וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת גרמניה חוזרת בה: לא לפחד לחבוש כיפה

אחרי הסערה שעוררו דבריו של הממונה על המאבק באנטישמיות, דובר של מרקל הבהיר: "על המדינה לדאוג שלכולם יש חופש דת וביטחון ללכת לכל מקום". גם הממונה עצמו קרא להפגין סולידריות עם הקהילה לקראת הפגנה אנטי-ישראלית

צילום: טל רימון

ממשלת גרמניה חזרה בה מאזהרתה על חבישת כיפות, וקראה לתושבים לעטות אתן לקראת הפגנה אנטי-ישראלית שתתקיים ביום שבת בברלין. זאת בעקבות הסערה שעוררו דבריו של הנציב למאבק באנטישמיות, פליקס קליין, שאמר בסוף השבוע כי לא בטוח ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום בשל התחזקות האנטישמיות.

"על המדינה לדאוג שלכולם יש חופש דת, ושכל אחד יכול ללכת עם כיפה בבטחה בכל מקום במדינה", אמר אתמול דובר הממשלה, סטפן זייברט.

גם קליין הבהיר מחדש את דבריו. "אני קורא לכל תושבי ברלין וגרמניה לחבוש כיפה בשבת הבאה אם יהיו מתקפות חדשות ולבתי-נסבלות נגד ישראל והיהודים בציון יום ירושלים", אמר על עצרת אל-קודס השנתית הנערכת בבירת גרמניה.

דבריו של הממונה על המאבק באנטישמיות גונו על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין, שאמר ביום ראשון כי מדובר "בכניעה לאנטישמיות ועדות לכך שהיהודים אינם בטוחים בגרמניה".

קרנבל היהודי הראשון בקלן, גרמניה 3 במרץ 2019. רויטרס
זינוק של 20% במספר התקריות האנטישמיות. פסטיבל יהודי בעיר קלן, מרץ/רויטרס

גרמניה, כמו מדינות אחרות במערב אירופה, חווה בשנים האחרונות עלייה מדאיגה במספר התקריות האנטישמיות והגזעניות, לאור הקיטוב הפוליטי הגדול והתחזקות הימין הקיצוני. בשנה שעברה עלו מספר הפשעים האנטישמיים ב-20%, ולפי נתוני משרד הפנים על 90% מהם אחראי הימין הקיצוני. היתר בוצעו על ידי מוסלמים, חלקם מהגרים שהגיעו ממדינות במזרח התיכון ואסיה בשנים האחרונות.

גל ההגירה, שהוביל לסיום שלטונה של מרקל, חיזק במקביל גם את מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD). זו נכנסה לראשונה לפרלמנט ב-2017 והיא גם התחזקה בבחירות בסוף השבוע לפרלמנט האירופי. מנהיגיה היו מעורבים בכמה התבטאויות אנטישמיות והם מנסים לשנות את הטון לגבי תפקידה של גרמניה במלחמת העולם השנייה והשואה.

המועצה המרכזית של יהודים בגרמניה כבר פרסמה בחודשים האחרונים כמה אזהרות על חבישת כיפה בציבור, וכאות סולידריות פרסם אתמול העיתון המוביל במדינה - בילד - איור של כיפה שניתן לגזור ולהשתמש בו, זאת במטרה "להניף את דגל המאבק באנטישמיות"

אחת התקריות הבולטות התרחשה בשנה שעברה, כשצעיר סורי בן 19 תקף בחגורה אזרח ישראלי שחבש כיפה בזמן שהוא צעק לעברו "יהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully