וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לבן-ארי גינזברג: החלטתך לפרוש - צעד מוערך ואמיץ

יומיים לאחר שהודיעה עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג שהיא מוותרת על תפקיד מ"מ פרקליט המדינה, מנדלבליט שוחח עמה ותמך בהחלטתה. היועמ"ש אמר כי אינו מטיל ספק ביושרה האישית שלה ובכוונותיה הכנות. בניגוד לדברי אוחנה הבהירה הפרקליטה בשיחה: ויתורי נובע מטעמים מערכתיים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

סערת מינוי מ"מ פרקליט המדינה - עדכונים אחרונים

  • היועמ"ש לבן-ארי גינזברג: "ההחלטתך לוותר על התפקיד - צעד אמיץ"
  • הפרקליטה הבהירה למנדלבליט: ההחלטה נובעת ממניעים מערכתיים
  • אוחנה על פרישת הפרקליטה: "היה סוג של אקדח על השולחן"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שוחח היום (ראשון) עם עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, לאחר שוויתרה על תפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה. היועמ"ש מסר כי "ההחלטה אותה קיבלה ביום שישי, על ויתורה מלכהן בתפקיד היא צעד מוערך ואמיץ". לדבריו, הוא מעריך את תרומתה הרבה לאכיפת החוק ואת מקצועיותה וכי ברור שאינו מטיל ספק ביושרה האישית שלה ובכוונותיה הכנות לקבל על עצמה את התפקיד.

בן-ארי גינזברג הודתה ליועמ"ש, והבהירה כי ההחלטה לוותר על הכהונה נובעת מטעמים מערכתיים בלבד, ולא מטעמים אחרים, ובשל דאגה לטובתה של פרקליטות המדינה. מנדלבליט הביע תקווה להמשך עבודה משותפת ופורה בין השניים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מגיע לטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"צעד מוערך ואמיץ". מנדלבליט/שלומי גבאי

בן-ארי גינזברג, מונתה בשבוע שעבר על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה לתפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה. זאת, בניגוד להמלצתו של מנדלבליט על מינויו לתפקיד של המשנה לפרקליט המדינה שלמה למברגר.

בעקבות סערת המינוי, בערב שבת הודיעה הפרקליטה כי היא מוותרת על התפקיד. "בימים האחרונים, אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות, שיקרה לי כל כך ובה אני מאמינה, מתנהל 'מחול שדים' במערכת המשפט, שבעל כורחי אני חלק ממנו", כתבה. "למרות הזכות הכרוכה בחובה להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי, על פני שאיפותיי האישיות".

עוד בוואלה!

נתניהו כשל במינוי מ"מ פרקליט המדינה, אך מנדלבליט הוא המפסיד הגדול

לכתבה המלאה
שר המשפטים אמיר אוחנה ומ"מ פרקליט המדינה הנכנסת, עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג.. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
"מחול שדים במערכת המשפט". בן-ארי גינזברג ואוחנה/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

בעקבות הודעתה של בן-ארי גינזברג אמר אמש אוחנה כי הופעלו עליה לחצים שהביאו להחלטתה לוותר על התפקיד. בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" טען השר כי "ברור שהיו לחצים כבדים והם הבשילו בסופו של דבר להחלטתה של אורלי, סוג של אקדח על השולחן". לדבריו, "אני לא יודע מהו האקדח ומי הניח אותו בדיוק, אבל זה מצער אותי מאוד לראות שכך מתנהלת המערכת. מצער אותי מאוד וגם דורש בעיני בירור ובדיקה של האופן שבו מתנהלת המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully