וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיס החמישי הרוסי אשם": יותר מ-200 פצועים במהומות בגאורגיה

מאות פצועים במהומות ענק מחוץ לפרלמנט הגיאורגי נגד הגעתו ונאומו של המחוקק הרוסי. השוטרים שלא הצליחו להשתלט על המהומה החלו לירות כדורי גומי, להתיז גז מדמיע ולירות בתותחי מים על מנת לפזר את ההפגנה. הנשיאה זוראבישווילי קיצרה את ביקורה בבלארוס כדי לטפל במשבר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

יותר מ-200 בני אדם נפצעו במהלך הלילה (שישי) בעימותים בטביליסי, בירת גאורגיה. חצי מהפצועים עדיין נמצאים בבית החולים - כך מסר בכיר ברשויות הבריאות המקומיות. הודעה זאת מגיע לאחר שנשיאת המדינה, סלומה זוראבישווילי, אמרה שהיא מקצרת את ביקורה בבלארוס כדי לחזור לטליביסי, כדי לטפל במשבר שפרץ בעקבות הופעת מחוקק רוסי בפרלמנט הגאורגי וכי "הגיס החמישי הרוסי אשם".

240 אזרחים נפצעו לאחר שהמשטרה לא הצליחה להשתלט על המהומות והחלה לירות כדורי גומי, גז מדמיע ותותחי מים על המפגינים מחוץ לבניין הפרלמנט של המדינה. ראש בית החולים החדש בטביליסי, גיאורגי קורדזאקיאה, אמר כי שני בני אדם איבדו עין בעקבות ירי כדורי הגומי.

מה שעורר את האזרחים הזועמים הוא הופעתו המתוכננת של המחוקק הרוסי סרגיי גברילוב, חבר המפלגה הקומוניסטית, בפרלמנט במסגרת כינוס מחוקקים מהמדינות הנוצריות. ביקור המשלחת הרוסית של האסיפה האורתודוקסית עורר תלונות בעבר, אך הכעס הפך הפעם למחאה ברחוב לאחר שגברילוב ישב על כיסא יושב ראש הפרלמנט הגיאורגי במהלך ישיבת העצרת.

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד צייץ: "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה" - ופרסם הבהרה
התנגש בצמחיה ומת: גבר בן 36 נהרג בהתהפכות טרקטור סמוך לשפיים
"הייל היטלר" בדואר: איומים על ראשי עיר בגרמניה התומכים בהגירה

יותר מ-200 פצועים במהומות ענק בטביליסי נגד נאום מחוקק רוסי בפרלמנט. 21 ביוני 2019. רויטרס
240 אזרחים נפצעו לאחר שהמשטרה ירתה כדורי גומי, גז מדמיע ותותחי מים/רויטרס

גברילוב האשים היום בשיחה לערוץ הטלוויזיה "רוסיה 24" את העימותים עם ה"קבוצות הקיצוניות" כניסיון "הפיכה", ודחה שנלחם לצד הבדלנים באבחזיה ואמר כי היו שם רק "משימות הומניטאריות". בכירים ברוסיה הגיבו על ההפגנות בכעס והאשימו את הפוליטיקאים הגיאורגים שניסו לערער את ההפשרה האיטית ביחסים בין שתי המדינות.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, הזכיר כי ישנם אלפי תיירים רוסים הנופשים ברגעים לוו בדרום קווקז וזו אחת הסיבות שבמוסקבה מודאגים לגבי מה שהם כינו "פרובוקציה אנטי רוסית".

גריגול ונאדזה, שהפסיד לזוראבישווילי בבחירות, אמר לתחנת הטלוויזיה "רוסטאוי 2" כי האופוזיציה הגאורגית קראה לצאת למחאה חדשה מחוץ לפרלמנט היום בשעות הערב. ראש הממשלה, ממוקה באצ'דזה, האשים היום את מנהיגי האופוזיציה על האלימות. בקתדזה כינה את הציבור "מזויף", אבל אמר כי המחאה נחטפה על ידי "מנהיגי האופוזיציה ההרסנית שהפרו את החוק ואת החוקה".

עוד באותו נושא

"סטירה לפרצוף": מהומות בגאורגיה בעקבות נאום מחוקק רוסי בפרלמנט

לכתבה המלאה
מאות שוטרים מנסים להשתלט על המהומות בטביליסי. 21 ביוני 2019. רויטרס
גברילוב האשים את הקיצונים בניסיון הפיכה. מאות שוטרים מנסים להתשלט על המהומה/רויטרס

לשתי המדינות אין קשרים דיפלומטיים לאחר שמלחמה פרצה ביניהן בשנת 2008, בסופה רוסיה הביסה את גאורגיה והשתלטה למעשה על שתי המובלעות אבחזיה ודרום אוסטיה. שתי המדינות אמנם פרקו את היחסים בינהן, אך בשנים האחרונות נעשו צעדים להחזרת הקשרים, אבל העוינות כלפי רוסיה עדיין חזקה בגלל תמיכת הקרמלין בשתי הממשלות הבדלניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully