוי בעלי תפקידים בכירים שנעשים ללא הליך של מכרז או ועדת איתור - ובהם גם מפכ"ל המשטרה. "ככלל", נכתב בהנחיית, "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים של קבע למשרות אלה".

גונדר אשר וקנין מ"מ נציב שב"ס
בטקס לזכר הנספים באסון הכרמל, עיקול המוות, 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully