וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הפרטים על החלטת טראמפ לסגת מתקיפה באיראן | כותרות השבת

נשיא ארה"ב סיפר על שורת אפשרויות התגובה להפלת המל"ט האמריקני בשמי איראן ומדוע נמנע מלעשות זאת. הוא אמר כי אינו מעוניין במלחמה, אך כל האופציות על השולחן. בטהראן טוענים כי כלי הטיס חג בשטח האווירי שלה. נחשפו פרטים חדשים על עסקת המאה. חדשות סוף השבוע

צילום: רויטרס

"כבר לא ניתן לסגת": כך טראמפ ביטל את התקיפה באיראן ברגע האחרון

המטוסים כבר היו מוכנים, ומטענם הקטלני היה מוכן לשיגור תוך חצי שעה. לנשיא דונלד טראמפ ניתנו שורה של אפשרויות תגובה להפלת המל"ט האמריקני בשמי מצרי הורמוז ביום חמישי, בהן תקיפת שלושה יעדים על אדמת איראן. לנשיא האמריקני נשאר רק לתת את האישור הסופי כדי להמשיך - אך לבסוף הוא נמנע מלעשות זאת. במהלך הלילה סיפר בריאיון לרשת NBC כי לאחר שימריאו המטוסים הם יגיעו לנקודה שלא ניתן יהיה לסגת. איראן כבר שבה לאיים כי תגיב בתקיפות על כל הפרה בגבולותיה.

טראמפ במסר לאיראן: "אני לא מחפש מלחמה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במהלך הלילה בריאיון לרשת NBC כי הוא "לא מחפש מלחמה עם איראן", אך הזהיר כי אם יהיה עימות הוא יוביל להשמדתה. הוא הוסיף כי וושינגטון מוכנה לקיים שיחות עם טהראן אבל הזהיר כי לא יאפשר לה לפתח נשק גרעיני. במהלך הריאיון הסביר טראמפ כי החליט על התגובה זמן קצר לאחר הפלת המל"ט, אולם בסופו של דבר ביטל אותה. "היו נהרגים 150 איראנים", הסביר והוסיף כי זו לא תגובה מידתית. טהראן טוענת כי מל"ט הריגול RQ-4A "גלובל הוק" חדר למרחב האווירי שלה, אך וושינגטון מכחישה ואומרת כי הוא הופל על ידי טיל קרקע-אוויר במרחב האווירי הבינלאומי.

השקעות בינ"ל וחיבור בין עזה לגדה: החלק הכלכלי של עסקת המאה נחשף

תכנית השלום של ממשל טראמפ למזרח התיכון כוללת הקמת קרן השקעות בינלאומית עבור הכלכלה הפלסטינית ומדינות ערב באזור, ובניית מסדרון שיחבר בין רצועת עזה והגדה המערבית - כך לפי מסמכים ודבריהם של גורמים אמריקניים רשמיים ששוחחו עם סוכנות רויטרס. התכנית תוצג בוועידה הבינלאומית בבחריין בשבוע הבא, וכוללת 179 פרויקטים שונים.

עוד בוואלה!

אחרי שניצח, "מציל העיר" גילה - לא כולם איתו: עלייתו ונפילתו של רון קובי

לכתבה המלאה

איראן: עובד לשעבר במשרד ההגנה הורשע בריגול לארה"ב - והוצא להורג

איראן הוציאה להורג עובד לשעבר במשרד ההגנה בימים האחרונים, לאחר שהורשע בריגול עבור המודיעין האמריקני - כך דיווחה סוכנות הידיעות IRIB. העובד, ג'לאל חג'יזאבאר, הועסק בארגון התעופה והחלל של המשרד. לפי הדיווח, חג'יזאבאר, שעזב את משרתו בארגון לפני תשע שנים, הורשע על ידי בית דין צבאי לאחר שנמצאו בביתו מסמכים וציוד ריגול. ההוצאה להורג התרחשה בכלא בעיר כאראג', מערבית לטהראן.

הפלסטינים: תיעדנו חיילים בורחים ממיידי אבנים; צה"ל: הסרטון ערוך

הפלסטינים פרסמו הבוקר תיעוד שבו נראים שני לוחמי צה"ל בורחים ממספר גדול של פלסטינים בזמן שאלו מיידים לעברם אבנים במהלך עימותים בכפר קדום, סמוך לקלקיליה. במהלך הפרות סדר ומסיבה לא ברורה מצאו עצמם שני לוחמים בנחיתות מספרית מול המון פלסטיני מיידה אבנים שרץ לעברם. לפי הסרטון, נראה שברגע שהלוחמים הבינו שנשקפת להם סכנת חיים הם החליטו לא לירות באוויר, אלא לברוח לאחור בריצה. הפלסטינים המשיכו לרוץ לעברם ולהשליך אבנים. מטעם דובר צה"ל נמסר כי הסרטון לא תאר במדויק את הסיטואציה שהייתה במקום.

ברק מצהיר: לא מתכוון לרוץ בעבודה, בוחן הקמת מפלגה חדשה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הצהיר ביום שישי באופן רשמי כי הוא בוחן הקמה של מפלגה חדשה ולא מתכוון לרוץ במפלגת העבודה, ברקע מגעים אינטנסיביים שהוא מנהל בשבועות האחרונים עם שחקנים רבים במערכת הפוליטית. בריאיון ב"חדשות" אמר ברק כי "לא נכון לרוץ מתוך מפלגת העבודה, החלטתי שצריך לבחון את הצורך להקים מפלגה ובקרוב אודיע אם ארוץ ברשימה בבחירות הקרובות".

עיתונאית אמריקנית: טראמפ תקף אותי מינית לפני שני עשורים

אי. ג'יי קארול, עיתונאית וכותבת טור עצות במגזין "אל", טוענת כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף אותה מינית לפני כשני עשורים בתא הלבשה בחנות במנהטן, ניו יורק. בטור אישי שפרסמה קארול ב-"ניו יורק מגזין", העיתונאית תיארה כי טראמפ "פשט את מכנסיו, ודחף בכוח את אצבעותיו לכיוון אזורים מוצנעים שלי, תוך שהוא תוחב חלקית, או לגמרי, את איבר מינו לתוכי".

הקטל בכבישים: רוכב אופנוע בן 40 נהרג מפגיעת רכב סמוך לערד

רוכב אופנוע כבן 40 נהרג הבוקר בתאונת דרכים לאחר התנגשות עם רכב בכביש 31 סמוך לערד. צוות של מגן דוד אדום הגיע למקום ומצא את הרוכב כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית קשה וללא סימני חיים. אנשי הצוות החלו בפעולות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. חובש מד"א, שחר שפילקובסקי, שהיה במקום אמר כי "רופאה שחלפה במקום בסמוך לתאונה ועצרה על מנת להעניק טיפול רפואי סיפרה לנו שהרוכב שכב מתחת לרכב והם חילצו אותו".

הכתה פעוטות בגן הילדים: בת 25 נעצרה בחשד להתעללות בראש העין

צעירה בת 25 נעצרה בחשד שתקפה תינוקות בפעוטון שניהלה בביתה בראש העין. במשטרה התקבלה תלונה על חשד לאלימות, ורק לאחר שהחוקרים צפו במצלמות מתוך גן הילדים הם הבינו את חומרת המעשה. לפי החשד, המטפלת הכתה את הפעוטות במספר הזדמנויות, עם זאת לא ידוע בכמה מתוך עשרה הילדים בפעוטון היא פגעה. הערב תובא החשודה לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בראשון לציון.

"הגיס החמישי הרוסי אשם": יותר מ-200 פצועים במהומות בגאורגיה

יותר מ-200 בני אדם נפצעו בליל יום שישי בעימותים בטביליסי, בירת גאורגיה. חצי מהפצועים פונו במצב בנוני-קשהג לבתי החולים - כך מסר בכיר ברשויות הבריאות המקומיות. הודעה זאת מגיע לאחר שנשיאת המדינה, סלומה זוראבישווילי, אמרה שהיא מקצרת את ביקורה בבלארוס כדי לחזור לטליביסי, כדי לטפל במשבר שפרץ בעקבות הופעת מחוקק רוסי בפרלמנט הגאורגי וכי "הגיס החמישי הרוסי אשם".

טראמפ ימנה את מזכיר הצבא מארק אספר לשר ההגנה האמריקני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע במהלך הלילה כי הוא מתכנן למנות את מארק אספר לשר ההגנה - כך נמסר בהצהרה מטעם הבית הלבן. אספר, שכיום מכהן כמזכיר הצבא האמריקני, צפוי להתחיל לכהן כשר ההגנה החל מתחילת השבוע. אספר יהיה מחליפו של פטריק שנהאן, שהיה שר ההגנה בפועל והודיע על עזיבתו ביום שלישי האחרון לאחר שדווח השבוע ב-USA Today כי בבולשת הפדרלית (FBI) בדקו בעבר חשד לאלימות במשפחה בין שנהאן לבין רעייתו לשעבר, כחלק מבדיקת הרקע למינויו בפנטגון. שנהאן טען כי הוא "מעולם לא הרים את ידו" על אשתו. עם זאת, על פי הדיווח, הוא ואשתו טענו שבעבר הוכו אחד על ידי השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully