וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ציוץ על ה-BDS והפרלמנט: מנהל המוזיאון היהודי בברלין התפטר

מנהל המוזיאון, פטר שפר, התפטר בשל ציוץ שפורסם בחשבון של המוזיאון והביע תמיכה בכתבה שביקרה את החלטת הפרלמנט הגרמני לאשר הצעת חוק המגנה את תנועת BDS. לאחר פרסום הציוץ, המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה אמרה כי נראה שהמוזיאון "יצא משליטה לחלוטין"

המוזיאון היהודי בברלין. craze
המוזיאון היהודי בברלין/craze

מנהל המוזיאון היהודי בברלין שבגרמניה, פטר שפר, הודיע היום (שישי) שהוא מתפטר מתפקידו. זאת בשל מחלוקת על ציוץ שפורסם החודש בחשבון הטוויטר של המוזיאון והתפרש כהבעת תמיכה בחופש הביטוי של תנועת החרם על ישראל (BDS).

הציוץ קישר לכתבה שביקרה את החלטת הפרלמנט הגרמני לאשר הצעת חוק המגנה את תנועת BDS, והביע תמיכה בכתבה. לאחר פרסום הציוץ, המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה אמרה כי נראה שהמוזיאון "יצא משליטה לחלוטין".

בהודעה שהתפרסמה מטעם המוזיאון, נכתב כי שפר הציע את התפטרותו על מנת למנוע נזק עתידי למוזיאון, והכי הצעתו התקבלה. לפי המוזיאון, שפר, המנהל את המוזיאון משנת 2014, האריך לאחרונה את החוזה שלו עד לאוגוסט 2020.

לקריאה נוספת:
השמאל בגרמניה במשבר: מנהיגת הסוציאל-דמוקרטים התפטרה בשל שפל בסקרים
חוטפת מטוס ואסירים משוחררים: כך חדרו פעילי טרור לארגוני ה-BDS

הציוץ השנוי במחלוקת של המוזיאון

הצעת החוק נגד ה-BDS שאושרה על ידי הפרלמנט בגרמניה עליה דן הציוץ של המוזיאון מגנה את התנועה ומגדירה אותה כאנשימית. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שפרלמנט אירופי מרכזי מגדיר את תנועת החרם על ישראל כאנטישמית. לפי נוסח ההחלטה, הטיעונים ושיטות הפעולה של תנועת ה-BDS מזכירים "תקופות אפלות בהיסטוריה של גרמניה".

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה
  • BDS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully