וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: יש למנות מפכ"ל קבוע בשל הצורך ביציבות ותכנון ארוך טווח

17.12.2019 / 15:26

השר לביטחון פנים קרא בטקס לציון תשע שנים לאסון הכרמל לאשר מינויי קבע למפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר. "לפני כשנה חשבתי שראוי להמתין ולאפשר לממשלה הבאה למנות את המפכ"ל ואת נציב בתי הסוהר הקבועים. המצב הזה השתנה משמעותית לצערי", אמר ארדן

עריכה: אסף דרורי

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר היום (שלישי) כי יש לקדם את אישור מינויים של מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר גם בתקופת ממשלת מעבר. בטקס לציון תשע שנים לאסון הכרמל אמר ארדן כי "זה לא סוד שבממשלת מעבר ארוכה, שכמוה לא הייתה מעולם, יש קשיים גדולים לקדם פרויקטים ונושאים שונים, ובוודאי בתקופה שבה מכהנים ממלאי מקום בראש שני הארגונים מהחשובים בישראל".

לדברי ארדן, "לפני כשנה, כאשר פוזרה הכנסת, חשבתי שראוי להמתין ולאפשר לממשלה הבאה למנות את המפכ"ל ואת נציב בתי הסוהר הקבועים. המצב הזה השתנה משמעותית לצערי. כיום ברור, שהשיקול של יציבות ותכנון ארוך טווח גובר על השיקולים האחרים. לכן, פניתי ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיאשר להביא בפני הממשלה מועמדים לתפקידים החשובים האלו, במינוי של קבע".

על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למינויים על ידי שרים או על ידי הממשלה בתקופת בחירות, יש להימנע ככל האפשר ממינויים כאלה. הדבר מודגש אף יותר בכל הנוגע למינוי בעלי תפקידים בכירים שנעשים ללא הליך של מכרז או ועדת איתור - ובהם גם מפכ"ל המשטרה. "ככלל", נכתב בהנחיית, "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים של קבע למשרות אלה".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בטקס הזיכרון לאסון הכרמל 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"קשיים גדולים לקדם פרויקטים ונושאים שונים". ארדן/שלומי גבאי

ארבעה מועמדים עיקריים לוקחים חלק במרוץ לתפקיד מפכ"ל המשטרה: ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים, ניצב אלון אסור, סגן מ"מ המפכ"ל וניצב שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני במשטרה, שעשוי להפתיע ולהכנס גם כן למרוץ.

בשירות בתי הסוהר, מ"מ נציב שב"ס כיום, אשר וקנין, מועמד לתפקיד הנציב, מולו ניצב גונדר אילן מלכא שמשרת כיום בשב"ס בתפקיד של ראש מטה שירות בתי הסוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully