וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייל היטלר" בדואר: איומים על ראשי עיר בגרמניה התומכים בהגירה

21.6.2019 / 8:34

המשטרה אמרה כי ראשת העיר קלן וראש עיירה קטנה, שנדקרו בעבר על ידי אנשי ימין קיצוני, קיבלו מכתבי איומים. לפי הדיווחים, הם כללו אזהרות מפני "טיהור". זאת על רקע הרצח של הפוליטיקאי הבכיר בידי חשוד בתמיכה בימין הקיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

לפחות שני ראשי עיר בגרמניה התומכים בהגירה קיבלו איומים על חייהם דרך הדואר - כך אמרה אתמול (חמישי) המשטרה במדינה. האיומים התקבלו כמה שבועות בלבד אחרי הרצח של הפוליטיקאי הבכיר וולטר לובק, שלפי החשד בוצע על ידי פעיל ימין קיצוני.

המשטרה סירבה לאשר את הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, שלפיהם באיומים האנונימיים הוזהרו ראשי העיר מ"טיהור" וכי הם נחתמו במילים "זיג הייל והייל היטלר". לא ברור אם יש קשר ישיר בין המקרים לבין הרצח של לובק, חבר המפלגה השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל. שני ראשי העיר שספגו את האיומים הם הנריט רקר, ראשת העיר קלן שנדקרה בצווארה על ידי פעיל ימין קיצוני בעת אירוע פוליטי ב-2015, ואנדראס הולשטיין, ראש העיירה הקטנה אלטנה שנדקר ב-2017.

לקריאה נוספת:
בגלל ציוץ על ה-BDS והפרלמנט: מנהל המוזיאון היהודי בברלין התפטר
נמצא בתוך שלולית של דם: פוליטיקאי גרמני שתמך בהגירה נרצח בביתו
ממשלת גרמניה חוזרת בה: לא לפחד לחבוש כיפה

הלווייתו של הפוליטיקאי וולטר לובק, שנרצח לפי החשד על ידי פעיל ימין קיצוני, קאסל, גרמניה, 13 ביוני. AP
נורה מטווח אפס. הלוויתו של לובק, בשבוע שעבר/AP

הירי מטווח קצר בלובק בביתו בעיר קסל שבמרכז המדינה ב-2 ביוני, ומעצרו של החשוד בעל העמדות הימניות קיצוניות, מסעיר את המדינה. ממשלת גרמניה אמרה כי זאת קריאת השכמה לאור עברה הנאצי של המדינה, שהבטיחה כי "לעולם לא עוד" אחרי פשעי השואה.

"אנחנו לא יכולים להיות סובלניים כלפי ברוטליזציה", אמר מתיאס מידלברג, דובר המפלגה השמרנית לענייני פנים. הוא הוסיף כי אנשים שקוראים לאלימות או לרצח, או אלו שתומכים בפשעים האלו, צריכים להיענש.

בגרמניה יש 12,700 פעילי ימין קיצוני בעלי פוטנציאל לאלימות, לפי שירות ביון הפנים BfV. מסקר שפורסם השבוע עלה כי 60% מהאזרחים סבורים כי הממשלה לא עושה מספיק כדי להתמודד עם בעיית הימין הקיצוני. מנהיגת המפלגה השמרנית אנגרט קרמפ-קרנבאור אמרה כי למפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) יש חלק ברצח של לובק, בשל הלגיטימציה שעשתה לשפה של שנאה המעודד לדבריה אלימות.

עוד באותו נושא

רצח הפוליטיקאי בגרמניה: איש ימין קיצוני נעצר בחשד לירי

לכתבה המלאה
הפגנה נגד מהגרים בעיר קוטבוס שבגרמניה. 3 בפברואר 2018. רויטרס
הפגנה נגד מהגרים בעיר קוטבוס שבגרמניה, בשנה שעברה/רויטרס

ה- AfD, מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בגרמניה, הגיבה בזעם. "נראה שהיא זו שחסרת מעצורים", כתב בטוויטר אחד ממנהיגי המפלגה, שנכנסה לפרלמנט לראשונה ב-2017 על רקע משבר ההגירה. במפלגה מתעקשים כי הם מפלגה דמוקרטית המתנגדת לאלימות של הימין הקיצוני, אך פוליטיקאים בכירים בשורותיה התבטאו בצורה בעייתית ולעתים אנטישמית ביחס למלחמת העולם השנייה. בנוסף לכך, שירותי ביון הפנים שמופקדים על מעקב אחרי איום הימין הקיצוני פתחו בחקירה ראשונית נגד המפלגה.

אלכסנדר גאולנד, אחד משני מנהיגי המפלגה, אמר בשנה שעברה כי תקופתו של היטלר הייתה רק "חרא של ציפור בתוך יותר מאלף שנות היסטוריה גרמנית מוצלחת". חבר פרלמנט בכיר אחר אמר כי אנדרטת השואה בברלין לזכרם של ששת מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים היה "אנדרטת הבושה".

אלטרנטיבה לגרמניה צפויה לרשום הישגים בבחירות המחוזיות בשלוש מדינות במזרח המדינה שיתקיימו בהמשך השנה. היא חזקה במיוחד בסקסוניה. בעיר קמניץ שבשטחה פרצו ההפגנות הניאו-נאציות האלימות ביותר זה עשרות שנים, אחרי רצח של אזרח קובני-גרמני על ידי שני מהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully