וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא בתוך שלולית של דם: פוליטיקאי גרמני שתמך בהגירה נרצח בביתו

5.6.2019 / 9:24

וולטר לובק, חבר המפלגה השמרנית של מרקל, נורה בראשו בחצר הבית שלו שבמדינת הסה, והמשטרה לא שוללת שמדובר במניע פוליטי. הוא תמך במדיניות הדלת הפתוחה למהגרים, וספג בעקבות כך איומים מהימין הקיצוני שכינה אותו "בוגד"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

משטרת גרמניה פתחה בחקירת מותו של פוליטיקאי מקומי בולט, שהיה ידוע בזכות עמדותיו בעד ההגירה, אחרי שנמצא ללא רוח חיים בביתו בתוך שלולית של דם. וולטר לובק, חבר במפלגת הנוצרים-דמוקרטים השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל, נמצא ירוי בראשו במרפסת במדינת הסה בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון.

יחידת החקירות הפלילית במשטרת המדינה אמרה כי עדיין לא ברור מה המניע לירי, אך היא לא שללה מניע פוליטי. לובק, שעמד בראש ממשלת מחוז קסל שבמדינת הסה, זכה לתשומת לב באתרים של הימין הקיצוני אחרי שהגן על מדיניותה של מרקל בשיא משבר הפליטים ביבשת ב-2015.

מרקל פתחה את הגבולות לכמיליון מהגרים, רובם מוסלמים שברחו ממלחמות ומעוני במזרח התיכון ומעבר לו, מה שהוביל לביקורת גדולה מתוך הימין הפוליטי בגרמניה.

קרא להפגין "ערכים נוצריים" ביחס למהגרים. לובק

באותה שנה אמר לובק כי יש להפגין "ערכים נוצריים" כלפי המהגרים, כמו אהבת השכן שלך, ובאחד מכלי התקשורת המזוהים עם הימין הקיצוני כינו אותו "בוגד" ופרסמו את כתובת ביתו. בשלב זה, אין דבר המצביע על כך שיש קשר בין הרצח שלו לאיומים הללו.

.

עוד באותו נושא

השמאל בגרמניה במשבר: מנהיגת הסוציאל-דמוקרטים התפטרה בשל שפל בסקרים

לכתבה המלאה

במפלגה כינו אותו "בונה גשרים" שמעולם לא התבייש לומר את האמת. המועצה האזורית מסרה כי חבריה "המומים ממותו של לובק הפופולרי ויוצא הדופן". הוא עמד בראש ממשלת מחוז קסל במשך עשר שנים וכהונתו הוארכה מעבר ל-31 במרץ, תאריך סיומה המקורי, לבקשת ראש ממשלת מדינת הסה

זירת מציאת גופתו של נשיא מחוז קאסל וולטר לובק בגרמניה 3 ביוני 2019. רויטרס
זירת הרצח בבית של לובק/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully