וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים תועדו נמלטים ממיידי אבנים ביו"ש; צה"ל: הסרטון ערוך

22.6.2019 / 11:18

הפלסטינים פירסמו סרטון ברשתות החברתיות שבו נראים שני לוחמים נמלטים מקבוצה של פלסטינים שזורקים לעברם אבנים. זאת במהלך הפרות סדר בכפר קדום. צה"ל: הסרטון ערוך בצורה מגמתית ואינו משקף פעולת הלוחמים

אתר רשמי

הפלסטינים פירסמו היום (שבת) תיעוד שבו נראים לכאורה שני לוחמי צה"ל בורחים ממספר גדול של פלסטינים בזמן שאלו מיידים לעברם אבנים במהלך עימותים בכפר קדום, סמוך לקלקיליה.

במהלך הפרות סדר ומסיבה לא ברורה מצאו עצמם שני לוחמים בנחיתות מספרית מול המון פלסטיני מיידה אבנים שרץ לעברם. לפי הסרטון, נראה שברגע שהלוחמים הבינו שנשקפת להם סכנת חיים הם החליטו לא לירות באוויר, אלא לברוח לאחור בריצה. הפלסטינים המשיכו לרוץ לעברם ולהשליך אבנים.

מטעם דובר צה"ל נמסר בתגובה: "בסרטון מוצגת הפרת סדר בכפר קדום שבמרחב החטיבה המרחבית 'שומרון', במסגרתו מספר לוחמים הוצבו בעמדות מארב בכדי להגיב בצורה מדויקת. לכשסיימו את משימתם, עברו לעמדה נוספת תוך כדי ריצה. בסרטון לא מופיעים כלל הכוחות הנמצאים באירוע, הוא ערוך בצורה מגמתית, ואינו משקף את פעולת הלוחמים בפיזור ההפס''ד ואת הסיטואציה המלאה שהייתה במקום. נציין כי משימת הלוחמים הושלמה וההפס"ד פוזר".

עוד בוואלה! NEWS:
"כבר לא ניתן לסגת": כך טראמפ ביטל את התקיפה באיראן ברגע האחרון
ברק מצהיר: לא מתכוון לרוץ בעבודה, בוחן הקמת מפלגה חדשה
עיתונאית אמריקנית: טראמפ תקף אותי מינית לפני שני עשורים

צילום מסך מתוך סרטון של חיילים בורחים מפלסטינים שמשליכים אבנים בתקוע שביו"ש, 22 יוני 2019. צילום מסך
שני לוחמי צה"ל בורחים ממיידי אבנים פלסטינים בכפר קדום/צילום מסך

בחודש ינואר האחרון, במהלך הפרות סדר בכפר, הובערו צמיגים ויודו אבנים לעבר לוחמי צה"ל. בעקבות האירועים, חיילי צה"ל עצרו נער בן 14 שזוהה בין מיידי האבנים. סוכנות הידיעות הפלסטינית שיהאב תיעדה את המעצר, והפיצה את הסרטון ברשתות החברתיות. בסרטון נראו תושבי הכפר מתקהלים סביב הנער, ומספר נשים מנסות למנוע בגופן את המהלך ומכות את הקצין שאחז בו.

לאחר המקרה, גורם בצבא מסר כי הכוח התמודד עם סיטואציה אלימה, אך לא חריגה, ביהודה ושומרון בעת מעצרי חשודים. הגורם אמר כי הכוח שחיפש את החשוד, מצא אותו במבנה, עמד במטרה - ועצר אותו. וכן כי במעצרים מהסוג הזה ההחלטה איזו מידת כוח להפעיל נגד אלו שמתפרעים ומפעילים אלימות נגד חיילי צה"ל - נתונה לשיקול המפקדים בשטח.

(עדכון ראשון: 9:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully