וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עובד לשעבר במשרד ההגנה הורשע בריגול לארה"ב - והוצא להורג

22.6.2019 / 17:53

העובד, שעזב את משרתו בארגון התעופה והחלל של איראן לפי תשע שנים, הורשע על ידי בית דין צבאי לאחר שנמצאו בביתו מסמכים וציוד ריגול. ברקע המתיחות בין שתי המדינות, טראמפ הודיע על הטלת סנקציות נוספות על טהראן, והדגיש: "פעולה צבאית עדיין נמצאת על השולחן"

צילום: רויטרס

איראן הוציאה להורג עובד לשעבר במשרד ההגנה בימים האחרונים, לאחר שהורשע בריגול עבור המודיעין האמריקני - כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות IRIB. העובד, ג'לאל חג'יזאבאר, הועסק בארגון התעופה והחלל של המשרד. לפי הדיווח, חג'יזאבאר, שעזב את משרתו בארגון לפני תשע שנים, הורשע על ידי בית דין צבאי לאחר שנמצאו בביתו מסמכים וציוד ריגול. ההוצאה להורג התרחשה בכלא בעיר כאראג', מערבית לטהראן.

ברקע המתיחות בין שתי המדינות, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הממשל יטיל סנקציות נוספות על איראן. זאת, לדבריו, על מנת לחדול אותה מלהשיג נשק גרעיני. כמו כן, אמר שפעילות צבאית נגד איראן עדיין "נמצאת על השולחן".

לקריאה נוספת:
"כבר לא ניתן לסגת": כך טראמפ ביטל את התקיפה באיראן ברגע האחרון
שב"כ חשף: איראן ניסתה להקים תשתית ריגול במסווה עסקי בישראל

דגל איראן מתנוסס מול מטה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה, אוסטריה, 4 במרץ 2019. רויטרס
העובד הוצא להורג בכלא מערבית לטהראן/רויטרס

במקביל, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, פרסם בחשבון הטוויטר שלו תצלומים של מפות המתעדות את נתיב הטיסה של המל"ט האמריקני, שהופל ביום חמישי האחרון מעל מיצרי הורמוז. לדבריו, התצלומים מעידים כי כלי הטיס נכנס לשטח האווירי של איראן. "אין ספק בנוגע למיקום בו היה המל"ט כאשר הופל", כתב זריף.

צבא ארצות הברית אישר כי מדובר במל"ט ריגול, אך דחה את הטענות של איראן לפיהן חדר למרחב האווירי שלה. בעקבות הפלת המל"ט, טראמפ אישר תקיפה באיראן אך ברגע האחרון חזר בו, מפני ש"150 בני אדם היו מתים כתוצאה מכך", לדבריו.

עוד באותו נושא

טראמפ במסר לאיראן: "אני לא מחפש מלחמה"

לכתבה המלאה

בעקבות המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי, מנהיגים בעולם מפני הידרדרות לעימות צבאי באזור, שמהווה נתיב אסטרטגי לאספקת הנפט העולמית. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר כי "יש לי רק המלצה חשובה אחת: עצבים מברזל".

(עדכון ראשון: 17:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully